  • 61. Data: 2017-02-07 17:00:28
    Temat: Re: NEST Bank nie chce oddać pieniędzy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:5899eaec$0$15201$6...@n...neostrad
    a.pl...
    >Teoretycznie system
    >daje zatem możliwość zakodowania 10^16 numerów rachunków dla 10^7
    >różnych banków. W praktyce tego oczywiście jest mniej, bo cyfry 3~6
    >określają zasadniczo bank, a przecież mało jest takich, które mają
    >1000
    >możliwych do zakodowania pozostałymi trzema cyframi oddziałów.

    Jak im zabraknie numerow, to chyba moga sobie "wirtualny" oddzial
    zalozyc.

    Dawniej to sie chyba wiazalo z adresem do ktorego KIR papiery wozil,
    ale teraz pewnie maja swobode.

    >Również mniej jest kombinacji numerów rachunków, bo jak pisałem
    >niektóre
    >banki kodują na tej udostępnionej sobie część jakieś informacje.
    >Przykładowo wiadomo, że jak rachunek ma numer 0000 42... to ROR. Ale
    >ogólnych reguł nie ma.

    W Aliorze ?
    Bo w innych bankach regula nie dziala.

    >Tak, czy siak z tak ułożonych numerków na pozycjach 3~26 tworzony
    >jest
    >ostateczny numer rachunku. Ponieważ liczba kontrolna (poz. 1~2) jest
    >obliczana takim dość zawiłym algorytmem, to możemy bez większej
    >pomyłki
    >założyć, że każdy wynik z przedziału 00~99 jest jednakowo
    >prawdopodobny.
    >Liczba kontrolna ma być zabezpieczeniem przed przypadkową pomyłką i
    >ktoś
    >uznał, że ów 1% możliwości przepuszczenia błędnie wpisanego numeru
> [...]

    Zabezpiecza przed pomylka jednej cyfry, zabezpiecza przed
    przestawieniem sasiednich cyfr.
    Ale kont o podanych pierwszych 18 cyfrach spodziewam sie faktycznie
    duzo.

    J.

  • 62. Data: 2017-02-07 17:25:09
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07-02-17 o 17:00, J.F. pisze:

    > W Aliorze ?
    > Bo w innych bankach regula nie dziala.

    Ja to przykładowo napisałem.

  • 63. Data: 2017-02-08 07:55:28
    Od: Jacek Politowski <s...@n...istnieje>

    In article <5899ebd9$0$15201$65785112@news.neostrada.pl>
    Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Warto poczytać to ostrzeżenie:
    > http://www.bspruszcz.pl/index.php/164-ostrzezenie

    <input readonly> czy inny <input type="hidden">?

    Ja wiem, że niektórzy uznają to za zabezpieczenie, ale bankowe systemy
    jednak powinien pisać (a przynajmniej kontrolować) ktoś, kto wie nieco
    więcej...

    --
    Jacek Politowski

  • 64. Data: 2017-02-09 09:38:01
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    On Tue, 07 Feb 2017 16:41:50 +0100, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > Liczba kontrolna ma być zabezpieczeniem przed przypadkową pomyłką i ktoś
    > uznał, że ów 1% możliwości przepuszczenia błędnie wpisanego numeru jest

    Do tego opisu można dodać ciekawostkę. W inteligo numer każdego rachunku
    zaczyna się od "50 10205558" i funkcję sumy kontrolnej pełnią tam dwie
    ostatnie cyfry IBAN.

  • 65. Data: 2017-02-09 11:00:41
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik jureq j...@X...to.z.adresu.Xop.pl ...

    > Do tego opisu można dodać ciekawostkę. W inteligo numer każdego rachunku
    > zaczyna się od "50 10205558" i funkcję sumy kontrolnej pełnią tam dwie
    > ostatnie cyfry IBAN.

    To juz tylko kwestia przyjetej nomenklatury.
    Mozna powiedziec, ze cyfry kontrolne to nadal dwei pierwsze ale korzysta
    sie tylko z rachunków ktore maja cyfre kontrolna 50.
    Jeden pies :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Może wariaci to tacy ludzie, którzy wszystko widzą tak, jak jest, tylko

  • 66. Data: 2017-02-12 18:56:50
    Temat: Nationwide/Halifax takze nie chcą oddać pieniędzy
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    https://uk.yahoo.com/finance/news/paid-6-000-ebay-fr
    audster-072100345.html

  • 67. Data: 2017-02-14 00:37:46
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Formatem?
    Nieskuteczne (odczytają jakby co).

    -----

  • 68. Data: 2017-02-14 06:17:45
    Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>

    W dniu 14.02.2017 o 00:37, ąćęłńóśźż pisze:
    > Formatem?
    > Nieskuteczne (odczytają jakby co).
    >

    > -----

    No, formatem.

    Chyba nie ma nikt takiej potrzeby, żeby grzebać mi w dyskach?

    Format zrobiłem tylko dla utrudnienia dostępu ewentualnemu hakerowi.

    --
    Wiesiaczek (dziś z DC)

    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
    Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

  • 69. Data: 2017-02-14 22:47:03
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2017-02-14 o 06:17, Wiesiaczek pisze:

    > No, formatem.
    >
    > Chyba nie ma nikt takiej potrzeby, żeby grzebać mi w dyskach?
    >
    > Format zrobiłem tylko dla utrudnienia dostępu ewentualnemu hakerowi.

    Ja nie zdążyłam, bo nawet na myśl mi nie przyszlo, że ktoś mi ukradnie
    sporo bardzo ważnych plików.
    Nie wiem, czy to ktoś z UPC grzebie ludziom na dyskach?

    --
    animka