  • 21. Data: 2023-05-08 17:20:53
    Temat: Re: Lokalizator
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No sam nie wiem co myśleć :)

    Myślę że teraz myślą:

    "andrzeju nie denerwuj się!
    Jak mam się kurwa nie denerwować,a kto kierowcom kurwa jezd"

    Ciekawe czy komendant każe "jakoś załatwić";)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 22. Data: 2023-05-08 17:22:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Również gdy mają awarię i spadają? :-)

    Bierz lutownicę karte tv to dostaniesz uścisk komendanta:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 23. Data: 2023-05-09 00:53:56
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.05.2023 o 17:22, Shrek pisze:
    > Bierz lutownicę karte tv to dostaniesz uścisk komendanta:P

    I to spowoduje odnalezienie DRONa?

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 24. Data: 2023-05-09 01:14:34
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-05-08, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > Również gdy mają awarię i spadają? :-)

    To ciągle znam lokalizację bo lokalizacja jest przekazywana do bazy na
    bieżąco. Jak jest łączność to wiem gdzie jest dron. Jak nie ma
    łączności, to w zalezności od zaprogramowania albo wisi w miejscu utraty
    łączności, albo tam leży, albo wraca do bazy. Siląc się na obiektywizm
    jest kilka mozliwych scenariuszy, gdzie mógłbym nie wiedzieć gdzie jest:

    1) po utracie łączności (i nadal przy jej braku), w trakcie powrotu do
    bazy coś się z nim stało

    2) był zaprogramowany, że po utracie łączności miał siadać i usiadł np.
    na dach autobusu i gdzies sobie jedzie

    3) coś się takiego stało z oprogramowaniem, że stracił łączność i gdzieś
    nadal leci.

    Jakby którykolwiek z powyższych scenariuszów był w jakiś sposób
    prawdopodobny, to wydawałoby się, że dron za 200k powinien mieć
    fabryczny lokalizator niezalezny od samego drona. Nie wiem czy mają, mój
    mały nie ma.

    --
    Marcin

  • 25. Data: 2023-05-09 01:16:04
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-05-08, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Może wysłali drona na zaplanowaną pozycję w trybie autonomicznym i nie
    > rócił. To nie mają pozycji.

    Jak to jest dji to powinni miec. Mój 10x tańszy też ma taki tryb
    autonomiczny i nadal wiem gdzie się znajduje.

    --
    Marcin

  • 26. Data: 2023-05-09 01:32:39
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-05-08, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Raczej nie - po prostu ubezpieczyciele u nas sie na razie za slabo
    > znaja. A jak sie poznaja, to bedzie "lokalizator obowiazkowy".
    > I slusznie, jak widac.

    Śmiem twierdzic, że ubezpieczyciele się znają, bo prawodawstwo w
    większości cywilizowanych (mniej i bardziej) krajów nakłada obowiązek
    ubezpieczeń OC na drony powyżej pewnego ciężaru. Niby to OC a a nie AC,
    ale coś tam wiedziec powinni.

    Juz prędzej problem zaginionych w ten sposób dronów (tych coś więcej
    wartych) jest tak marginalny, że posiadanie ekstra lokalizatora jest bez
    żadnego praktycznego znaczenia.

    --
    Marcin

  • 27. Data: 2023-05-09 15:07:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 08 May 2023 23:32:39 GMT, Marcin Debowski wrote:

> [...]
    > większości cywilizowanych (mniej i bardziej) krajów nakłada obowiązek
    > ubezpieczeń OC na drony powyżej pewnego ciężaru. Niby to OC a a nie AC,

    OC - calkiem inna sprawa. Tu lokalizator nie pomoze, a moze nawet
    przeszkodzi :-)

    Jak popatrzysz w samochodowe AC, to sie okaże, ze np wymagane jest
    zabezpieczenie dodatkowe - może być fabryczny immobilizer.

    > Juz prędzej problem zaginionych w ten sposób dronów (tych coś więcej
    > wartych) jest tak marginalny, że posiadanie ekstra lokalizatora jest bez
    > żadnego praktycznego znaczenia.

    Akurat uwazam, ze drona stracic łatwo. Wiec albo nie ma takich
    ubezpieczen, albo te drozsze modele cos w rodaju lokalizatora mają
    wbudowany.

    J.

  • 28. Data: 2023-05-09 16:42:44
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > prawdopodobny, to wydawałoby się, że dron za 200k powinien mieć
    > fabryczny lokalizator niezalezny od samego drona. Nie wiem czy mają, mój

    Zakładając, że wysyłamy w trybie autonomicznym DRONa i nie mamy podczas
    lotu z nim kontaktu, to jakim kanałem dostajesz informację o położeniu?
    Po prostu pytam. Niby można mu dać moduł GSM i po internecie słać dane,
    albo może SMS-y wysyłać. A jeśli nie ma kontaktu z GSM?

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 29. Data: 2023-05-10 01:41:23
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-05-09, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >
    > Jak popatrzysz w samochodowe AC, to sie okaże, ze np wymagane jest
    > zabezpieczenie dodatkowe - może być fabryczny immobilizer.

    A jest wymagany lokalizator?

    > Akurat uwazam, ze drona stracic łatwo. Wiec albo nie ma takich
    > ubezpieczen, albo te drozsze modele cos w rodaju lokalizatora mają
    > wbudowany.

    Drona stracić łatwo. Może wpaść na przeszkodę, może spaść i się rozbić,
    może się utopić. może wylądowac daleko od operatora i ktos go zajumie.
    Ktoś go strąci kamieniem. Niekonicznie musi mieć to coś wspólnego z
    brakiem lokalizatora.

    --
    Marcin

  • 30. Data: 2023-05-10 02:00:12
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-05-09, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > Po prostu pytam. Niby można mu dać moduł GSM i po internecie słać dane,
    > albo może SMS-y wysyłać. A jeśli nie ma kontaktu z GSM?

    Autonomiczny, to realizujący jakiś-tam plan, program, czy zadanie bez
    bezpośredniego udziału operatora. Natomiast nie ma żadnego powodu, aby
    ten operator nie miał pozostawac z tym dronem w kontakcie. Jak go
    programuje, poleć sobie tam i tam, to nadal masz kontakt. Dlaczego
    zakładasz, że nie miałoby być kontaktu?

    Ale fakt, nie pomyslałem, że ktos moze chcieć poleciec dalej niż pozwala
    mu na to zakres nadawczo-odbiorczy, tylko nie wiem czy w normalnych
    warunkach to jest mądre działanie, tym bardziej, że przecież baterii po
    drodze sobie nie zmieni. Tu trzeba by wiedziec co to był konkretnie za
    dron.

    --
    Marcin