  • 1. Data: 2008-01-29 11:16:13
    Temat: Legalnosc oprogramowania
    Od: Mr Internet <a...@a...pl>

    Pytanie:

    Czy legalnie zakupione oprogramowanie dalej jest legalne, jesli sie go
    uzywa niezgodnie z licencją?

    Np. student kupuje wersje edukacyjną Photoshopa, instaluje ją, uczy sie,
    i... zaczyna robic komercyjne projekty (łamie licencje).

    I co z wykonanymi dzialami, np. z ulotką reklamową wykonaną na
    oprogramowaniu edukacyjnym -- czy ta ulotka jest legalna?

    MrI
    --
    Ja jestem Internet. Zanim Web 2.0 był jam jest. Stworzyłem posty.
    Stworzyłem flejmy. Stworzyłem tożsamości i miejsca przez nie

  • 2. Data: 2008-01-29 11:32:47
    Temat: Re: Legalnosc oprogramowania
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Mr Internet napisał(a):

    > Czy legalnie zakupione oprogramowanie dalej jest legalne, jesli sie go
    > uzywa niezgodnie z licencją?

    I tak, i nie ;) Wszystko zależy od tego, kto interpretuje istniejące
    prawo ;)

    j.

  • 3. Data: 2008-01-29 11:33:36
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Mr Internet" <a...@a...pl> napisał
    > Czy legalnie zakupione oprogramowanie dalej jest legalne, jesli sie go
    > uzywa niezgodnie z licencją?

    Legalne to zbyt szerokie pojęcie.
    Karalne jest uzyskanie programu bez zgody.
    Co do łamania licencji to można dochodzić na drodze cywilnej praw, składając
    pozew z roszczeniem.

    > I co z wykonanymi dzialami, np. z ulotką reklamową wykonaną na
    > oprogramowaniu edukacyjnym -- czy ta ulotka jest legalna?

    Co przez to rozumiesz? Czy może taką ulotkę sprzedać, albo co kiedy kupujący
    ulotkę wie(lub nie wie), że została wykonana na programie wbrew licencji?
    Sama ulotka z pojęciem legalności niewiele ma wspólnego. Zgodne z prawem
    może być czyjeś działanie lub niezgodne.

  • 4. Data: 2008-01-29 11:34:40
    Od: Olgierd <n...@o...rudak.org>

    Dnia Tue, 29 Jan 2008 12:16:13 +0100, Mr Internet napisał(a):

    > I co z wykonanymi dzialami, np. z ulotką reklamową wykonaną na
    > oprogramowaniu edukacyjnym -- czy ta ulotka jest legalna?

    Temat wałkowany chyba 101101 razy na tej grupie.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis, najlepsze czasopismo w internecie ==> http://olgierd.bblog.pl/

  • 5. Data: 2008-01-29 11:42:21
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Piotr [trzykoty] napisał(a):

    > Co do łamania licencji to można dochodzić na drodze cywilnej praw, składając
    > pozew z roszczeniem.

    A jeżeli jest się megawielką korporacją to można i tak robić, że zajmą
    się tym organa ścigania... np: http://prawo.vagla.pl/node/6146 ;)

    j.

  • 6. Data: 2008-01-29 11:42:43
    Od: Mr Internet <a...@a...pl>

    Użytkownik januszek napisał:

    > I tak, i nie ;) Wszystko zależy od tego, kto interpretuje istniejące
    > prawo ;)

    Tzn. kto moze interpretowac i zeby to bylo wiążące...?

  • 7. Data: 2008-01-29 12:06:33
    Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl>

    Dnia 29.01.2008, o godzinie 12.34.40, na pl.soc.prawo, Olgierd napisał(a):

    > Temat wałkowany chyba 101101 razy na tej grupie.

    Ojoj... Hiki nie będzie miał swojego flejma!

    --
    Pozdrawiam,
    *Habeck*

  • 8. Data: 2008-01-29 12:11:56
    Od: Olgierd <n...@o...rudak.org>

    Dnia Tue, 29 Jan 2008 13:06:33 +0100, Habeck Colibretto napisał(a):

    > Ojoj... Hiki nie będzie miał swojego fle

    To ja proponuję modyfikację: dlaczego odmowa odpowiedzi na pytanie na
    usenecie jest wykroczeniem, "bo to przecież nielegalne, bo jakby Murzyna
    w sklepie nie obsłużyli" itd.
    No słowem, dlaczego trzeba odpowiadać na takie pytania bo jak nie to do
    ciupy.

  • 9. Data: 2008-01-29 12:30:01
    Od: Mr Internet <a...@a...pl>

    Użytkownik Olgierd napisał:

> [...]
    > w sklepie nie obsłużyli" itd.
    > No słowem, dlaczego trzeba odpowiadać na takie pytania bo jak nie to do

    Colibretto, odpowiedz panu Olgierdowi.

  • 10. Data: 2008-01-29 12:35:23
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Mr Internet napisał(a):

    > Tzn. kto moze interpretowac i zeby to bylo wiążące...?

    Każdy. Sąd.

    j.