  • 11. Data: 2023-05-08 06:48:45
    Temat: Re: Lokalizator
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Jak się zerwie kontakt to sam wraca do bazy. Te za 200k nie mają takiej
    > opcji? :)

    Jak widać nie wrócił. Ja wiem, że kulsony, ale myślisz, że nie
    sprawdzili? Może nie ma przesłanek żeby wszcząć sprawdzenie;)

    > A jak się zerwie gwałtownie, czyli coś poważnego się stało, że nie może
    > się np. poruszać to zapewne jest tam gdzie się to stało czyli w
    > okolicach ostatniej lokalizacji. Ale tam twierdzono, że on nie miał
    > lokalizacji.

    No chyba że się "urwał" i poleciał nahuj.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 12. Data: 2023-05-08 07:29:27
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-05-08, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Jak widać nie wrócił. Ja wiem, że kulsony, ale myślisz, że nie
    > sprawdzili? Może nie ma przesłanek żeby wszcząć sprawdzenie;)

    No sam nie wiem co myśleć :)

    > No chyba że się "urwał" i poleciał nahuj.

    No właśnie nie rozumiem jak mógł się urwać i polecieć, że nikt nie wie
    co i jak. Pod ms windows to nie chodzi.

    Jeszcze mi przyszło do głowy, że jak jakiś mocno bojowy to może
    specjalnie nie wie skąd wyleciał, żeby w razie przechwycenia centrum
    dowodzenia nie wydac, ale to chyba raz nie taki bojowy dron był, a dwa
    coś jakby powinno sie szyfrować czy jak? A może był jakiś super bojowy?
    Jak góglam to polska policja używa wypasionych DJI, ale widzę ich ceny
    to do jakiś 15k USD. Choć może jak w czasach kowidu kupiono od handlarza
    bronią to do tych 200k pln dobije. No ale one mają z pewnościa opcję
    samodzielnego powrotu.

    Ale całkiem do uwierzenia, że trzeba taką opcję ustawić i jeszcze
    zdefiniować gdzie jest ten "chołm" - tam przeciez musi być profesjonalny
    operator i jakiś dron mu sam tego ustawiac nie będzie.

    --
    Marcin

  • 13. Data: 2023-05-08 09:53:07
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > No właśnie nie rozumiem jak mógł się urwać i polecieć, że nikt nie wie
    > co i jak. Pod ms windows to nie chodzi.

    Cokolwiek się stało, to kwintesencją jest ten brak lokalizatora.

    Rzeczy się czasem psują, czasem zdarzają się nieprzewidziane
    okoliczności - mógł spaść i zatonąć w bagnie, może był wadliwy, rozpadł
    się na kawałki (lokalizator też) w locie i rozsypał na obszarze kilkuset
    metrów... a może go kosmici zdezintegrowali dezintegratorem ;)

    To jest nieistotne, bo może być tak, że nawet gdyby miał ten lokalizator
    to jednak (chyba) możliwe są okoliczności, że niemożliwe byłoby jego
    znalezienie.

    Ale tego lokalizatora nie miał :)
    Teraz nie da się powiedzieć: no cóż, wypadek przy pracy, zdarza się.
    Dron fullwypas, za publiczne pieniądze, więc w pełni zabezpieczony,
    "wszystkomający" co należało mieć, ma lokalizator... robimy co w naszej
    mocy żeby go odnaleźć. No nie :)

    I tak sobie myślę, że gdybym sobie kupił prywatnie drona za 200 tys. i
    chciał go ubezpieczyć, to czy za brak lokalizatora stawka ubezpieczenia
    byłaby x2? x5?
    Jaki procent ceny może stanowić taki lokalizator, żebym przeprowadził
    proces myślowy podczas zakupu: a chuj tam, przyoszczędzę i kupię ten
    tańszy model, za 200 tys. bez lokalizatora?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 14. Data: 2023-05-08 10:33:04
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 8 May 2023 09:53:07 +0200, Kviat wrote:
> [...]
    >
    > I tak sobie myślę, że gdybym sobie kupił prywatnie drona za 200 tys. i
    > chciał go ubezpieczyć, to czy za brak lokalizatora stawka ubezpieczenia

    Raczej nie - po prostu ubezpieczyciele u nas sie na razie za slabo
    znaja. A jak sie poznaja, to bedzie "lokalizator obowiazkowy".
    I slusznie, jak widac.

    Pytanie co bedzie, jak dron zniknie, a lokalizator nie zadziala.
    Ubezpieczyciel przyjmie na klatę, czy bedzie kombinowal jak przerzucic
    wine na klienta ...

    > Jaki procent ceny może stanowić taki lokalizator, żebym przeprowadził
    > proces myślowy podczas zakupu: a chuj tam, przyoszczędzę i kupię ten
    > tańszy model, za 200 tys. bez lokalizatora?

    Jak dla policji, to moze drogo kosztować :-)

    Pytanie pierwsze - co to dokladnie jest. bo po jakiejs kraksie i ten
    lokalizator moze przestac dzialac.

    J.

  • 15. Data: 2023-05-08 11:50:49
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    https://www.youtube.com/watch?v=DKXTABoeXac

    > bo po jakiejs kraksie i ten
    > lokalizator moze przestac dzialac.

    Żeby mógł zadziałać (albo nie zadziałać), to najpierw musiałby być.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 16. Data: 2023-05-08 12:01:55
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 8 May 2023 11:50:49 +0200, Kviat wrote:

    > https://www.youtube.com/watch?v=DKXTABoeXac

    Ale to jest jedna możliwość, i nie wiadomo czy o taką chodzi.

    > Żeby mógł zadziałać (albo nie zadziałać), to najpierw musiałby być.

    Podejrzewam, ze obiornik GPS z przekazywaniem pozycji jest tam
    standardowym wyposażeniem.
    Ale moze nie dziala tak dobrze, jak ten.

    J.

  • 17. Data: 2023-05-08 16:58:52
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.05.2023 o 05:38, J.F pisze:
    > Wydaje sie, ze GPS powinien byc podstawowym wyposazeniem drona,
    > ale wystarczy, ze z zasiegu wyleci, i nie przekaze ostatniej pozycji.

    Może wysłali drona na zaplanowaną pozycję w trybie autonomicznym i nie
    rócił. To nie mają pozycji.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 18. Data: 2023-05-08 16:59:34
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Jak się zerwie kontakt to sam wraca do bazy. Te za 200k nie mają takiej
    > opcji? ?
    Również gdy mają awarię i spadają? :-)
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 19. Data: 2023-05-08 17:03:27
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > To jest nieistotne, bo może być tak, że nawet gdyby miał ten lokalizator
    > to jednak (chyba) możliwe są okoliczności, że niemożliwe byłoby jego

    Teraz, to bedzie problem co z tym zrobic.
    Komendant przyjmie na klatę, tzn na jednostkę,
    obciązy operatora, czy będą szukac jakiegos pijanego kierowce :-)

    Na szukanie chyba za późno, skoro cała Polska wie.

    J.

  • 20. Data: 2023-05-08 17:13:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ale całkiem do uwierzenia, że trzeba taką opcję ustawić i jeszcze
    > zdefiniować gdzie jest ten "chołm" - tam przeciez musi być profesjonalny
    > operator i jakiś dron mu sam tego ustawiac nie będzie.

    Może nie było podstawy do ustawienia pozycji:P

    A tak poważnie - wszystko może się popsuć albo po prostu zawiesić jak
    jest oparte o mikroprocesor. Nie powinno ale znamy bardziej
    spektakularne przypadki niż rozjebka drona;)

    No i pamiętaj, że rozmawiamy o takiego sortu lepszych ludziach, co jak
    ich naczelnik pierdolnął basem z głośnika to podłogę w komendzie
    rozjebał, więc w sumie i tak dobrze się skończyło...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!