  • 11. Data: 2005-01-24 09:47:45
    Temat: Re: Mailing a spam
    Od: Vectra <a...@b...vectranet.pl>

    Użytkownik Wirtualna napisał:
    [...]
    > Art 24
    > Kto przesyła za pomocš ?rodków komunikacji elektronicznej niezamówione
    > informacje handlowe, podlega karze grzywny.
    >
    > pozdrawiam
    > Wirtualna

    Ale jak ktos podaje adres mailowy firmy o okreslonym tamze profilu
    i oznacza go jako miejsce do kontaktu, to mozna zalozyc,
    ze zamawia okreslone informacje. Zatem chyba nazbyt uogólniasz ...

    Czy aby Twoje cytaty nie tycza sie "mailingu masowego", o ile tenze
    jest zdefiniowany?

    Moje zdanie - nie wiadomo jak jest. Ale jak spróbujesz mailingu, to
    szeryfowie (znaczy admini) wykonaja samosad w posatci dopisania
    do czarnych list. To bezprawie, ale pójdziesz do sadu, by wygrac?

    pozdro
    --
    V.

  • 12. Data: 2005-01-24 10:56:05
    Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid>

    Vectra wrote:

    > Ale jak ktos podaje adres mailowy firmy o okreslonym tamze profilu
    > i oznacza go jako miejsce do kontaktu, to mozna zalozyc,
    > ze zamawia okreslone informacje. Zatem chyba nazbyt uogólniasz ...

    Nie można.

    Dz.U. 2002 Nr 144 poz.1024
    Art. 4.
    ,---------------------------------------------------
    --------------------
    | 1. Jeżeli ustawa wymaga uzyskania zgody usługobiorcy to zgoda ta:
    | 1) nie może być domniemana lub dorozumiana z oświadczenia woli
    | o innej treści,
    | 2) może być odwołana w każdym czasie.
    | 2. Usługodawca wykazuje uzyskanie zgody, o której mowa w ust. 1, dla
    | celów dowodowych.
    `---------------------------------------------------
    --------------------

    Jeżeli jeszcze nie rozumiesz - umieszczenie emaila gdziekolwiek jest
    "oświadczeniem innej treści" - chyba że pirsze przy nim "na ten e-mail
    proszę wysyłąć oferty, zapytrania o zgodę na wysyłkę ofert i inne inf.
    handlowe". A nawet jeśli jest takie oświadczenie, to i tak nadawca musi
    mieć zgodę wydaną na siebie do celów dowodowych (wydruk strony www nie
    jest dowodem!)

    > Moje zdanie - nie wiadomo jak jest. Ale jak spróbujesz mailingu, to
    > szeryfowie (znaczy admini) wykonaja samosad w posatci dopisania
    > do czarnych list. To bezprawie, ale pójdziesz do sadu, by wygrac?

    Buahahahaha! Jesteś spemerką, że tak gadasz? BTW, nigdzie w polskim
    prawie nie występuje pojęcie spam, a jedynie "informacja handlowa".

    Odbiorca ma prawo nazwać spamem to co za spam uważa!
    *I mam na to wyrok sądowy*, z pozwu spamera, któremu nie podobało się,
    że jego spam uznałem za spam. I spamer przegrał w 2 kolejnych sądach:
    najpierw w Okręgowym, potem w Apelacyjnym . Dodam, że ten spam nie
    spełniał nawet warunków przesyłek w/g ustawy o świadczeniu usług
    drogą elektroniczną, więc w sensie tej ustawy nie był zakazany!
    Relacja na stronie http://nospam-pl.net/sppnn.php - proszę zwócić
    uwagę na słowa:

    ,---------------------------------------------------
    --------------------
    `---------------------------------------------------
    --------------------

    Ukłony,
    --
    Łukasz Kozicki
    http://nospam-pl.net/

  • 13. Data: 2005-01-24 12:38:50
    Od: Vectra <a...@b...vectranet.pl>

    --------------------
    > `---------------------------------------------------
    --------------------

    To wydaje sie wyjasniac sprawe, ale nie jest rozwiazaniem sprawiedliwym
    i mam nadzieje - nie ostatecznym. Ustawa do kosza - tym bardziej, ze
    "spamu prawdziwego" jakby ciagle przybywa!

    Bo nie moge spytac producenta wiader za posrednictwem jego adresu na
    stronie firmowej, czy nie zechce zainteresowac sie moja blacha na
    wiadra. A nie po to wymyslono Internet, by trzeba bylo najpierw wysylac
    list, a potem maila ... A tak niestety jest.

    pozdro
    --
    V.

  • 14. Data: 2005-01-24 13:46:12
    Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid>

    Vectra wrote:

    > To wydaje sie wyjasniac sprawe, ale nie jest rozwiazaniem sprawiedliwym
    > i mam nadzieje - nie ostatecznym. Ustawa do kosza - tym bardziej, ze
    > "spamu prawdziwego" jakby ciagle przybywa!

    Powiem tak - ustawa jest rzeczywiście "do kosza", ale z innych powodów.

    Jeśłi chodzi o komunikację komercyjną - dlatego że nie uwzględnia
    pewnych zapisów łagodzących zawartych w dyrektywach 2000/31/EC i
    2002/58/EC (zresztą temat niezgodności tej ustawy z dyrektywami których
    rzekomo jest implemetacją nadawałby się na sporą rozprawkę naukową...)
    Między innymi nie uwzględnia automatycznego dopuszczenia do wysyłki
    mailingu w przypadku firm z którymi już wcześniej nawiązało się współpracę
    handlową (w sensie sprzedaży, a nie w sensie wymoiany korespondencji).

> [...]
    > wiadra. A nie po to wymyslono Internet, by trzeba bylo najpierw wysylac
    > list, a potem maila ... A tak niestety jest.

    Jeśli jednak chodzi o to, o czym piszesz - to jest to, niestety, typowy
    spam. Oczywiście w sensie ogólnym, bo producentów blachy na wiadra nie
    jest aż tak dużo. Ale dokładnie to samo dortyczy np. producentów tonerów
    do drukarek - jest ich sporo, w każdym biurze są drukarki, więc hajda! -
    wysyłamy oferty na tonery do wszystkich firm z PF po kolei... Gdyby wysyłka
    maili handlowych miałaby miejsce tylko w wypadku dobrze targetowanych
    odbiorców (tj. nadawca wie, że odbiorca może być zainteresowany ofertą,
    a odbiorcy rzeczywiście ta informacje się przyda) - nie byłoby pewnie w
    ogóle problemu spamu na świecie. Sęk jednak w tym, że 99% spamerów wysyła
    swoje oferty na oślep, bo ich niewiele więcej kosztuje wpisanie 100.000
    odbiorców, niż gdyby wysłali do 1.000 odbiorców. I stąd wziął się spam,
    a cierpią przez to te firmy, które rzeczywiście miałyby odbiorcy coś
    ciekawego do zainteresowania. Ale nieststy, pozostaje tu tylko furtka
    zdrowego rozsądku - spamem jest to, co odbiorca uzna za spam. Jeśli
    trafisz mailem, nikt Cię nie zaskarży. Ale większość nie trafia. U ustawa
    tak naprawdę wcale odborców przed tymi przesyłkami nie chroni, bo nakłada
    na nadawców zbyt małe kary (nieproporcjonalne do skali wykroczenia -
    więcej na ten temat w Rzeczypospolitej, częsć prawna z 21.12.2004
    http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_041221/p
    rawo/prawo_a_1.html
    - dostęp do archiwum płatny). Właśnie dlatego UoŚUDE powinna iść do
    poprawy, a nie dlatego ze nakłada zbyt duże ograniczenia w wysyłce.

    Pozdr,
    --
    Łukasz Kozicki

  • 15. Data: 2005-01-24 14:18:44
    Od: Vectra <a...@b...vectranet.pl>

    Dziekuje
    --
    V.

  • 16. Data: 2005-01-24 14:25:42
    Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid>

    Vectra wrote:
    > Dziekuje

    Ne ma za co. Dodam tylko - nie jestem prawnikiem,
    więc to co piszę może nie być całkowicie zgodne ze
    wszystkimi aktualnie obowiązującymi przepisami.

    Pozdr,
    --
    ŁK

  • 17. Data: 2005-01-24 15:45:59
    Od: "TmK" <k...@i...pl>

> [...]
    > wiadra. A nie po to wymyslono Internet, by trzeba bylo najpierw wysylac
    > list, a potem maila ... A tak niestety jest.

    Dokladnie o to chodzi.
    Nie mam zamiaru wysylac do firm oferty na magiczne kule dla wrozek.
    Chce im zaproponowac cos - co moze im sie przydac - uslugi agencji
    reklamowej. Jak mozna to traktowac jako smieci i grozaic grzywna?
    To kolajny przypadek chorego prawa niedostosowanego do realiow.

    T.

  • 18. Data: 2005-01-24 18:44:21
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > Chce im zaproponowac cos - co moze im sie przydac - uslugi agencji
    > reklamowej. Jak mozna to traktowac jako smieci i grozaic grzywna?

    normalnie

    > To kolajny przypadek chorego prawa niedostosowanego do realiow.

    bardzo dobre jezeli o to chodzi, ja np nie zyczylbym sobie takich ofert
    na komercyjnego e-maila.

    jezeli chce pan zarobic, to prosze zainwestowac i wykupic maling, albo
    jakaolwiek inna kampanie w internecie a nie smiecic czyjes skyrzynki.

    P.

  • 19. Data: 2005-01-24 20:22:16
    Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid>

    TmK napisał(a):

    > Chce im zaproponowac cos - co moze im sie przydac - uslugi agencji
    > reklamowej. Jak mozna to traktowac jako smieci i grozaic grzywna?

    No ja na przykład ja nie chcę, by ktokolwiek cokolwiek mi proponował.
    Mój e-mail, który uzywam od 8-iu prawie lat, trafił do baz tylu
    *agencji reklamowych*, że teraz dostaję dziennie od 100 do 200 ofert
    powiększania przyrodzenia, kupna tuszu do drukarek, inwestowania w
    nieruchomości czy zakupu mebli - że gdyby nie filtry antyspamowe,
    nie byłbym w stanie korzystać z poczty. Na szczęście przez filtry
    przebija się 1-2 spamy tygodniowo, które dobijam już ręcznie.

    Zrozum chłopie, że w Polsce jest kilkadziesiąt tysięcy firm, na
    świecie kilka milionów. Gdyby tylko co dziesiąta polska firma chciała
    wysyłać tylko jeden mailing rocznie, to codziennie dostawałbyś tych
    mailingów kilkanaście. Dochodzą do tego jeszcze firmy z Chin, USA
    i Korei. No ile można.

    > To kolajny przypadek chorego prawa niedostosowanego do realiow.

    Rzeczywiście, prawo w Polsce jest chore, bo nie uzależnia kary od
    ilości wysłanych spamów. W takich Włoszech i Irlandii za spam
    można nawet iść do więzienia a jeśłi grzywna, to nie może być mniejsza
    od kilkudziesięciu tysięcy EUR. w USA pewien spamer został niedawno
    skazany na grzywnę 720.000.000 USD (siedemset milionów). A w Polsce
    w zasadzie nie grozi kara wyższa niż kilkusetzłotowa, choć
    teoretycznie może wynosić do 5.000 PLN. Na razie jednak tylko jeden
    spamer zapłacił koło 3.000 + koszty procesu + pokrycie wyrządzonych
    szkód (koszty sprzątania bo sporym mailingu).

    Ukłony,
    --
    Łukasz Kozicki
    http://nospam-pl.net/

  • 20. Data: 2005-01-24 22:28:52
    Od: "TmK" <k...@i...pl>

    > No ja na przykład ja nie chcę, by ktokolwiek cokolwiek mi proponował.

    Wiec po co firmy publikuja swoje adresy mailowe w internecie?
    Moze powinny zaznaczac przy adresie "tylko dla tych dzieki ktorym MY
    zarobimy"...