    From: "pit" <p...@y...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Licencja OEM
    Date: Tue, 31 May 2005 17:08:57 +0200

    Czy sklep moze sprzedawac oprogramowanie OEM nie dolaczajac
    do faktury zadnego sprzetu i twierdzic, ze wszystko jest w porzadku?

    Kupilem w sklepie internetowym Windowsa XP Pro OEM na moja
    firme i juz po dokonaniu przelewu przypomnialem sobie, ze na fakturze
    z programem OEM musi sie znalezc takze jakis sprzet, chocby myszka.
    Kiedys jak kupowalem cos OEM to sprzedawca dodal wlasnie myszke.

    Tym razem jednak dostalem fakture tylko z pozycjami 'Windows OEM'
    i "Usluga transportowa', nic wiecej. Zapytalem grzecznie mailem sprzedawce,
    czy to jest w porzadku, a on mi na to, ze on myslal ja to kupuje do dalszej
    odsprzedazy, poza tym przed dokonaniem platnosci przyslal mi fakture
    pro forma wiec widzialem co biore i teraz on juz nic nie moze zrobic.
    Ogolnie to jakos nieprzyjemnie zabrzmialo, zwlaszcza ze ja od poczatku
    kupowalem to dla mojej firmy, a nie do odsprzedazy, wiec jest to z jego
    strony nadinterpretacja. Moj blad ze faktycznie nie spojrzalem dobrze
    w fakture proforma tylko od razu zaplacilem kwote brutto.

    Teraz pytanie co mam zrobic? Zainstalowac i uzywac tego Windowsa jak
    gdyby nigdy nic, bo wszystko jest w porzadku? Uzywac go, ale lamiac
    licencje? Oddac go do sklepu? Cos innego?

    Dzieki za pomoc

    pit