  • 11. Data: 2015-03-04 23:51:14
    Temat: Re: Meldunek a darowizna
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Wiesiaczek wrote:

    > Nieprawda.
    > Dowód nie wymaga aktualizacji z powodu zmiany miejsca zamieszkania.
    > Krótko mówiąc: Dowód jest ważny bez względu na to jaki adres jest tam
    > wpisany.
    > Złe założenia, bo właśnie przepisy się zmieniły.

    Do tej pory było tak, ze każda zmiana danych z automatu uniewżniała
    dowód po 3 miesiąch.
    Jak miałeś meldunek w dowodzie to też.
    I tego jestem pewien niezależnie od tego co ci ktoś powiedział.

    Jesli jest inaczej to poprosze konkretny paragrach, w ktorym bedzie
    stało, że zmiana adresu nie pociąga unieważnienia dowodu.
    Wiem, ze teoria swoje i praktyka swoje, ale mowimy o teorii.

    Na dzień dzisiejszy na pewno jest już inaczej (przynajmniej w praktyce),
    bo sam przepis mogl sie nie zmienic, ale dowód tak.

  • 12. Data: 2015-03-04 23:53:44
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jacek Skowroński wrote:

    > https://msw.gov.pl/pl/sprawy-obywatelskie/ewidencja-
    ludnosci-dowo/dowody-osobiste/12980,Informacje-Ogoln
    e.html#Obowi%C4%85zek%20wymiany%20dowodu%20osobisteg

    > ,,Uwaga: Wszystkie dowody osobiste wydane dotychczas w oparciu o poprzednio
    > obowiązujące przepisy ustawy z dnia 10 kwietnia 1974 roku o ewidencji ludności
    > i dowodach osobistych, zachowują ważność do czasu upływu terminów w nich
    > zawartych (chyba, że dowód wydany został jako bezterminowy) lub do momentu
    > zmiany danych zawartych w dowodzie. Zmiana danych nie dotyczy jednak zmiany
    > adresu zameldowania."

    Ale od ktorego momentu to obowiązuje?
    Czy przypadkiem nie od 1 marca i tylko dlatego, że z dowodu zniknął
    adres zamelodwania wiec nie ma przepisów sankcjonujących wymianę dowodu
    z powodu zmiany czegoś czego w dowodzie nie ma.

    Pytanie jak bylo przed 1 marca.

  • 13. Data: 2015-03-04 23:54:54
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    kosmos wrote:

    > Cóż, zakładałem, że urzędnik publiczny wie co mówi, zwłaszcza w sprawach
    > raczej prostych.

    totalnie błędne założenie, szczególnie w przypadku udzielania odpowiedzi
    przez ZUS i US.

  • 14. Data: 2015-03-05 07:06:42
    Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>

    W dniu 04.03.2015 o 23:51, witek pisze:

> [...]
    >

    > Na dzień dzisiejszy na pewno jest już inaczej (przynajmniej w praktyce),
    > bo sam przepis mogl sie nie zmienic, ale dowód tak.

    Owszem, było tak jak napisałeś i dlatego dodałem, ze właśnie przepisy
    się zmieniły.
    Po 1 marca adres w dowodzie nie ma znaczenia i nie jest też powodem do
    wymiany dowodu.

    --
    Wiesiaczek (dziś z DC)

    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
    Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

  • 15. Data: 2015-03-05 11:17:37
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 04.03.2015 23:53, witek pisze:

> [...]
    > adres zamelodwania wiec nie ma przepisów sankcjonujących wymianę dowodu
    > z powodu zmiany czegoś czego w dowodzie nie ma.

    ----
    Przepisy przejściowe i końcowe
    Art. 88. Dowody osobiste wydane przed dniem 1 marca 2015 r. zachowują
    ważność do upływu terminów w nich określonych.
    Art. 89. 1. Adres miejsca zameldowania zamieszczony w dowodzie osobistym
    wydanym na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 kwietnia 1974 r. o
    ewidencji ludności i dowodach osobistych od dnia wejścia w życie
    niniejszej ustawy nie potwierdza adresu miejsca zameldowania.
    2. Zmiana adresu miejsca zameldowania posiadacza dowodu osobistego
    wydanego na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 kwietnia 1974 r. o
    ewidencji ludności i dowodach osobistych nie stanowi podstawy do jego
    wymiany.
    Art. 90. Sprawy wszczęte i niezakończone przed dniem wejścia w życie
    niniejszej ustawy prowadzi się na podstawie przepisów dotychczasowych.
    ----

    A zmiana danych unieważnia dowód po 4 miesiącach (tak było i jest).

    I teraz tak: dziś ktoś zmienia adres - starego dowodu wymieniać nie trzeba.

    Jeśli zmienił adres ponad 4 miesiące temu, to powinien był dowód
    wymienić jeszcze przed 1 marca.

    A jeśli mniej niż 4 miesiące, to nie wiem. Czy to się liczy za sprawę
    'wszczętą'? Jeśli tak, to musi, a jeśli nie, to chyba nie, bo miał dowód
    ważny w dniu marca i od tej chwili adres nie ma znaczenia?

    MJ

  • 16. Data: 2015-03-05 12:58:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 4 Mar 2015, witek wrote:

    > totalnie błędne założenie, szczególnie w przypadku udzielania odpowiedzi
    > przez ZUS i US.

    <OT>
    Na .podatki swojego czasu był zwyczaj wypominania, że jak owca idzie do
    wilka o poradę, to sama się prosi ;) (i jeszcze jakaś wersja z misiem
    i miodem AFAIR).

    Przypomnę hint:
    - wiadomym jest, że były wyroki skazujące m.in. naczelników US za
    wskazywanie "dziur w prawie" osobom wykorzystującym to do unikania
    podatków; głośne sprawy dotyczyły milionowych kwot
    - *ale* w przepisach nie ma rozróżnienia co do skali (poza ew. podziałem
    na wykroczenia i przestępstwa i progi kar)
    - ergo, jeśli US ma dbać "o dochody budżetowe", a podatnik może postąpić
    na dwa sposoby, z których jeden przynosi "większe dochody budżetowe",
    to urzędnik dba o swoje miejsce siedzące.

    I to jest kolejny element, już nie związany z kompetencjami.

    BTW: z wczorajszego radia (1PR): "z kontroli NIK wyszło, że ZUS słabo
    ściga faktycznych dłużników i stosuje bezzasadne zróżnicowanie
    sposobu traktowania różnych podmiotów zalegających z wpłatami".
    Dedukowanie że jednoosobowy szewc zostanie wdeptany w ziemię
    komornikiem, kopalni się upiecze a klub poselski również na to
    liczy :> jest co prawda nie poparte dowodami, ale podejrzanie
    często pokrywa się z doniesieniami prasowymi :>
    (też "z radia" - podobno właśnie rozwiązany klub Ruchu Palikota
    zalega(ł) z ZUSem, ergo podmiot zobowiązany do wpłacania składek
    "prawnie zniknął", jak to mawiają "ICMPTZ").

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2015-03-06 01:09:53
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Wiesiaczek wrote:

    > Owszem, było tak jak napisałeś i dlatego dodałem, ze właśnie przepisy
    > się zmieniły.
    > Po 1 marca adres w dowodzie nie ma znaczenia i nie jest też powodem do
    > wymiany dowodu.

    dlatego jak napisalem a pisalem 1 marca to wyraznie zastrzeglem, ze od
    "dzisiaj" zapewne jest inaczej.
    W kazdym razie 1 marca wpomnianiej notki na stronei MSW nie bylo.

  • 18. Data: 2015-03-10 09:41:13
    Od: " ąćęłńóśźż" <ąćę@łńó.śżź>

    To nie bierz darowizny od oszusta.
    Q...a dzisiejsza młodzież.

    -----
    > (ojciec mógł się stamtąd wymeldować, sam twierdzi że tego nie zrobił, a
    > chodzi mi oto żeby nie wyjść prze ojca na idiotę u notariusza).
    [...]

  • 19. Data: 2015-03-10 09:44:37
    Od: " ąćęłńóśźż" <ąćę@łńó.śżź>

    Ciekawe jak z adresem zamieszkania obdarowanego, skoro notariusz zawiadamia
    właściwy US (jeżeli sam nie nalicza i nie pobiera podatku).

    -----