  • 21. Data: 2004-11-02 22:47:53
    Temat: Re: Kruk i NOM
    Od: "dedeer" <d...@p...fm>

    > Użytkownik "kam" <X#k...@w...pl#X> napisał w wiadomości

    > Nie zawarlem umowy

    zaraz, zaraz......
    1. skoro nie zawarł umowy, to co jest podstawą do wystawienia rachunku
    2. skoro nie zawarł umowy, to skąd NOM miał dane osobowe potrzebne do
    wystawienia rachunku
    3. skoro nie zawarł umowy, to kto przekazał te dane?? tpsa?? i jakim prawem??
    4. na jakiej podstawie, skoro tym bardziej nie było umowy (bynajmniej pisemnej)
    NOM przekazał sprawe do Kruka??
    5. na jakiej podstawie NOM przekazał dane osobowe??
    6. sprawa jest sprzed bodajze dwóch lat, wiec trzeba sprawdzić kiedy nastepuje
    przedawnienie

    Taki ptaszek, kruk, jest padlinożercą ....... nie wiem dlaczego mam takie
    skojarzenia ;)

    pozdrawiam i życze spokoju

  • 22. Data: 2004-11-02 23:28:55
    Od: Czarek Gorzeński <c...@p...org>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):
    > No to spuściłeś z "nie było umowy" na "nie było pisemnej umowy".
    > To już różnica :)

    A to ja się zapytam, czy skoro wg regulaminu NOM-u wystawcą faktury
    miała być TP S.A., a fakturę otrzymaliśmy od NOM-u (bez żadnej
    informacji od TP S.A. że zrzeka się swojej wierzytelności) to na
    podstawie czego mamy zapłacić NOM-owi, skoro nie miał on podstaw -
    zgodnie ze swoim własnym regulamin - do wystawienia faktury?

    Pozdrawiam

    PS: Ja tam swój rachunek zapłacił, więc czysto teoretycznie pytam.

    Czarek Gorzeński

  • 23. Data: 2004-11-03 08:10:11
    Od: "driver" <devil[nospam]driver@gazeta.pl>

    > Umowa to zgodne oświadczenia woli jej stron. O ile przepis szczególny
    > nie nakazuje aby nastąpiło to, pod rygorem nieważności, w szczególnej
    > formie, oświadczenie woli może być złożone w dowolny sposób. W tym
    > wypadku wystarczająco jasnym przejawem woli jest wybranie prefiksu.
    > Operator swoje oświadczenie złożył przez publiczną ofertę.

    To jest tylko domniemanie ale nie ma uzasadnienia.

    ----------
    driver

  • 24. Data: 2004-11-03 10:59:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 2 Nov 2004, dedeer wrote:

    >+ > Użytkownik "kam" <X#k...@w...pl#X> napisał
    [...]
> [...]
    >+
    >+ zaraz, zaraz......
    >+ 1. skoro nie zawarł umowy, to co jest podstawą do wystawienia rachunku

    Kiedy wzbudza wątpliwość jego twierdzenie że "nie zawarł umowy".
    Kupowałeś kiedyś gazetę w kiosku ? - jeśli tak to poproszę
    o umowę. Bo jak rozumiem innych niż pisemne nie uznajesz :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 25. Data: 2004-11-03 11:03:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 3 Nov 2004, it was written:

    >+ Użytkownik "kam" <X#k...@w...pl#X> napisał
    >+ > driver wrote:
    >+ > > Dlaczego twierdzisz, że wybór prefiksu to zawarcie umowy ?
    [1]
    >+ > Umowa to zgodne oświadczenia woli jej stron. O ile przepis szczególny
    >+ > nie nakazuje aby nastąpiło to, pod rygorem nieważności, w szczególnej
    >+ > formie, oświadczenie woli może być złożone w dowolny sposób.
    [2]
> [...]
    >+
    >+ To jest tylko domniemanie ale nie ma uzasadnienia.

    Podważasz [1] czy [2] ?

    Podważając [2] oświadczasz IMHO że wsiadając do autobusu *również*
    nie zawierasz umowy ;>

    W szczególności że myślałeś iż wsiadasz do autobusu KZK GOP a tu
    wyszło że to MZK(?) Tychy :> (taka operacja kilka lat temu groziła
    opłatą nadzywczajną za jazdę bez ważnego biletu :]).
    Jakoś nie widzę różnicy (w szczególności w zakresie podobieństwa
    że jeden z drugim "myślał" i "domniemywał" co do tego z czyich
    usług korzysta).

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 26. Data: 2004-11-03 11:06:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 3 Nov 2004, Czarek Gorzeński wrote:
    [...]
> [...]
    > + NOM-owi, skoro nie miał on podstaw - zgodnie ze swoim własnym regulamin - do

    A to bym nie miał pytań do tak postawionego pytania :)
    Tyle że mój poprzednik podważał istnienie umowy (a tym samym istnienie
    zobowiązania) a nie jego formę czy uprawnionego do ściągnięcia długu :)
    [...]
    > + PS: Ja tam swój rachunek zapłacił, więc czysto teoretycznie pytam.

    ...no ja też :) (i zapłaciłem i teoretycznie się kłócę :))

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 27. Data: 2004-11-03 12:30:27
    Od: "Adam" <info[antyspam]news@poczta.fm>

> [...]
    > Jakoś nie widzę różnicy (w szczególności w zakresie podobieństwa
    > że jeden z drugim "myślał" i "domniemywał" co do tego z czyich

    Podając przykład dość powszechny "wsiadając do autobusu" powiem tak: masz
    racje.
    wejściu do tegoż autobusu mam możliwość wglądu do regulaminu _duża nalepka_
    :)
    Odnosząc to do NOM po wyborze prefiksu, podobno nie było żadnej informacji o
    istnieniu czy dostępie do regulaminu etc. (piszę podobno, ponieważ osobiście
    nie dzwoniłem przez ten prefiks ale przeglądając grupy w tym temacie, wiele
    osób napisało, że po wyborze prefiksu od razu łączyło z numerem docelowym)
    Tak na marginesie mogli zamieścić choć informacje, że np. pod podanym
    numerem infolinii można uzyskać szczegóły dotyczące funkcjonowania NOMu itp.
    Nie zrobili tego, udostępnili prefiks ale nie udostępnili w tak powszechny
    sposób regulaminu. Myślę, że gdyby faktury przyszły z TPSA ludzie płaciliby
    z mniejszym oporem jak za numery 0-7xx, a jednak tak się nie stało. Stąd
    wątpliwości.. czy to wyłudzenie?

    -----
    Adam

  • 28. Data: 2004-11-03 13:03:00
    Od: "Wirtualna" <w...@s...wp.pl>

    Uzytkownik "kam" <X#k...@w...pl#X> napisal w wiadomosci

    > bo?
    bo dzwonili robotnicy remontujacy mieszkanie!
    p.
    W,.

  • 29. Data: 2004-11-03 13:47:33
    Od: "Galis" <g...@t...pl>

    Użytkownik "yanki" <y...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Czy Kruk ma prawo zadac splaty zadluzenia jesli Niezalezny Operatot
    > Miedzystrefowy nie mial podpisanej umowy zemna na swiadczenie uslug? czy
    > ktos przerabial ten temat i moze cos pomoc .
    > Pozdrawiam

    zdzwoniles, rozmawialeś to PŁAĆ!!!!!
    czy w tym kraju są sami kombinatorzy?

    a jeśli nie dzowniles to przepraszam, złoż reklamacje (chociaż jak by tak
    było to pewnie byś ją złożył dawno)

  • 30. Data: 2004-11-03 14:38:19
    Od: "Adam" <info[antyspam]news@poczta.fm>

    Użytkownik "Galis" <g...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "yanki" <y...@w...pl> napisał w wiadomości
    > >

    > zdzwoniles, rozmawialeś to PŁAĆ!!!!!
    > czy w tym kraju są sami kombinatorzy?

    Kombinatorem jest również druga strona :-)