  • 1. Data: 2005-05-31 15:08:35
    Temat: pozew przeciwko Idei
    Od: "cezar" <c...@p...onet.pl>

    Mam ogromną prośbę ..... hmmm kiedyś kupiłem idee i "straciłem zasięg" tak
    to już jest z tą firmą . A teraz do rzeczy :
    W 2003 roku z powodu kłopotów finansowych ( na szczęście przejściowych) nie
    zapłaciłem dwóch rachunków telefonicznych w Idei. Oczywiście przysyłali mi
    monity i taki jeden ostateczny, że gdy nie zapłacę w terminie 30 dni to
    "kaplica" ....termin dead end upływał 28 lutego. 19 lutego grzecznie
    zapłaciłem wszystkie należności i poprosiłem o włączenie telefonu ......
    działał ? ...nie . Wierząc w rzetelność firmy bo przecież " każdy ma ideę"
    .... he he .... nie anulowałem stałego zlecenia zapłaty i bank powtórnie
    wysłał im kasiorkę . Napisałem pismo z prośbą o zwrot nadpłaty .... a na to
    oni, że to ja im jestem winien tzw. karę umowną ( powołali się na jakąś notę
    a moi zdaniem za zerwanie umowy powinni zapłacić oni). Nie otrzymałem
    pisemnego wypowiedzenia umowy ani noty obciążającej z tytułu czegokolwiek.
    Myślę sobie poczekam i zobaczymy ... Jakiś czas potem nadeszło pismo z firmy
    windykacyjnej ( pierwsze pytanie : czy ptk centertel mógł bez mojej zgody
    przekazać dane osobowe osobom trzecim) iż mam zapłacić bo jak nie to ......
    . Przedstawiłem moją wersję wydarzeń wraz z posiadanymi dokumentami i dali
    spokój . Potem była jeszcze druga i trzecia i czwarta firma i cały czas ta
    sama bajka ja im dokumenty a oni cisza .... Oczywiście straszono mnie
    postępowaniem sądowym a ja im na to, że bardzo chętnie bo będę mógł
    udowodnić swoje racje i po odrzuceniu roszczenia centertel w końcu odda moje
    trzy stówy ( i odsetki od 2003). Żadna z firm windykacyjnych pomimo
    zapewnień o mojej klęsce nie wniosła sprawy do sądu . Od pół roku nie mam od
    nich żadnych wieści ( w postaci monitów oczywiście) . Skoro oni nie chcą to
    ja spróbuję ...... i tak wysłałem do centertela pismo o zwrot nadpłaconej
    kwoty wraz z odsetkami w terminie siedmiu dni bo jak nie to sąd. i tutaj
    dochodzę do sedna sprawy :........ Czy ktoś może pomóc mi zredagować pozew o
    zwrot nadpłaconej kwoty od takiego giganta !
    z góry dziękuję za wszystkie sugestie
    pozdrawiam
    Cezary

  • 2. Data: 2005-05-31 16:02:12
    Temat: Re: pozew przeciwko Idei
    Od: "Wirtualna" <w...@w...pl>

    "cezar" <c...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > dochodzę do sedna sprawy :........ Czy ktoś może pomóc mi zredagować pozew
    > zwrot nadpłaconej kwoty od takiego giganta !

    Ja mogę - mam już w tym pewne doświadczenie ;)
    zajrzyj do dokumentacji i znajdź regulamin świadczneia usług w wersji, jaka
    obowiązywała w chwili zawarcia umowy oraz w chwili jej rzekomego rozwiązania
    przez PTK. Prowadziłem już identyczną sprawę, tyle że całość działa się 3
    lata wcześniej 1999-2001 i nie było "nadpłaty", ale klient nie został wbrew
    zapewnieniom wpisany do Biura Informacji Gospodarczej do rejestru dłużników.

    Opisz mi dokładnie wszystko na grupie (ew. jeśli wolisz, to na PRV, ale
    myślę że wiedzą należy się dzielić, coby google odpowiadało w przyszłości na
    takie pytania)

    Wierz mi - warto się procesować
    http://liwiusz.republika.pl/polkomtel/msr_jak_odzysk
    ac.html

    pozdrawiam
    W,

  • 3. Data: 2005-05-31 16:10:38
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Tue, 31 May 2005 17:08:35 +0200, użyszkodnik "cezar"
    <c...@p...onet.pl> napisał:

    > działał ? ...nie . Wierząc w rzetelność firmy bo przecież " każdy ma ideę"
    > .... he he .... nie anulowałem stałego zlecenia zapłaty i bank powtórnie
    > wysłał im kasiorkę .

    i tu popełniłeś bład

    w polskich realiach to ten co ma pieniadze jest górą a nie ten co jest
    wierzycielem

    --
    futszaK
    Nie SYF tylko SAF :) (c)Marek Wawro na polipie

  • 4. Data: 2005-05-31 17:46:02
    Od: "cezar" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wirtualna" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Opisz mi dokładnie wszystko na grupie (ew. jeśli wolisz, to na PRV, ale
    > myślę że wiedzą należy się dzielić, coby google odpowiadało w przyszłości

    sytuacja taka jak na wstępie ( posiadam korespondencje oraz odpowiednie
    kopie dowodów wpłat)
    na pierwsze pismo otrzymałem odpowiedź, że kwota nadpłaty została naliczona
    na poczet hipotetycznej kary umownej. po czym centertel nie odpowiadał na
    korespondencje pisaną a telefoniczna raczej w sądzie się nie liczy . Firm
    windykacyjnych, które do mnie wysyłały "monity" było ze cztery i żadna nie
    wszczęła procedury odzyskania rzekomo "długu" na drodze sądowej .
    A w regulaminie stoi jak byk par. 23 pkt 1 :" rozwiązanie umowy następuje za
    pisemnym potwierdzeniem odbioru(....) lub listem poleconym ( ....) - konia z
    rzędem temu, kto takie potwierdzenie znajdzie. Po prostu nie było takiego
    listu jak i listu z rzekomą notą .

    A i jeszcze jedno . Skoro centertel żąda ode mnie jakichś pieniędzy za
    zerwanie umowy ( którą to sami zerwali ) to może zażądać od nich tego samego
    ?

  • 5. Data: 2005-06-02 23:22:32
    Od: "Wirtualna" <w...@w...pl>

> [...]
    > rzędem temu, kto takie potwierdzenie znajdzie. Po prostu nie było takiego
    1. wypelnij pozew na formularzu pozwu (www.ms.gov.pl) - tam znajdziesz do
    pobrania
    2. powodztwo o zapłatę
    3. niestety tytułem bezpodstawnego wzbogacenia
    4. zastanow się, czy podniesiony był zarzut potrącenia
    5. jesli tak, to w uzasadnieniu opisz:
    - sytuację faktyczną, czyli to co na grupie, tyle ze dokładnie
    - powołaj się na fakt, iż kara umowna się nie należy (stosownie do
    postanowienia umownego)
    - powodztwo uzasadnij tym, ze umowa nie zostala rozwiazana, a pozwany
    przestal swiadczyc uslugi, w zwiazku z czym ty masz prawo zaniechac swoich
    swiadczen wzajemnych
    - powodztwo opierasz o bezpodstawne wzbogacenie

    > A i jeszcze jedno . Skoro centertel żąda ode mnie jakichś pieniędzy za
    > zerwanie umowy ( którą to sami zerwali ) to może zażądać od nich tego
    samego
    nie ma w umowie takiego postanowienia, ktore przewidywalo by kare umowna za
    ta sytuacje - niestetysz mozesz roscic o odszkodowanie jedynie na zasadach
    ogolnych

    p.
    W,
    ps. w razie watpliwosci lub pytan daj znac na grupe lub prv, tyle ze
    odpowiem dopiero w poniedzialek (out of office)