  • 11. Data: 2010-11-24 23:16:27
    Temat: Re: Kuriozalne pomysły spółdzielni mieszkaniowej
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/24/2010 5:08 PM, sundayman wrote:

> [...]
    > te zamki niech demontuje i pocałuje się w nos. Mówiąc delikatnie -
    > lokatorzy to ujmują mniej delikatnie.
    > Zakładam zatem, że w skali osiedla zysk (bo pewnie ktoś się zdecyduje
    > jednakowoż) wyniesie może z 1000 zł.
    > Natomiast szkoda społeczna polegająca na zmniejszeniu bezpieczeństwa
    > oraz kradzieżach będzie wielokrotnie większa.
    >
    > Zatem, jeśli kolega zamierza tutaj uzasadniać tego rodzaju głupawe
    > przedsięwzięcia, argumentami o "wyglądaniu przez okno" to niech sobie
    > kolega daruje, bo to właśnie dzięki takim
    > barankom bożym mamy w naszym pięknym kraju tak jak mamy.

    pod jednym względem ma rację.
    część wspólna jest częścią wspolną i jakiekolwiek ograniczanie tej
    powierzchni przez jednego czy grupę nie powinno mieć miejsca.
    natomiast pobieranie za to kasy to pomyłka.
    szybciej już powinni wam przysłać pismo, że macie toto zlikwidować i
    przywrócić korytarz do stanu pierwotnego.

  • 12. Data: 2010-11-24 23:21:56
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > szybciej już powinni wam przysłać pismo, że macie toto zlikwidować i
    > przywrócić korytarz do stanu pierwotnego.

    Formalnie - tak. A logicznie ?

    A w ogóle, przypominam, że "oddzielenia" były wykonywane wykonane ZA PISEMNĄ
    ZGODĄ spółdzielni.
    Właśnie jestem w trakcie szukania tego papieru...

  • 13. Data: 2010-11-24 23:35:56
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-11-25 00:15, sundayman pisze:
    > Ale - chciałbym jednak podrążyć temat zamka elektronicznego.
    > Zasadniczo - każdy z miekszańców dostęp otrzyma (jak zechce).
    > Obcy - już nie. Co o tym sądzicie ?

    Jeszcze dozorca powinien dostać, zeby umyć korytarz czy okno.

    --
    animka

  • 14. Data: 2010-11-24 23:43:33
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    >Jeszcze dozorca powinien dostać, zeby umyć korytarz czy okno.

    No tak :)

  • 15. Data: 2010-11-25 00:11:19
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/24/2010 5:21 PM, sundayman wrote:

    > Formalnie - tak. A logicznie ?

    logicznie to spółdzielnie mieszkaniowe są za wielkie żeby sprawnie
    kontrolować administrację.
    normalnie na nastepny dzien byłby już inny administrator wybrany.

    jeszcze ze 40 lat trzeba poczekać aż się spółdzielnie rozlecą i powstaną
    wspólnoty w blokach lub też ktoś trzeci zostanie właścicielem całego
    budynku.

    ma to też swoje minusy, bo znikną tereny wspólne między blokami i
    powstaną małe blokowe getta gdzie dzieci z jednego bloku nie beda mogły
    się bawić na placu zabaw wybudowanym za pieniądze mieszkańców innego bloku.
    To już się zresztą dzieje na granicach osiedli, gdzie ludzie się
    nawzajem przeganiają nawet ze śmietników.

    duże osiedla to była fajna sprawa, było sie gdzie gonic.
    Niestety te czasu juz sie skonczyly

    > A w ogóle, przypominam, że "oddzielenia" były wykonywane wykonane ZA
    > PISEMNĄ ZGODĄ spółdzielni.
    > Właśnie jestem w trakcie szukania tego papieru...

    i tak wam sie straż pożarna do tego dobierze i każe rozebrać wcześniej
    czy później.

  • 16. Data: 2010-11-25 02:47:03
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    > i tak wam sie straż pożarna do tego dobierze i każe rozebrać wcześniej czy
    > później.

    No, to inny temat jest. Ale - z drugiej strony, na przykład na moim piętrze
    nie jest to wielki problem - "ogrodzenie" jest szklane, i nie jest żadnym
    problemem w razie rzeczywistego problemu "pokonanie go".
    Zresztą, było już parę razy "pokonane" mimowolnie przez nieuważne noszenie
    mebli...

    A tak się zastanawiam, skoro już jestesmy przy tym temacie - a gdyby tak
    zastosować "specjalne rozwiążanie" umożliwiające np. strażakom wejście ?
    Chociażby w postaci specjalnie oznakowanej "szyby", wykonanej z
    odpowiedniego szkła, które można w razie potrzeby rozbić bez ryzyka
    pokaleczenia. I wtedy tak - ogrodzenie jest i spełnia swoją rolę - a i nie
    utrudnia ew. gaszenia pożaru.

  • 17. Data: 2010-11-25 03:07:58
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/24/2010 8:47 PM, sundayman wrote:

> [...]
    > odpowiedniego szkła, które można w razie potrzeby rozbić bez ryzyka
    > pokaleczenia. I wtedy tak - ogrodzenie jest i spełnia swoją rolę - a i

    a ja się tam nie znam.
    tak czy siak bedzie to musiało być na jakiejś konstrukcji zwężającej
    szerokość korytarza i jakis paragraf sie na was znajdzie.

    po za tym macie juz sponsora na tą szybę?

  • 18. Data: 2010-11-25 05:23:07
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-11-25 01:11, witek pisze:

    > To już się zresztą dzieje na granicach osiedli, gdzie ludzie się
    > nawzajem przeganiają nawet ze śmietników.

    A to akurat najmniej mnie dziwi.

    --
    spp

  • 19. Data: 2010-11-25 05:29:33
    Od: leon <l...@g...pl>

    Dnia 24-11-2010 o 22:03:59 sundayman <s...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Witam
    >
    > Taka otóż zaskoczyła mnie ciekawostka kuriozalna ze strony mojej
    > spółdzielni mieszkaniowej.
    > Otóż - kilka słów tytułem wprowadzenia ;
    > Mieszkam sobie w "wieżowcu", w którym na każdym piętrze część korytarza
    > jest oddzielona od klatki schodowej i windy.
    > Ot - po prostu - jest przeszklona ścianka, z zamykanymi na klucz
    > drzwiami, która oddziela mieszkania od schodów.
    > I tak jest na każdym piętrze - chociaż oczywiście na jednym piętrze jest
    > to zrobione tak, na innym trochę inaczej - ale idea jest zrozumiała.

    Po czym jest pozar i problem z dostaniem sie do lokatorow zaczadzonych
    dymem.

    leon

  • 20. Data: 2010-11-25 05:33:51
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/24/2010 11:23 PM, spp wrote:

    > A to akurat najmniej mnie dziwi.

    ale mechanizm jest ten sam.

    mysmy wylożyli kase zeby bylo, my wykładamy kasę na remonty a "oni by
    się chcieli bawic no i jeszcze zepsują".

    mi chodzi o sam fakt tworzenia getta. to jest nieuniknione, bo tak jest
    wszedzie gdzie pieniadz jest na pierwszej pozycji i gdzie nie ma go za duzo.

    uzasadnienie tego i racje obu stron to zupelnie inna historia.