  • 1. Data: 2017-02-03 11:27:29
    Temat: Odstapienie od umowy sprzedaży
    Od: "JA" <J...@J...pl>

    Kupiłem towar od firmy poza jej siedziba i chcę odstapić od umowy.
    W tym celu w ciagu 14 dni muszę wysłać pismo do tej firmy
    powiadamiajace o odstapieniu od umowy.
    Chcę je wysłac listem poleconym, z potwierdzeniem odbioru.
    Pytania:
    - czy nadawca może nie odebrac tego pisma i jak wtedy wygladałaby
    sprawa odstąpienia od umowy od strony prawnej?
    - co zrobic żeby powiadomienie o odstąpieniu od umowy było
    prawnie skuteczne?

    Bardzo proszę o pilną pomoc.

    Pozdrawiam
    JA

  • 2. Data: 2017-02-03 13:31:27
    Temat: Re: Odstapienie od umowy sprzedaży
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    List listem, ale może wyślij też mailem?
    Co ma i zalety (odbiorą i przeczytają, może odpowiedzą), i wady (będą wiedzieli, że
    chcesz odstąpić i mogą przez to nie odebrać listu).
    Jedno i drugie nieprofesjonalne ze strony garażowego sprzedawcy (pozywam takich
    głąbów ze dwa razy w roku, uzyskując nakazy zapłaty).
    Tak czy inaczej upewnij się co do adresów na edg_gov_pl i/lub krs_ms_gov_pl.

    -----

  • 3. Data: 2017-02-03 14:00:11
    Od: "JA" <J...@J...pl>

    Użytkownik " ąćęłńóśźż" <n...@d...spamerow> napisał w wiadomości

> [...]
    > takich głąbów ze dwa razy w roku, uzyskując nakazy zapłaty).
    > Tak czy inaczej upewnij się co do adresów na edg_gov_pl i/lub

    Dziękuję za odpowiedź.
    O tym,że chcę odstapic już i tak wiedzą. To nie jest garażowy sprzedawca,
    ale taki z pokazów.

    Jesli nie ma możliwości zagwarantowania skutecznego powiadomienia, to
    pomyślałem żeby
    od razu kopię mojego pisma z odstapieniem wysłac do Rzecznika Konsumenta lub
    UOKiKu.
    Przynajmniej mialbym na czym oprzeć twierdzenie, że wysłalem w terminir, bo
    o to tu chyba
    chodzi i temu miałoby słuzyć nieodebranie listu. Termin mija i po sprawie.
    Podobne schody będą najprawdopodobniej z przyjęciem zwrotu towaru. Na to
    będzie kolejnych
    14 dni.

    Może ktoś to już przechodził i mogłby napisac co bylo skuteczne.

    Pozdrawiam
    JA

  • 4. Data: 2017-02-03 14:08:51
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 3 lutego 2017 14:00:58 UTC+1 użytkownik JA napisał:

    > O tym,że chcę odstapic już i tak wiedzą.

    Masz na to jakiś dowód?

  • 5. Data: 2017-02-03 14:35:16
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    A to mogą być niezłe cwaniaki od tych garnków, faktycznie może się przydać wiedza
    zbiorowa ;-))
    Wolę wysyłać poleconym niż ZPO (szybciej dochodzi jeśli adresat ma polecone doręczane
    do skrzynki, a nie buja się 14 dni z odbiorem z awiza).
    W razie czego sledzenie-przesylek-poczta-polska-pl.

    -----

  • 6. Data: 2017-02-03 14:41:03
    Od: "JA" <J...@J...pl>

    ps.com...

    > Masz na to jakiś dowód?

    A jakie to ma znaczenie? Wiedzą z rozmowy telefonicznej. Termin 14 dni liczę
    na wszelki wypadek od tej rozmowy.

    Pozdrawiam
    JA

  • 7. Data: 2017-02-03 14:52:37
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 3 lutego 2017 14:41:08 UTC+1 użytkownik JA napisał:

    > A jakie to ma znaczenie?

    Ma

    > Wiedzą z rozmowy telefonicznej.

    Tego mogą się wyprzeć.
    Meila chociaz żebyś miał

    > Termin 14 dni liczę
    > na wszelki wypadek od tej rozmowy.

    Ślij maile i list polecony

  • 8. Data: 2017-02-03 14:54:45
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Dla sądu?

    -----

  • 9. Data: 2017-02-03 15:40:20
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03-02-17 o 14:35, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    doręczane do skrzynki, a nie buja się 14 dni z odbiorem z awiza).
    > W razie czego sledzenie-przesylek-poczta-polska-pl.

    Pismo wysłane pocztą uważa się za wysłane w terminie, gdy wysłano go
    przed jego upływem. To czy chcą sobie to przeczytać, odebrać itd. nie ma
    żadnego znaczenia prawnego. To ich problem.

    Oczywiście żaden problem wysłać jednocześnie e-mailem, faksem i czym tam
    chcecie jeszcze. Ale pamiętajcie, ze tylko to pismo wysłane jest
    PISEMNYM WYPOWIEDZENIEM.

  • 10. Data: 2017-02-03 16:15:24
    Od: "JA" <J...@J...pl>

    ps.com...
    W dniu piątek, 3 lutego 2017 14:41:08 UTC+1 użytkownik JA napisał:

    > A jakie to ma znaczenie?

    Ma

    > Wiedzą z rozmowy telefonicznej.

    Tego mogą się wyprzeć.
    Meila chociaz żebyś miał

    Cały czas piszę, że wyślę list, a informację, że już wiedą z rozmowy
    telefonicznej napisałem, bo było takie pytanie w kontekście czy dlatego
    mogą nie odebrać listu poleconego. Tej rozmowy nie traktuję jako
    żaden dowód dla mnie.

    Pozdrawiam
    JA