  • 101. Data: 2009-12-18 07:53:21
    Temat: Re: Mundurowym sie w dupach poprzewracalo
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Piotr Zawiły" <z...@o...eu> napisał w wiadomości
    news:hge5h5$5ft$1@news.onet.pl...

    > Ale zawsze komfort psychiczny jest. Ja coś się dzieje, może odejść na taką
    > emeryturę. Takiego komfort psychicznego nie ma przysłowiowy Pan Y-kowski,
    > pracujący jako tokarz w prywatnym lub państwowym przedsiębiorstwie.

    tylko pan y-kowski ma spokojna prace, a i flaszke obali na przerwie
    sniadaniowej, a jak ma troche wiecej oleju w glowie i umiejetnosci, to
    zarabia kilka razy tyle co ten policjant

  • 102. Data: 2009-12-18 07:54:38
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "KRZYZAK" <k...@k...pl> napisał w wiadomości

    > A tym, czym zacheca do pracy ten prywatny przedsiebiorca - pensja,
    > premiami
    > za dobre wyniki.

    no to najpierw zrob te zarobki, a potem odbieraj przywileje, dziwne ze
    wszyscy co sie tak burza przeciw przywilejom, jakos nie garna sie do tej
    pracy mimo iz taka "swietna"

  • 103. Data: 2009-12-18 08:12:01
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    szerszen pisze:

    > ale nie wszyscy na tych stolkach chca, pozatym, moze sie nie znam, ale
    > do emerytury chyba zbyt duzo dorobic nie mozna

    Jakieś ograniczenia, przynajmniej kiedyś były, jak jest teraz - nie
    wiem, ale wiem, że kilku znajomych znajomych w ten sposób postąpiło - w
    sumie nie dostają mniej niż wcześniej, a jako pracownicy cywilni mają
    mniej ograniczeń.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 104. Data: 2009-12-18 08:17:16
    Od: "Danusia" <j...@w...pl>

    > Tak? To zechce Szanowna Pani wyjaśnić, z jakiego źródła wypłacane są
    > emerytury?

    Emerytury mundurowe wypłacane są z budżetu MSW, a nie z FUS. Gdyby
    zlikwidowano 100% emerytur mundurowych w MSW to jego budżet byłby mniejszy,
    ale jeżeli myślisz ze te zaoszczędzone pieniądze zasiliłby FUS aby poprawić
    sytuacje cywilnych emerytów to jesteś w grubym błędzie. Cała tą kasę
    przechwyciliby politycy na swoje potrzeby. O to właśnie chodzi w tej
    nagonce. Politycy w rządzie mają za mało kasy na wykazanie sie (pomimo 100
    mld deficytu), a przecież strzyc polskie owieczki nie tylko wypada ale
    trzeba.

  • 105. Data: 2009-12-18 08:34:35
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Danusia pisze:
> [...]
    > ale jeżeli myślisz ze te zaoszczędzone pieniądze zasiliłby FUS aby poprawić
    > sytuacje cywilnych emerytów to jesteś w grubym błędzie.

    Nie byłby mniejszy, bo te pieniądze jako pracodawca MSW musiałoby płacić
    za pracujących policjantów do ZUS i OFE. Dodatkowo policjanci pracowali
    by dłużej, więc opłacać trzeba by mniej osób (ale to dopiero za kilka
    lat). Więc obecnie oszczędności teoretycznie były by żadne, bilans
    wyszedłby na 0. Jednak nie tworzyłby się ukryty dług publiczny...

    > Cała tą kasę
    > przechwyciliby politycy na swoje potrzeby. O to właśnie chodzi w tej
    > nagonce.

    Nie przechwyciliby. Bo jak pokazałem teraz nie byłoby różnicy. Ona
    powstałaby dopiero po kilku latach, a wtedy będzie rządziła inna opcja
    polityczna. W związku z tym - jak na razie wszyscy rządzący to olewają,
    bo nie mają doraźnych bonusów. Jednak krytykowana przez wielu reforma
    emerytur, która była w 1999, o ile nie pozbawiona błędów, obnaża i
    pokazuje prawdziwy dług publiczny, a zapisy w konstytucji powodują, że
    politycy muszą w końcu zacząć reformować finanse publiczne.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 106. Data: 2009-12-18 08:45:14
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tomasz Kaczanowski pisze:

    > pokazuje prawdziwy dług publiczny, a zapisy w konstytucji powodują, że
    > politycy muszą w końcu zacząć reformować finanse publiczne.

    Łatwiej zmienić konstytucję. O konsensus w tym zakresie będzie
    wyjątkowo łatwo. Reformować finanse publiczne będzie trzeba, jak już
    nikt nie kupi polskich obligacji, nawet rodzimi emeryci i gospodynie
    domowe molestowane reklamami w Pani Domu.

    --
    Liwiusz

  • 107. Data: 2009-12-18 08:56:45
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Liwiusz pisze:

> [...]
    > nikt nie kupi polskich obligacji, nawet rodzimi emeryci i gospodynie
    > domowe molestowane reklamami w Pani Domu.

    Może i tak, ale jest szansa, że ktoś postraszy jednak referendum... A to
    jak wiadomo zawsze jest niepewne, a w debacie mogłoby jeszcze coś za
    dużo wypłynąć na światło dziennie i można by za dużo stracić....

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 108. Data: 2009-12-18 08:59:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tomasz Kaczanowski pisze:

    > Może i tak, ale jest szansa, że ktoś postraszy jednak referendum... A to
    > jak wiadomo zawsze jest niepewne, a w debacie mogłoby jeszcze coś za
    > dużo wypłynąć na światło dziennie i można by za dużo stracić....

    Nie ma takiej siły, aby w imię łatania dziury budżetowej
    społeczeństwo samo się pozbawiło swoich socjalistycznych przywilei. I ma
    rację - problem budżetu, to problem budżetu. Ważniejszy jest mój własny
    portfel. Im mniejszy budżet, tym więcej pieniędzy u obywateli.

    Równie dobrze mógłbyś powiedzieć, że istnieje ryzyko, że
    społeczeństwo wybierze w wyborach partię, która zlikwiduje ZUS. To
    nierealne. ZUS będzie zlikwidowany wyłącznie na drodze bankructwa, z
    nieuniknionymi niepokojami społecznymi.

    --
    Liwiusz

  • 109. Data: 2009-12-18 09:55:50
    Od: Arek <a...@e...net>

    Jacek_P pisze:
    [..]
    > jedynie tzw. jednostki uczestnictwa, ktore kiedys moga sie okazac zero warte.

    Już są zero warte.
    I banki i OFE w 75% jako "aktywy" mają dziurę budżetową.
    Szykuje się nam powtórka z rozrywki '88 roku.
    Wtedy były książeczki mieszkaniowe i bony na auta itd. a teraz jednostki ;)

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.arnoldbuzdygan.com

  • 110. Data: 2009-12-18 10:04:34
    Od: "Piotr Zawiły" <z...@o...eu>

    > Użytkownik "Piotr Zawiły" <z...@o...eu> napisał w wiadomości

    > tylko pan y-kowski ma spokojna prace

    O ile pracę przy tokarce można nazwać spokojną :-) 8-10 godzin stania przy
    maszynie+hałas+przerwa na śnidanie, no i jak pali, to zrobi sobie kilka przerw
    na papierosa, ale to jest niemile widziane w oczach kierownika, dyrektora i
    prezesa więc nie robi. A Pan Policjant, jak nie zrobi sobie przerwy na
    papierosa, bo Pan inspektor, czy inny Pan komisarz krzywo patrzą, to zawsze
    można powiedzieć przedstawicielowi związków zawodowych, że stary się czepia i
    nie można spokojnie wypalić ;-) A Pan Y-kowski gdzie się może odwołać? Chyba
    przez okno w ubikacji i to pocichu, bo jak kierownik usłyszy, to już jutro
    będzie ktoś inny stał za niego przy tokarce, a Pan Y-kowski spokojnie będzie
    wypalał kolejnego papierosa w domu ;-)

    , a i flaszke obali na przerwie
    > sniadaniowej,

    A Panu Policjantowi to flaszka na przerwie się już nie należy, tak? ;-)

    a jak ma troche wiecej oleju w glowie i umiejetnosci, to
    > zarabia kilka razy tyle co ten policjant

    No a Pan Policjant też, jak ma olej w głowie, a ma, bo nie spotkałem takich,
    którzy by nie mieli, to zarobi kilka razy więcej, niż ten Pan Y-kowski przy
    tokarce i poza nią :-)

    Piotr Zawiły