  • 1. Data: 2008-01-29 06:48:11
    Temat: Solarium a kasa fiskalna
    Od: "Tomi" <t...@c...pl>

    Witam,
    Bywajac na solarium zastanowilo mnie , ze nigdzie nie wydaja paragonow.
    Myslalem ze to podobna usluga jak np taxi gdzie pomimo ze to samochod
    zmuszono zamontowac kase fiskalna.
    A tu solaria slizgaja sie bez kasy fiskalnej?
    Zastanowily mnie tez rozne automaty sprzedajace np puszki z napojami, gdy
    zaplacimy np2 zl dostajemy puszke a paragon gdzie?
    Pozdr

  • 2. Data: 2008-01-29 08:42:16
    Temat: Re: Solarium a kasa fiskalna
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 29 Jan 2008, Tomi wrote:

    > Zastanowily mnie tez rozne automaty sprzedajace np puszki z napojami, gdy
    > zaplacimy np2 zl dostajemy puszke a paragon gdzie?

    BTW: pytania są NTG - jest "właściwa" grupa, .prawo.podatki

    Nigdzie, za pewnymi wyjątkami (sprzedaż paliwa, nagranych nośników
    medialnych w rodzaju płyt CD/DVD/kaset/dyskietek) sprzedaż automatem
    po prostu nie podlega pod "drugie kasowanie".

    Przepis masz tu (rejestracja, ale darmowa):
    http://podatki.pl/akty/201207.htm
    ...albo tu:
    http://www.gofin.pl/5,35,67814,0.html
    W tabelce pozycja 40:
    +++
    Dostawa produktów (rzeczy) - dokonywana przy użyciu urzšdzeń służšcych
    do automatycznej sprzedaży, które w systemie bezobsługowym przyjmujš
    należnoœć i wydajš towar, z wyjštkiem sprzedaży paliw płynnych i gazowych
    oraz dostawy towarów wymienionych w § 4 rozporzšdzenia
    ---

    Takich zwolnień zależnych od formy sprzedaży jest niewiele, ale są,
    innym przykładem jest np. sprzedaż wysyłkowa przy przyjmowaniu
    płatności na rachunek bankowy.

    pzdr, Gotfryd