  • 31. Data: 2005-01-25 20:49:11
    Temat: Re: Mailing a spam
    Od: w...@p...onet.pl

    --------------------
    > `---------------------------------------------------
    --------------------

    przeciez od razu widac, ze pisal to jakis laik
    to wg jasnie wysokiego sadu teraz spamerem jest nie tylko nadawca niepozadanych
    informacji handlowych? ciekawe...bardzo ciekawe
    od takiego wyroku ow "spamer" powinien sie odwolac, bo takie uzasadnienie to po
    prostu farsa i szczyt ignorancji

    > Pełen tekst uzasadnienia wyroku znajdziesz w sieci jeśli poszukasz.
    > Zwracam uwagę na występujące w ostatnim zacytowanym zdaniu określenie
    > "wszelkich (...) niezamawianych i niepożądanych". Jeśli więc czegoś
    > _nie_ zamawiałem (lub z innych powodów nie jestem zobowiązany tego
    > otrzymać, bo tak szczegółowych wyjaśnień sąd nie dołączył) oraz jest
    > to dla mnie _niepożądane_ (a tylko ja mogę określić co jest przeze mnie
    > pożądane) - to mogę to uznać za spam. CBDU. Gdybys zajrzał do mojej
    > wypowiedzi <4...@n...home.net.pl> nie musiałbym tego teraz powtarzać.

    zbyta daleko posunieta interpretacja, jesli w ogole prawidlowa
    imo nie taka byla intencja ustawodawcy, a juz na pewno nie autorow dyrektywy, na
    ktora zreszta powolales sie kilka postow wyzej, i ktora to dyrektywa jest
    rowniez zrodlem prawa w naszym kraju, a czego oczywiscie ww. "sad" nie wzial pod
    uwage. Zreszta to nie jedyna dyrektywa - "sad" oczywiscie rowniez nie wzial pod
    uwage dyrektywy 58...ale co tam, skoro i tak nikt nie wie o co chodzi, to moze
    nikt sie nie zorientuje, ze nie wiemy rowniez my ;)(czyt. "sad")

    > Oczywiście ze mi się podoba. Wszak sam o tym piszę. I szczerze mówiąc
    > sądzę, ze nie różnymy się tak bardzo w pogladach jak Ci się to być moze
    > wydaje.

    jakbysmy sie nie roznili w pogladach to nie byloby dyskusji ;)

    > Dlaczego do śmietnika - o tym już pisałem. A gdzie są te *tysiące* spamerów?
    > Oczywiście za granicą. A co do tej cześci - Parlement Europejski w
    > grudniu 2004 zaakceptował plan wydatków na lata 2005-2008, w którym 45 mln.
    > EUR przeznaczono na zwiększenie bezpieczeństwa Internetu w Europie, część
    > planów dotyczy ochrony przed spamem i budowy eropejskiej sieci reagowania
    > na nadużycia związane między innymi ze spamem. W Polsce bedzie jeden z
    > węzłów tej sieci.

    taaa
    ENISA tez niby jest, ale co z tego skoro z powaznie zapowiadajacej sie
    instytucji o kompetencjach podobnych do NSA w US zrobili "forum wymiany
    pogladaow"...smiech na sali, za nasze pieniadze zreszta

    > Akcja "dziedzkowsieci.pl" też jest finansowana z tych
    > samych funduszy. Więcej dowiesz się ze strony
    > http://europa.eu.int/information_society/activities/
    sip/index_en.htm .

    dzieki, zerkne

    > Dalej, przu OECD opwstała grupa antyspamowa, której zadaniem jest praca
    > nad ujednoliceniem ustawodawstwa antyspamowego w krajach członkowskich
    > celem między innymi międzynarodowej współpracy przy zwalczaniu spamu -
    > http://www.oecd.org/document/7/0,2340,en_2649_225552
    97_33656711_1_1_1_1,00.html

    EDG Spam Group, wiem cos o tym. Szkoda tylko, ze od momentu powstania tej
    zwartej grupy, nic znaczacego sie nie wydarzylo. No moze poza faktem powolania
    szybko reagujacej tzw. task force...lol

    > Mam nadzieję, że te działania przyczynią się do umożliwienia karania
    > spamerów nie tylko z innych krajów Wspólnoty Europejskiej, ale także spoza
    > Europy. Powstaja tez inne międzynarodowe porozumienia d/s zwalczania spamu
    > - np. porozumienie 15 państw z października 2004 (bez Polski, nieststy)
    > http://software.silicon.com/security/0,39024655,3912
    4928,00.htm czy
    > porosumienie między USA, Australią i Wieka Brytanią z lipca
    > http://theage.com.au/articles/2004/07/05/10888794063
    42.html?oneclick=true

    > Jest źle, ale nie beznadziejnie.

    jest zle, bo spam to w zasadzie nowe zjawisko (o spywarze i innym gownie juz nie
    wspomne), do walki z ktorym nie wystarcza regulacje narodowe. Tez mam nadzieje,
    ze sie to zmieni. W kazdym razie jestem za ;)

    pozdrawiam
    d.

  • 32. Data: 2005-01-25 21:15:53
    Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid>

    w...@p...onet.pl napisał(a):

    > to wg jasnie wysokiego sadu teraz spamerem jest nie tylko nadawca
    > niepozadanych informacji handlowych? ciekawe...bardzo ciekawe

    A gdzie Twoim zdaniem w polskim prawie wystepuje pojęcie "spam"?
    Nigdzie (jak dotąd). W UoŚUDE występuje tylko pojęcie "informacji
    handlowej" a niezamawiana inf. handlowa z pojęciem spamu pokrywa
    się częściowo, ale nie całkowicie. Zresztą, spam o którym pisałem
    nie podpadał nawet pod tę ustawę. Jeśli Cię to interesuje - to
    relacja jest spisana na http://nospam-pl.net/sppnn.php. Wersja
    strony przeciwnej - na http://www.sppnn.org.pl/index1a.html

    > od takiego wyroku ow "spamer" powinien sie odwolac, bo takie
    > uzasadnienie to po prostu farsa i szczyt ignorancji

    Odwłał się do Sądu Apelacyjnego. Apelacja została oddalona.

    > uwage. Zreszta to nie jedyna dyrektywa - "sad" oczywiscie rowniez
    > nie wzial pod uwage dyrektywy 58...

    Zwróć uwagę, że dyrektywa nie jest prawem, tylko wytyczną do
    ustanowienia prawa narodowego. IANAL, ale chyba nie można ich
    bezpośrednio stosować.

    Pozdr,
    --
    ŁK

  • 33. Data: 2005-01-25 21:38:43
    Od: w...@p...onet.pl

> [...]
    > się częściowo, ale nie całkowicie. Zresztą, spam o którym pisałem
    > nie podpadał nawet pod tę ustawę. Jeśli Cię to interesuje - to

    pozwolisz, ze jutro rzuce okiem, bo dzisiaj juz padam z nog ;)

    > Odwłał się do Sądu Apelacyjnego. Apelacja została oddalona.

    no coz, nie skomentuje tego

    > Zwróć uwagę, że dyrektywa nie jest prawem, tylko wytyczną do
    > ustanowienia prawa narodowego. IANAL, ale chyba nie można ich
    > bezpośrednio stosować.

    doskonale o tym wiem, ale zarowno usude jak i prawo telekomunikacyjne, ktore
    podobnie jak usude czesciowo implementuje akurat dyrektywe 58, zostaly wlasnie
    oparte na wytycznych, o ktorych mowisz i jako takie powinny zostac wziete pod
    uwage. Jak widac, wziete nie zostaly.
    No coz, praktyka czyni mistrza ;)

    pozdrawiam
    d.

  • 34. Data: 2005-01-25 21:39:20
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Lukasz Kozicki napisał(a):

    > Zwróć uwagę, że dyrektywa nie jest prawem, tylko wytyczną do
    > ustanowienia prawa narodowego. IANAL, ale chyba nie można ich
    > bezpośrednio stosować.

    Nie masz racji.
    http://tinyurl.com/6gl8z

    M.

  • 35. Data: 2005-01-25 22:49:35
    Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid>

    Maciej Bebenek napisał(a):
    > http://tinyurl.com/6gl8z

    Dzięki, nie znałem tego. Bardzo ciekawe...

    Pozdr,
    --
    ŁK

  • 36. Data: 2005-01-25 23:24:51
    Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid>

    w...@p...onet.pl napisał(a):

    > no coz, nie skomentuje tego

    Biorąc pod uwagę, że przedstawiłem kilkanaście dowodów z okresu
    kilku lat (miałem ich znacznie więcej), w tym takie, w których
    nadawca sam przyznawał że to co wysyła jest spamem (ale cośtam)
    - zdziwiłbym się z innej decyzji.

    Pozdr,
    --
    ŁK