    From: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kto może nam wejść do domu [Polityka}
    Date: Thu, 10 Mar 2005 11:19:22 +0100

    > Ależ ja nigdzie nie mam zamiaru wpadać. Pukam. Gość otwiera drzwi. Robię
    > krok do przodu i okazuję legitymację prosząc go o okazanie dowodu
    > osobistego
    > w celu ustalenia tożsamości. Ustalam, ze to właściwe mieszkanie, a on jest
    > osobą, która jest tam domownikiem, albo ma związek z mieszkaniem - a nie
    > jest na przykład sąsiadem, co wpadł po obcęgi i akurat wychodził - i
    > informuję go o zamiarze dokonania przeszukania. Po co sobie życie
    > komplikować? Pokaż mi miejsce w kodeksie, gdzie napisano, że dysponent
> [...]

    w kodeksie jest zapis ze musi byc uzasadninoe podejrzenie i czynnosc nie
    cierpiaca zwloki (mowa o wejsciu na legitke)
    natomiast nie ma zapisu ze nalezy wpuscic kazdego policjanta ktory wyrazi
    taka chec a pozniej sie ewentualnie odwolywac (art 220 , precyzuje to art
    217),
    jakie prawo chroni moj dom podal wizar. Oswiec mnie podajac podstawe prawna
    ze sie myle.

    P.