    From: wizar <w...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kto może nam wejść do domu [Polityka}
    Date: Thu, 10 Mar 2005 01:48:52 GMT

    Robert Tomasik wrote:
    > Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    > wiadomości news:d0n5e8$3bs$1@inews.gazeta.pl...

    > sa

    > ktorych

    > Wiele rzeczy się odbywało. Nie dowiesz się o celu przybycia, dokąd nie
    > ustalę, ze jesteś osobą uprawnioną do uzyskania tej informacji.

    ROTFL

    To bedziesz czekal pod drzwiami na pomoc. Zabierz termos ze soba!

    > A to mogę
    > ustalić tylko legitymując Cię.

    Chcesz powiedziec ze masz prawo na widzimisie legitymowac kogo ci
    popadnie w jego wlasnym domu? Nie pomyliles tego z wlasnym folwarkiem?

    > Jak napisałem, najprostszy, choć ordynarny
    > sposób to stanąć po prostu w drzwiach. I wówczas sytuacja jak w kultowym
    > filmie "MIŚ". I co nam pan zrobi? My nie wyjdziemy. Jak już napisałem, jest
    > cały szereg innych sposobów, by to załatwić. Nie będę ich opisywał
    > publicznie.

    Nie wiem jak wyglada czlowiek otwierajac drzwi komu popadnie. A juz
    taki, ktory ewentualnie ma cos do ukrycia.
    Polecam nastepujace tanie urzadzenie zamiast lancucha:
    http://www.sopers.co.nz/door_chains/dv_99052.htm
    (do nabycia w Polsce). Nawet dyplomowany policjant nie poradzi, bo tego
    nie da sie przeciac zadnym recznym przecinakiem z zewnatrz (nawet tym
    klasy przemyslowej), a zeby to to otworzyc, to drzwi musza byc
    calkowicie zamkniete.

> [...]
    >>

    > No cóż, równie dobrze mógł byś się tłumaczyć z ucieczki samochodem przed
    > policją obawą, ze Cię chcieli pobić. W znanych mi wypadkach sąd nie uznawał
    > takiego tłumaczenia. A przecież mogłeś się bać. Zdarzały się pobicia przez
    > policjantów. Jeden gość uciekając kiedyś przed umundurowanym policjantem
    > tłumaczył się, że się bał, bo policjant nie miał czapki (została w
    > radiowozie, jak policjant wyskakiwał za przestępcą). Sąd tylko go zapytał,
    > czy policjant krzyknął "Stój Policja". Na odpowiedź twierdzącą sprawę
    > skwitował, że nawet jakby ów gość był bez munduru, to miał obowiazek sie

    Wiec mowie: "Stoj! Policja!" Zatrzymales sie?

    Pewnie sedzia konczyl studia razem z policjantem. Policjant MUSI miec
    umocowane w prawie powody wejscia. Widzimisie nie jest wystarczajace.

    > tego

    > oskazrenie

    > Ależ ja nigdzie nie mam zamiaru wpadać. Pukam. Gość otwiera drzwi. Robię
    > krok do przodu

    Jezeli nie ma zabezpieczenia drzwi. Wtedy czekasz za drzwiami z termosem
    na posilki.

    > i okazuję legitymację prosząc go o okazanie dowodu osobistego
    > w celu ustalenia tożsamości.

    A o poszanowaniu zycia prywatnego gwarantowanego Europejska Konwencja
    Praw Czlowieka to na kursach policyjnych nie uczyli?

    > Ustalam, ze to właściwe mieszkanie,

    Ladnie, ladnie. Najpierw bezczelnie wpycham sie, a dopiero pozniej
    ustalam czy wepchnalem sie do wlasciwego mieszkania.

    A moze najpierw bys ustalil czy jestes we wlasciwym miescie?

    > a on jest
    > osobą, która jest tam domownikiem, albo ma związek z mieszkaniem - a nie
    > jest na przykład sąsiadem, co wpadł po obcęgi i akurat wychodził - i
    > informuję go o zamiarze dokonania przeszukania. Po co sobie życie
    > komplikować? Pokaż mi miejsce w kodeksie, gdzie napisano, że dysponent
    > mieszkania musi wyrazić zgodę na dokonanie przeszukania?

    Europeksja Konwencja Praw Czlowieka. Slyszales o takowej? Z tego co
    widze to masz niezdrowa chec testowania na swoim nazwisku wykladni
    poszanowania miru domowego. W dobie Internetu, moze bolec.