  • 1. Data: 2009-12-16 12:15:20
    Temat: Wykup gruntow od spoldzielni.
    Od: "MIX-NET" <m...@g...pl>

    Mam mieszkanie wlasnosciowe spoldziecze.
    Czy warto wykupic do tego mieszkania grunty ze spoldzielni? Podobno od
    nowego roku zmieniaja sie przepisy i juz chyba bedzie drozej. Jakie sa plusy
    i minusy tej operacji? Jak to sie zalatwia od strony proceduralnej?

    pozdrawiam
    MIX-NET

  • 2. Data: 2009-12-16 15:42:52
    Temat: Re: Wykup gruntow od spoldzielni.
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    On 16 Gru, 13:15, "MIX-NET" <m...@g...pl> wrote:
    > Mam mieszkanie wlasnosciowe spoldziecze.

    Spoldzielnia ma prawdopodobnie uzytkowanie wieczyste, wiec staniesz
    sie wlascicielem tego uzytkowania w czesci dotyczacej twego
    mieszkania. Formalnie duzej roznicy nie ma, jesli chodzi o
    uprawnienia.
    Jesli potem mozliwy bedzie wykup uzytkowania od gminy, to nie bedziesz
    placil za uzytkowanie.

  • 3. Data: 2009-12-16 19:58:41
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2009-12-16 16:42, VoyteG pisze:

> [...]
    > uprawnienia.
    > Jesli potem mozliwy bedzie wykup uzytkowania od gminy, to nie bedziesz

    A w jaki sposób można wykupić grunty do mieszkania własnościowego?

    --
    spp

  • 4. Data: 2009-12-16 21:49:53
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    > W dniu 2009-12-16 16:42, VoyteG pisze:

    > A w jaki sposób można wykupić grunty do mieszkania własnościowego?

    Przekształcając je na lokal stanowiący odrębną nieruchomość.

  • 5. Data: 2009-12-16 22:05:45
    Od: "MIX-NET" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st> napisał w
    wiadomości news:hgbkls$ine$1@news.task.gda.pl...
    > Użytkownik "spp" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Przekształcając je na lokal stanowiący odrębną nieruchomość.

    Placi sie cos za to ekstra w spoldzielni?

    2 lata temu wraz z informacja o mozliwosci wykupienia gruntow przyszlo takie
    pismo

    Tytul prawny - spoldzielcze wlasnosciowe prawo do lokalu mieszkalnego
    Powierzchnia - 45,94
    Powierzchnia ogolna lokali 6891,41

    Udzial w nieruchomosci 4594
    -----
    689141

    Zobowiazania na dzien 31.10.2007r. z tyt. art. 12.1 pkt.3 art 17(14)(82)
    1(83) pkt. 1 i 2 ustawy z dnia 15.12.2000r. z pozniejszymi zmianami. -
    6099,67

    Co to oznacz?? Ze chcac przeksztalcic swoje mieszkanie najpierw musze im
    zabulic 6000?
    Dodam ze place fundusz remontowy, modernizacyjny i eksploatacje.

    pozdrawiam
    MIX-NET

  • 6. Data: 2009-12-16 22:20:17
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "MIX-NET" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Placi sie cos za to ekstra w spoldzielni?

    Około 800 zł u notariusza. Tylko problem polega na tym, że pozostało Ci
    na to 10 dni roboczych, a spółdzielnia ma obowiązek dokonać tego w 30 dni od
    daty złożenia pisemnego wniosku o przekształcenie.

    Miałeś na to prawie 2,5 roku i obudziłeś się całe dwa tygodnie przed
    końcem obowiązywania obecnych przepisów.

    A po nowym roku, kto to wie... ile to będzie kosztowało. Jednakże, jeśli
    nawet członkowie zarządów spółdzielni, rzucili się na przekształcanie swoich
    spółdzielczych własnościowych praw do lokali, to obawiam się, że nie będzie
    to tak tanie jak obecnie.

  • 7. Data: 2009-12-16 22:27:05
    Od: "MIX-NET" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st> napisał w
    wiadomości news:hgbmes$m6d$1@news.task.gda.pl...
> [...]

    > na to 10 dni roboczych, a spółdzielnia ma obowiązek dokonać tego w 30 dni
    > od daty złożenia pisemnego wniosku o przekształcenie.

    Podobno liczy sie data wplywu wniosku, wiec luz zdaze :)

    > Miałeś na to prawie 2,5 roku i obudziłeś się całe dwa tygodnie przed
    > końcem obowiązywania obecnych przepisów.

    A co z tym pismem? Co to za bzdura z tymi 6000 zl?

    MIX-NET

  • 8. Data: 2009-12-16 22:29:47
    Od: "MIX-NET" <m...@o...pl>

> [...]

    > na to 10 dni roboczych, a spółdzielnia ma obowiązek dokonać tego w 30 dni
    > od daty złożenia pisemnego wniosku o przekształcenie.

    Po 2 zdaje mi sie, ze spoldzielnia ma na to 3 miesiace, a nie 30 dni. Ale
    jak mowie liczy sie data wplywu wniosku do spoldzielni.
    MIX-NET

  • 9. Data: 2009-12-16 22:34:41
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    A co z tym pismem? Co to za bzdura z tymi 6000 zl?

    Masz podstawę prawną, to sobie sprawdź:

    http://sejm.gov.pl

    Może o kredyty, którymi obciążony jest lokal. Jak nie chce Ci się szukać
    to zawsze można do radcy prawnego pójść, zostawić stówkę, czy dwie i finito,
    znajdzie za ciebie.

  • 10. Data: 2009-12-16 22:42:21
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    > Po 2 zdaje mi sie, ze spoldzielnia ma na to 3 miesiace, a nie 30 dni.

    Być może, ile by nie było jest to i tak więcej niż 14 dni, więc
    pozostaje liczyć na dobrą wolę spółdzielni i notariusza, którym to w okresie
    świąteczno-noworocznym może się zbytnio nie chcieć pracować na nadgodzinach.

    > Ale jak mowie liczy sie data wplywu wniosku do spoldzielni.

    Natomiast tu bym był ostrożny, gdyż przepisy zostały uznane za niezgodne
    z konstytucją, więc należało by odszukać i zinterpretować orzeczenie w tej
    sprawie, ale mi się nie chce, a poza tym jeśli tak dobrze wiesz, to nie ma
    to sensu.