  • 11. Data: 2005-03-08 15:41:55
    Temat: Re: Kto może nam wejść do domu [Polityka}
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik wrote:

    > Pokaż, gdzie o wbieganiu gdziekolwiek pisałem. Przecież wystarczy
    > odpowiednio obutą nogę w drzwi wsadzić, by gość ich nie zamknął. Ale to
    > akurat nie jest najlepszy sposób.

    Zakładam, że stopie towarzyszy ręka z legitymacją, bo bez okazania
    legitki, to ja mam podstawy przypuszczać, że to bandyta i mogę mu tę
    stopę rozwalić albo potraktować go pieprzem w spraju.

  • 12. Data: 2005-03-08 15:59:15
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Renata Gołębiowska" <R...@a...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:slrnd2qv9g.qhe.Renata.Golebiowska@154-moo-7.acn
    .waw.pl...
    > "Lista zainteresowanych naszym mieszkaniem wydaje się niepokojąco
    > długa. To mogą być m.in. strażacy, celnicy, pracownicy firm
    > telekomunikacyjnych, przedstawiciele poczty, operatorzy kablówek,
    > leśnicy, a także właśnie policjanci w pościgu za pirackim
    > oprogramowaniem."

    Coz nasz wolnosc ogranicza sie wraz z rozwojem
    demokracji. Smutne ale takie sa fakty.

    WOJSAL (Wojciech Sałata)
    http://www.wojsal.prv.pl

  • 13. Data: 2005-03-08 18:12:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    wiadomości news:d0kebp$dn9$1@inews.gazeta.pl...

    > moj komentarz dotyczy fragmentu:
    >
    > "Bo przy prawidłowo prowadzonym przeszukaniu, to policjant

    I tu coś o wbieganiu jest? Taż przecież można najpierw wejść, upewnić się,
    czy się rozmawia z właściwą osobą legitymując ją, a następnie przystąpić do
    przeszukania. po co biegać?

    > usilowanie zakmniecia wlasnych drzwi nazywasz napascia na policjanta?
    > Lekki absurd.

    Ale ja nie mam nic przeciwko zamykaniu drzwi. Go0rzej, jak będziesz nimi
    uderzał policjanta.

    > Normalny Sad moglby mniejwiecej tak jak w opsiywanym przez Ciebie
    przyapdku
    > (na priv) stwierdzic ze to samo by zrobil
    > gdyby ktos do jego domu tak wtargnal.

    Normalny sąd traktuje próby wypychania policjantów z mieszkania podczas
    czynności słuzbowych jako czynną napaść na policjanta. I orzecznictwo w tym
    zakresie jest dość bogate. Fakt, ze przestępstwo znowu tak częste nie jest
    wynika głownie z tego, że przy odpowiednim taktycznie podejściu gość nie ma
    nawet szansy na takie zabawy.

    Zapytaj (również prywatnie) jakiegokolwiek policjanta, to Ci poda z głowy
    przynajmniej kilkadziesiąt sposobów rozwiązania tego problemu zgodnie z
    prawem. Nie będę tego upowszechnia na grupach, bo nie wiadomo kto to czyta.

  • 14. Data: 2005-03-08 18:13:56
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:d0kh3v$c64$1@opal.futuro.pl...

    > Zakładam, że stopie towarzyszy ręka z legitymacją, bo bez okazania
    > legitki, to ja mam podstawy przypuszczać, że to bandyta i mogę mu tę
    > stopę rozwalić albo potraktować go pieprzem w spraju.

    Oczywiście, ze towarzyszy, albo jeszcze lepiej mundur policjanta. Ale jak
    pisałem nie jest to dobry sposób. Porażką będzie dopuszczenie do próby
    zamknięcia przed nosem drzwi.

  • 15. Data: 2005-03-09 15:40:54
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > czy się rozmawia z właściwą osobą legitymując ją, a następnie przystąpić

    przy prawidlowym przeszukaniu to policjant jest juz wewnatrz gdy
    zainteresowany dowiaduje sie ze bedzie przeszukanie
    - powiedz mi w takim razie jak tego dokonujesz. U mnie zostala by policja
    wpuszczona (nie Ci z karabinami, bo z nimi rozmowy nie ma)
    dopiero wtedy gdyby na komisariacie telefonicznie potwiredzono mi ze to sa
    policjanci i ze faktycznie ma sie odbyc przeszukanie.
    Bo juz (i to calkiem niedawno) w polsce odbywaly sie przeszukania po ktorych
    policja zabierala srzer a pozniej okazywalo sie
    ze to nie byli policjanci.

    > Ale ja nie mam nic przeciwko zamykaniu drzwi. Go0rzej, jak będziesz nimi
    > uderzał policjanta.

    moment, nie bede uderzac tylko skutecznie usilowac zamknac drzwi od wlasnego
    mieszkania w
    obawie przed napadem. jest to logiczne.

    > Normalny sąd traktuje próby wypychania policjantów z mieszkania podczas
    > czynności słuzbowych jako czynną napaść na policjanta.

    policjantem jest wtedy gdy mieszkaniec dowie sie o tym zanim wejdzie do tego
    mieszkania,
    jezeli ktos mi wpadnie tak po rpostu to czystym abdurdem bylo by oskazrenie
    mnie o napasc na policjanta.

    P.

  • 16. Data: 2005-03-09 17:20:47
    Temat: Re: Kto moze nam wejsc do domu [Polityka}
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 3/8/2005 4:59 PM, WOJSAL wrote:

    > Coz nasz wolnosc ogranicza sie wraz z rozwojem
    > demokracji. Smutne ale takie sa fakty.

    Pytają Iwana Sergejewicza jaki był najszczęśliwszy dzień w jego życiu, a
    on na to:
    - to było dziesięć lat temu, do drzwi puka o czwartej rano "delegacja" z
    KGB, ja otwieram, oni pytają:
    - Wasilij Denisowycz?
    Ja odpowiadam: - nie, piętro wyżej!

    Pzdr: Catbert

  • 17. Data: 2005-03-10 01:12:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    wiadomości news:d0n5e8$3bs$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    ktorych
    > policja zabierala srzer a pozniej okazywalo sie

    Wiele rzeczy się odbywało. Nie dowiesz się o celu przybycia, dokąd nie
    ustalę, ze jesteś osobą uprawnioną do uzyskania tej informacji. A to mogę
    ustalić tylko legitymując Cię. Jak napisałem, najprostszy, choć ordynarny
    sposób to stanąć po prostu w drzwiach. I wówczas sytuacja jak w kultowym
    filmie "MIŚ". I co nam pan zrobi? My nie wyjdziemy. Jak już napisałem, jest
    cały szereg innych sposobów, by to załatwić. Nie będę ich opisywał
    publicznie.

    > moment, nie bede uderzac tylko skutecznie usilowac zamknac drzwi od
    wlasnego
    > mieszkania w
    > obawie przed napadem. jest to logiczne.

    No cóż, równie dobrze mógł byś się tłumaczyć z ucieczki samochodem przed
    policją obawą, ze Cię chcieli pobić. W znanych mi wypadkach sąd nie uznawał
    takiego tłumaczenia. A przecież mogłeś się bać. Zdarzały się pobicia przez
    policjantów. Jeden gość uciekając kiedyś przed umundurowanym policjantem
    tłumaczył się, że się bał, bo policjant nie miał czapki (została w
    radiowozie, jak policjant wyskakiwał za przestępcą). Sąd tylko go zapytał,
    czy policjant krzyknął "Stój Policja". Na odpowiedź twierdzącą sprawę
    skwitował, że nawet jakby ów gość był bez munduru, to miał obowiazek sie
    zatrzymać.

> [...]
    tego
    > mieszkania,
    > jezeli ktos mi wpadnie tak po rpostu to czystym abdurdem bylo by

    Ależ ja nigdzie nie mam zamiaru wpadać. Pukam. Gość otwiera drzwi. Robię
    krok do przodu i okazuję legitymację prosząc go o okazanie dowodu osobistego
    w celu ustalenia tożsamości. Ustalam, ze to właściwe mieszkanie, a on jest
    osobą, która jest tam domownikiem, albo ma związek z mieszkaniem - a nie
    jest na przykład sąsiadem, co wpadł po obcęgi i akurat wychodził - i
    informuję go o zamiarze dokonania przeszukania. Po co sobie życie
    komplikować? Pokaż mi miejsce w kodeksie, gdzie napisano, że dysponent
    mieszkania musi wyrazić zgodę na dokonanie przeszukania?

  • 18. Data: 2005-03-10 01:48:52
    Od: wizar <w...@g...pl>

    Robert Tomasik wrote:
> [...]
    >>

    > Wiele rzeczy się odbywało. Nie dowiesz się o celu przybycia, dokąd nie
    > ustalę, ze jesteś osobą uprawnioną do uzyskania tej informacji.

    ROTFL

    To bedziesz czekal pod drzwiami na pomoc. Zabierz termos ze soba!

    > A to mogę
    > ustalić tylko legitymując Cię.

    Chcesz powiedziec ze masz prawo na widzimisie legitymowac kogo ci
    popadnie w jego wlasnym domu? Nie pomyliles tego z wlasnym folwarkiem?

> [...]
    > filmie "MIŚ". I co nam pan zrobi? My nie wyjdziemy. Jak już napisałem, jest
    > cały szereg innych sposobów, by to załatwić. Nie będę ich opisywał

    Nie wiem jak wyglada czlowiek otwierajac drzwi komu popadnie. A juz
    taki, ktory ewentualnie ma cos do ukrycia.
    Polecam nastepujace tanie urzadzenie zamiast lancucha:
    http://www.sopers.co.nz/door_chains/dv_99052.htm
    (do nabycia w Polsce). Nawet dyplomowany policjant nie poradzi, bo tego
    nie da sie przeciac zadnym recznym przecinakiem z zewnatrz (nawet tym
    klasy przemyslowej), a zeby to to otworzyc, to drzwi musza byc
    calkowicie zamkniete.

> [...]
    > czy policjant krzyknął "Stój Policja". Na odpowiedź twierdzącą sprawę
    > skwitował, że nawet jakby ów gość był bez munduru, to miał obowiazek sie

    Wiec mowie: "Stoj! Policja!" Zatrzymales sie?

    Pewnie sedzia konczyl studia razem z policjantem. Policjant MUSI miec
    umocowane w prawie powody wejscia. Widzimisie nie jest wystarczajace.

    > tego

    > oskazrenie

    > Ależ ja nigdzie nie mam zamiaru wpadać. Pukam. Gość otwiera drzwi. Robię
    > krok do przodu

    Jezeli nie ma zabezpieczenia drzwi. Wtedy czekasz za drzwiami z termosem
    na posilki.

    > i okazuję legitymację prosząc go o okazanie dowodu osobistego
    > w celu ustalenia tożsamości.

    A o poszanowaniu zycia prywatnego gwarantowanego Europejska Konwencja
    Praw Czlowieka to na kursach policyjnych nie uczyli?

    > Ustalam, ze to właściwe mieszkanie,

    Ladnie, ladnie. Najpierw bezczelnie wpycham sie, a dopiero pozniej
    ustalam czy wepchnalem sie do wlasciwego mieszkania.

    A moze najpierw bys ustalil czy jestes we wlasciwym miescie?

> [...]
    > komplikować? Pokaż mi miejsce w kodeksie, gdzie napisano, że dysponent
    > mieszkania musi wyrazić zgodę na dokonanie przeszukania?

    Europeksja Konwencja Praw Czlowieka. Slyszales o takowej? Z tego co
    widze to masz niezdrowa chec testowania na swoim nazwisku wykladni
    poszanowania miru domowego. W dobie Internetu, moze bolec.

  • 19. Data: 2005-03-10 01:56:14
    Od: Czarek Gorzeński <c...@p...org>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Ależ ja nigdzie nie mam zamiaru wpadać. Pukam. Gość otwiera drzwi.

    Hmmm... a skąd to założenie?? A bez tego teoria bierze w łeb.

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 20. Data: 2005-03-10 10:19:22
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > komplikować? Pokaż mi miejsce w kodeksie, gdzie napisano, że dysponent
    > mieszkania musi wyrazić zgodę na dokonanie przeszukania?

    w kodeksie jest zapis ze musi byc uzasadninoe podejrzenie i czynnosc nie
    cierpiaca zwloki (mowa o wejsciu na legitke)
    natomiast nie ma zapisu ze nalezy wpuscic kazdego policjanta ktory wyrazi
    taka chec a pozniej sie ewentualnie odwolywac (art 220 , precyzuje to art
    217),
    jakie prawo chroni moj dom podal wizar. Oswiec mnie podajac podstawe prawna
    ze sie myle.

    P.