  • 71. Data: 2023-05-12 23:57:12
    Temat: Re: Lokalizator
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-05-12, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Taki maluch moze nie miec kamery, albo nadajnika video, albo miec
    > znikomy zasięg.

    Wtedy to jest w ogóle masakra, bo wystarczy, że go z raz obrócisz i już
    nie wiesz w którym kierunku leci. Nawet z kamerą mam z tym problem.
    Drona możesz nawet widzieć, ale orientacji już nie i trochę potrzeba,
    żeby zobaczyć jak się porusza. Tyle może wystarczyć, żeby go przy słabej
    wizji zgubić.

    --
    Marcin

  • 72. Data: 2023-05-13 03:12:11
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-05-12, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Wyglądana to że wymagali koncesji na obrót... materiałami wybuchowymi;)

    Tu jest konkretniejszy art.
    https://www.komputerswiat.pl/artykuly/redakcyjne/to-
    tego-drona-zgubila-polska-policja-kosztowal-200-tys-
    zl/zcpvycx

    --
    Marcin

  • 73. Data: 2023-05-14 09:44:24
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-05-12 o 22:07, J.F pisze:

    > No wlasnie ... czyli tak z grubsza w okolicach uniowstąpienia.
    >
    > No ale to w sumie nie wpływa na ilość kradzieży w Polsce,
    > tylko w innych krajach.

    Sama ewidencja istnieje chyba właśnie tak gdzieś od uniowstąpienia,
    a liczba kradzieży spadała systematycznie od dwudziestu lat do poziomu
    tych kilku tysięcy rocznie obecnie. Kiedyś (jak ojcu ukradli) to
    sprawdzałem statystyki policji i jedyny wniosek jaki mi się nasuwał, to
    że faktycznie nie opłaca się kraść zwykłych wozideł,
    bo jest to towar tani i ogólnie dostępny. Ginie głównie to co jest komuś
    potrzebne (popularne na rynku części) albo jest drogie.
    Wykrywalność na poziomie 20-30% czyli ok 75% znika, bo
    nie kradnie się, żeby kombinować z ewidencjami czy dokumentami i dać się
    złapać tylko,
    żeby sprzedać części.