  • 1. Data: 2008-01-28 21:42:12
    Temat: legalnosc podrobionego zwolnienia
    Od: "Marx" <m...@g...com>

    Witam,

    pytanie mam troche dziwne, zdaje sie, ze ktos ostatnio pokazal mi lewe
    zwolnienie lekarskie. Takie niby nic, bo na 2 dni, ale do rzeczy:
    druczek L1, lekarski, normalny, na nim dwie pieczatki, czyli niby wszystko
    sie zgadza, tresc tez w miare ok...

    Zastanawia mnie co jest nielegalnego w takim postepowaniu:
    ktos drukuje sobie na komputerze L1, ew kupuje w internecie, latwo sprawdzic
    2,30zl kosztuje w bylejakim sklepie internetowym,
    zamawia sobie dwie pieczatki, obie ze zmyslonymi danymi! (jedna to dr Jan
    Kowalski, specjalista xx, druga to powiedzmy Indywidualna praktyka lekarska
    XX)
    stempluje druczek, wypisuje "zwolnienie od dnia do dnia dla pana X"

    Wydaje mi sie, ze prawo zlamane jest w paru miejscach, raz, ze "zwolnic" z
    zajec, bo o takie zwolnienie chodzi moze tylko lekarz, dwa, ze druczek
    posiada dane nieistniejacej osoby i nieistniejacej placowki (to nie podpada
    chyba pod podszywanie sie, ale na to tez jest jakis paragraf? jaki?)...
    Myslac na chlopski rozum, to pokazujac papierek, ktory nie jest wypisany
    przez lekarza, ma pieczatki nieistniejacego zakladu to jak pokazac mi
    kawalek gazety. Jesli ja go uznam i na tej podstawie zwolnie pana X to tylko
    moj problem... Ale wlasnie nie wydaje mi sie, pytanie gdzie konkretnie
    lamane jest prawo, ew moze ktos moze wskazac jakis paragraf...

    Wiem, ze za dawnych lat, znajomy tlumaczyl mi jaka jest roznica miedzy
    podrobieniem legitymacji studenckiej wpisujac dane kogos innego i dajac
    swoje zdjecie, a jaka wpisujac zly adres, a dajac reszte danych
    poprawnych...
    Podszywanie sie pod kogos, a to drugie tez jakos sie nazywalo...

    z gory dzieki

  • 2. Data: 2008-01-28 21:59:21
    Temat: Re: legalnosc podrobionego zwolnienia
    Od: Mr Internet <a...@a...pl>

    Użytkownik Marx napisał:

    > a to drugie tez jakos sie nazywalo...

    ano, oszustwo.

    --
    Ja jestem Internet. Zanim Web 2.0 był jam jest. Stworzyłem posty.
    Stworzyłem flejmy. Stworzyłem tożsamości i miejsca przez nie

  • 3. Data: 2008-01-28 22:02:35
    Od: causa1980 <p...@g...com>

    Kodeks karny
    Art. 270. § 1. Kto, w celu użycia za autentyczny, podrabia lub
    przerabia dokument lub takiego dokumentu jako autentycznego używa,

    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia
    wolności od 3 miesięcy do lat 5.

    § 2. Tej samej karze podlega, kto wypełnia blankiet, opatrzony cudzym
    podpisem, niezgodnie z wolą podpisanego i na jego szkodę albo takiego
    dokumentu używa.

    § 3. Kto czyni przygotowania do przestępstwa określonego w § 1,

    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia
    wolności do lat 2.

    Art. 273. Kto używa dokumentu określonego w art. 271 lub 272,

    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia
    wolności do lat 2.

    Co najmniej dopuścił się czynu zabronionego z art. 270 par. 1 kk i
    art. 273 kk w zw. z art. 11 par. 2 kk.

    To na pierwszy rzut oka.

    Pzdr

  • 4. Data: 2008-01-28 22:15:46
    Od: "Marx" <m...@g...com>

    Użytkownik "causa1980" <p...@g...com> napisał:

> [...]
    > przerabia dokument lub takiego dokumentu jako autentycznego używa,
    > podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia

    O! to jest to!

    > § 2. Tej samej karze podlega, kto wypełnia blankiet, opatrzony cudzym
    > podpisem, niezgodnie z wolą podpisanego i na jego szkodę albo takiego
    > dokumentu używa.

    Tutaj to pewnie nie bedzie mialo zastosowania, bo nie ma fizycznie tej
    osoby, ktora podpisala blankiecik...

    Dziekuje bardzo!

  • 5. Data: 2008-01-29 04:32:56
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    causa1980 pisze:
    > Co najmniej dopuścił się czynu zabronionego z art. 270 par. 1 kk i
    > art. 273 kk w zw. z art. 11 par. 2 kk.
    >
    > To na pierwszy rzut oka.

    a 273 to niby z jakiej racji?

    KG

  • 6. Data: 2008-01-29 08:15:24
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Mr Internet" <a...@a...pl> napisał

    > ano, oszustwo.

    Nie, nie zawsze. Oszustwo byłoby, gdyby działał w celu osiągnięcia korzyści.
    W dodatku w pierwszym przypadku też.

  • 7. Data: 2008-01-29 08:18:07
    Od: Mr Internet <a...@a...pl>

    Użytkownik Piotr [trzykoty] napisał:
    > Użytkownik "Mr Internet" <a...@a...pl> napisał

    > Nie, nie zawsze. Oszustwo byłoby, gdyby działał w celu osiągnięcia korzyści.

    No ale przedstawienie lewego zwolnienia to sa korzysci... inaczej nie
    trudzilby sie z falszowaniem.

  • 8. Data: 2008-01-29 10:18:11
    Od: "Roki" <r...@w...pl>

    > a 273 to niby z jakiej racji?

    Hmm bo użył?

  • 9. Data: 2008-01-29 11:18:10
    Od: causa1980 <p...@g...com>

    On 29 Sty, 11:18, "Roki" <r...@w...pl> wrote:

    > Hmm bo użył?

    dokładnie dlatego - przedstawił pracodawcy...

  • 10. Data: 2008-01-29 15:51:49
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Marx pisze:

> [...]
    > zwolnienie lekarskie. Takie niby nic, bo na 2 dni, ale do rzeczy:
    > druczek L1, lekarski, normalny, na nim dwie pieczatki, czyli niby wszystko

    Nie ma czegoś takiego jak druczek L1, więc to tyle w temacie zwolnienia
    lekarskiego z pracy. Druk ZUS ZLA który się stosuje trudno podrobić
    metodami o których piszesz poniżej, zresztą jest to druk niedostępny w
    handlu - otrzymują go uprawnieni lekarze bezpośrednio z ZUS.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio