  • 1. Data: 2005-05-31 15:08:57
    Temat: Licencja OEM
    Od: "pit" <p...@y...com>

    Czy sklep moze sprzedawac oprogramowanie OEM nie dolaczajac
    do faktury zadnego sprzetu i twierdzic, ze wszystko jest w porzadku?

    Kupilem w sklepie internetowym Windowsa XP Pro OEM na moja
    firme i juz po dokonaniu przelewu przypomnialem sobie, ze na fakturze
    z programem OEM musi sie znalezc takze jakis sprzet, chocby myszka.
    Kiedys jak kupowalem cos OEM to sprzedawca dodal wlasnie myszke.

    Tym razem jednak dostalem fakture tylko z pozycjami 'Windows OEM'
    i "Usluga transportowa', nic wiecej. Zapytalem grzecznie mailem sprzedawce,
    czy to jest w porzadku, a on mi na to, ze on myslal ja to kupuje do dalszej
    odsprzedazy, poza tym przed dokonaniem platnosci przyslal mi fakture
    pro forma wiec widzialem co biore i teraz on juz nic nie moze zrobic.
    Ogolnie to jakos nieprzyjemnie zabrzmialo, zwlaszcza ze ja od poczatku
    kupowalem to dla mojej firmy, a nie do odsprzedazy, wiec jest to z jego
    strony nadinterpretacja. Moj blad ze faktycznie nie spojrzalem dobrze
    w fakture proforma tylko od razu zaplacilem kwote brutto.

    Teraz pytanie co mam zrobic? Zainstalowac i uzywac tego Windowsa jak
    gdyby nigdy nic, bo wszystko jest w porzadku? Uzywac go, ale lamiac
    licencje? Oddac go do sklepu? Cos innego?

    Dzieki za pomoc

    pit

  • 2. Data: 2005-05-31 15:14:06
    Temat: Re: Licencja OEM
    Od: Arek <a...@e...net>

    Dnia 2005-05-31 17:08, pit rzecze:
    > Czy sklep moze sprzedawac oprogramowanie OEM nie dolaczajac
    > do faktury zadnego sprzetu i twierdzic, ze wszystko jest w porzadku?

    Tak.

    > z programem OEM musi sie znalezc takze jakis sprzet, chocby myszka.

    Nie Twój problem lecz sprzedawcy, jeśli już.

    > Teraz pytanie co mam zrobic? Zainstalowac i uzywac tego Windowsa jak
    > gdyby nigdy nic, bo wszystko jest w porzadku? Uzywac go, ale lamiac
    > licencje? Oddac go do sklepu? Cos innego?

    Jaką licencję?
    Ty nabywasz egzemplarz programu, a nie żadną licencję.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.eteria.net - rozmawiaj za darmo

  • 3. Data: 2005-05-31 15:40:14
    Od: "regent..." <r...@o...TOTEZ.pl>

    Arek wrote:
    > Dnia 2005-05-31 17:08, pit rzecze:

    > Nie Twój problem lecz sprzedawcy, jeśli już.

    gdyż???

    --
    regent...
    (...)

  • 4. Data: 2005-05-31 15:52:55
    Od: Arek <a...@e...net>

    Dnia 2005-05-31 17:40, regent... rzecze:
    > gdyż???

    Gdyż to nie Ty - lecz co najwyżej sprzedawca - podpisywałeś umowę OEM z M$.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.eteria.net - rozmawiaj za darmo

  • 5. Data: 2005-05-31 16:28:19
    Od: "regent..." <r...@o...TOTEZ.pl>

    Arek wrote:
    > Dnia 2005-05-31 17:40, regent... rzecze:

    > Gdyż to nie Ty - lecz co najwyżej sprzedawca - podpisywałeś umowę OEM z M$.

    jesteś pewien, że sprzedawca podpisywał???
    a jeśli tak, to czy na pewno nie ma prawa sprzedać dalej programu???

    --
    regent...
    (...)

  • 6. Data: 2005-05-31 16:48:36
    Od: "pit" <p...@y...com>

    > jesteś pewien, że sprzedawca podpisywał???
    > a jeśli tak, to czy na pewno nie ma prawa sprzedać dalej programu???

    Pytanie czy sprzedawca:

    1. Ma prawo sprzedawac dalej ten program bez sprzetu, choc licencja
    nakazuje sprzedawac go ze sprzetem?

    2. Ma prawo domniemywac bez zadnych podstaw ani nawet przeslanek
    ze klient kupuje ten program nie dla siebie tylko do dalszej odsprzedazy
    i na tej podstawie podejmowac decyzje za plecami klienta?
    Zaznaczam, za ani na stronie sklepu ani na fakturze nie ma informacji
    "produkt przeznaczony tylko do dalszej odsprzedazy".

    Wciaz nie wiem czy moge ten program u siebie zainstalowac i uzywac,
    czy nie.

    pzdr
    pit

  • 7. Data: 2005-05-31 17:38:04
    Od: "Jarek" <j...@w...pl>

    > Jaką licencję?
    > Ty nabywasz egzemplarz programu, a nie żadną licencję.

    Ależ oczywiście, że licencję

  • 8. Data: 2005-05-31 17:38:22
    Od: "Jarek" <j...@w...pl>

> [...]
    > z programem OEM musi sie znalezc takze jakis sprzet, chocby myszka.
    > Kiedys jak kupowalem cos OEM to sprzedawca dodal wlasnie myszke.

    Dawno temu i nieprawda. Teraz myszka to za mało

  • 9. Data: 2005-05-31 17:38:56
    Od: "Jarek" <j...@w...pl>

    Może przeczytajcie po prostu umowę użytkownika końcowego wersji OEM, co?

  • 10. Data: 2005-05-31 17:40:18
    Od: "Jarek" <j...@w...pl>

    > Wciaz nie wiem czy moge ten program u siebie zainstalowac i uzywac,
    > czy nie.

    Czytejcie umowy licencyjne!!!
    Sprawa jest prosta. Znajdź zapis "jeżeli nie akceptujesz warunków umowy,
    zwróć niezwłocznie towar sprzedawcy, a otrzymasz zwrot pieniędzy", pokaż mu
    go i masz po sprawie. Nie jest to dokładny cytat, tylko tak z głowy.