    From: Wiesiaczek <W...@v...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: NEST Bank nie chce oddać pieniędzy
    Date: Sat, 4 Feb 2017 20:30:36 +0100

    Skurwiele zmienili mi numer konta na które przelewałem kasę i teraz
    udają, że wszystko jest cacy.
    Co ciekawsze, ten numer konta należał do grupy zdefiniowanych, a więc
    nie wymagał potwierdzenia SMS-em.

    A oto odpowiedź banku na reklamacje:

    "W odpowiedzi na zgłoszenie z dnia 28.12.2016 r. uprzejmie informuję, iż
    Bank dokonał weryfikacji zgłoszonych przez Pana nieprawidłowości w
    zakresie zmiany numeru rachunku przy realizacji przelewu do odbiorcy
    zaufanego.

    W wyniku analizy ustalono, iż wybrał Pan zdefiniowany przelew do Odbiorcy
    zaufanego na numer rachunku 93 1030 1508 0000 0005 xxxx xxxx.
    Przed zatwierdzeniem ww. przelewu została wysłana do Pana wiadomość
    tekstowa SMS, będąca potwierdzeniem jego wykonania.
    W rzeczonej wiadomości numer rachunku: na który miał zostać wysłany
    przelew został wskazany jako 82 2490 1044 0000 4200 xxxx xxxx.

    Tym samym, wnioskować można, iż zmiana numeru rachunku została
    wprowadzona z Pana strony.

    Dodam, iż bez zmiany danych odbiorcy przelewu, nie otrzymałby Pan
    wiadomości SMS, gdyż przelewy realizowane do odbiorców zaufanych nie są
    potwierdzane kodem SMS.

    Podsumowując, Bank nie odnotował nieprawidłowości w omawianej kwestii."

    Najciekawsze, że żadnego SMS-a mi nie przysłali, bo i po co, skoro to
    przelew zdefiniowany i zaufany?
    A jeśli już, to dlaczego żądają potwierdzenia "lewego" numeru konta?
    Skąd ten numer się wziął?

    Jak radzicie, gdzie kierować sprawę, żeby NEST Bank to odczuł a ja nie
    miałbym zbyt dużo ciągania po urzędach?
    Policja? Sąd elektroniczny? Prokurator? KNF? Rzecznik Konsumenta? Czy
    jeszcze inne?

    --
    Wiesiaczek (dziś z DC)

    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach: