  • 1. Data: 2005-05-31 13:16:46
    Temat: pytanko nt gwarancji vs rękojmii
    Od: ":-\( :-\)" <q...@o...pl>

    Witam.
    Mam pytanie, mianowicie, jeśli w zeszłym roku w sierpniu kupiłem sobie
    aparat cefrowy (na firmę, bo jest mi potrzebny do pracy) a teraz aparat
    trochę się chrzani , to czy mogę skorzystać z prawa rękojmii? Dodam, że ta
    sieć handlowa (fotojoker) nie sprzedaje już tych modeli, tylko późniejsze
    (troszkę lepsze) ale po cenie niższej od tej, którą ja płaciłem rok temu.

    Wiem, że jako konsument to ja decyduję o tym, czy korzystam z rękojmii czy z
    gwarancji, a nie sprzedawca, ale czy coś sie pozmieniało? W którym momencie
    decyduję? ( karta gwarancyjna wypełniona przy zakupie). Czy mogę zarzadać
    wymiany na taki sam (lub nowszy model ale tańszy) bez potrzeby oczekiwania
    na naprawę?

  • 2. Data: 2005-05-31 13:27:31
    Temat: Re: pytanko nt gwarancji vs rękojmii
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <d7ho3v$pqs$1@news.dialog.net.pl>, :-( :-) wrote:
> [...]
    > aparat cefrowy (na firmę, bo jest mi potrzebny do pracy) a teraz aparat
    > trochę się chrzani , to czy mogę skorzystać z prawa rękojmii?

    Nie ma już rękojmi, jest niezgodność z umową. Poczytaj na stronie Fed.
    Konsumentów.

    Renata

  • 3. Data: 2005-05-31 13:31:19
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    :-( :-) napisał(a):
> [...]
    >
    > Wiem, że jako konsument to ja decyduję o tym, czy korzystam z rękojmii czy z
    > gwarancji, a nie sprzedawca, ale czy coś sie pozmieniało?

    Nic, poza tym, że konsumentowi nie przysługuje rękojmia. Ale nie jesteś
    konsumentem. Więc o ile rękojmia nie została ograniczona w umowie, to
    możesz z niej korzystać. Tyle że rękojmia, to odpowiedzialność za wady
    istniejące w chwili wydania rzeczy lub wynikające z przyczyny tkwiącej w
    rzeczy. Więc wybór między rękojmią a gwarancją w dużej mierze zależy od
    wady.
    Musisz też niezwłocznie zawiadomić sprzedawcę o wadzie - inaczej tracisz
    uprawnienia z rękojmi.

    > W którym momencie
    > decyduję? ( karta gwarancyjna wypełniona przy zakupie).

    gdy zgłaszasz reklamację

    > Czy mogę zarzadać
    > wymiany na taki sam (lub nowszy model ale tańszy) bez potrzeby oczekiwania
    > na naprawę?

    możesz - formalnie na taki sam(art.561§1 kc), wymiana na inny to kwestia
    porozumienia ze sprzedawcą

    KG

  • 4. Data: 2005-05-31 14:11:15
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <s...@1...acn.waw
    .pl>, Renata Gołębiowska wrote:
    > Nie ma już rękojmi, jest niezgodność z umową. Poczytaj na stronie Fed.
    > Konsumentów.

    Na firmę kupił. Rękojmia jest jak najbardziej (o ile nie wyłączono w
    umowie k-s).

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2005-05-31 18:30:08
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <3...@z...router>, Marcin Debowski wrote:

    > Na firmę kupił. Rękojmia jest jak najbardziej (o ile nie wyłączono w
    > umowie k-s).

    A to nie wiedziałam, że jest jakaś różnica. Na firmach się nie znam.

    Renata