    From: w...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Mailing a spam
    Date: 25 Jan 2005 22:38:43 +0100

    > A gdzie Twoim zdaniem w polskim prawie wystepuje pojęcie "spam"?
    > Nigdzie (jak dotąd). W UoŚUDE występuje tylko pojęcie "informacji
    > handlowej" a niezamawiana inf. handlowa z pojęciem spamu pokrywa
    > się częściowo, ale nie całkowicie. Zresztą, spam o którym pisałem
    > nie podpadał nawet pod tę ustawę. Jeśli Cię to interesuje - to
    > relacja jest spisana na http://nospam-pl.net/sppnn.php. Wersja
    > strony przeciwnej - na http://www.sppnn.org.pl/index1a.html

    pozwolisz, ze jutro rzuce okiem, bo dzisiaj juz padam z nog ;)

    > Odwłał się do Sądu Apelacyjnego. Apelacja została oddalona.

    no coz, nie skomentuje tego

    > Zwróć uwagę, że dyrektywa nie jest prawem, tylko wytyczną do
    > ustanowienia prawa narodowego. IANAL, ale chyba nie można ich
    > bezpośrednio stosować.

    doskonale o tym wiem, ale zarowno usude jak i prawo telekomunikacyjne, ktore
    podobnie jak usude czesciowo implementuje akurat dyrektywe 58, zostaly wlasnie
    oparte na wytycznych, o ktorych mowisz i jako takie powinny zostac wziete pod
    uwage. Jak widac, wziete nie zostaly.
    No coz, praktyka czyni mistrza ;)

    pozdrawiam
    d.