  • 1. Data: 2004-11-02 12:31:14
    Temat: pieniadze i ich zwrot
    Od: "pamana" <p...@w...pl>

    sytuacja wyglada tak : narzeczony zrobił przelew na konto z hasłem
    :"wpłata własna" ,związek sie rozpadł a on chce oddanie kasy (co jest
    oczywiscte) ,dziewczyna spłac w ratach a on straszy ją odsetkami, brakiem
    regularnyvch wpływów na jego konto ,straszy komornikiem itp .
    co kryje sie pod hasłem: wpłata własna"?

    on uwaza te pieniadze jako kredyt a ona nie podpisywała zadnego paierka na
    kredyt czy pozyczkę ,co robic?
    thx
    pzdr
    p.

  • 2. Data: 2004-11-02 12:48:11
    Temat: Re: pieniadze i ich zwrot
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 2 lis o godzinie 13:31, na pl.soc.prawo, pamana napisał(a):

> [...]
    > co kryje sie pod hasłem: wpłata własna"?
    >
    > on uwaza te pieniadze jako kredyt a ona nie podpisywała zadnego paierka na

    A po polsku?
    Możesz się skupić i opisać składnie całą sytuację?

    --
    Herbi
    02-11-2004 13:47:39

  • 3. Data: 2004-11-02 12:55:28
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Tue, 2 Nov 2004 13:31:14 +0100, pamana <p...@w...pl> napisał:

> [...]
    > brakiem
    > regularnyvch wpływów na jego konto ,straszy komornikiem itp .
    > co kryje sie pod hasłem: wpłata własna"?

    Może sobie straszyć. Wpłata własna to jest termin wpisywany wówczas, gdy
    nie ma żadnego szczególnego tytułu zasilenia konta.

    > on uwaza te pieniadze jako kredyt a ona nie podpisywała zadnego paierka
    > na kredyt czy pozyczkę ,co robic?

    Na razie to on ma problem. Musi udowodnić jaka była podstawa przelewu. Bez
    pisemnej umowy będzie mu trudno. Mógłby uderzać co najwyżej od strony
    bezpodstawnego wzbogacenia.

    --
    Falkenstein
    Gdzie znaleźć sprawiedliwość? W encyklopedii pod "S"!

  • 4. Data: 2004-11-02 13:05:58
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <cm7uio$p7n$1@news.dialog.net.pl>, pamana wrote:
> [...]
    > co kryje sie pod hasłem: wpłata własna"?
    > on uwaza te pieniadze jako kredyt a ona nie podpisywała zadnego paierka na

    Ile tego było? Więcej niż 1000zł? Jeśli tak, czy zapłacił podatek od umowy
    pożyczki/darowizny?

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2004-11-02 14:21:40
    Od: mj <c...@b...pl>

    > on uwaza te pieniadze jako kredyt a ona nie podpisywa?a zadnego paierka na
    > kredyt czy pozyczk? ,co robic?

    Moze sobie uwazac co chce, a z odzyskaniem pieniedzy bedzie mial wielki
    problem. Sprawa raczej przegrana

    mj

  • 6. Data: 2004-11-02 14:35:25
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik mj napisał(a) w wiadomości news:cm857b$u5$1@news.onet.pl:

    > Moze sobie uwazac co chce, a z odzyskaniem pieniedzy bedzie mial wielki
    > problem. Sprawa raczej przegrana
    >
    > mj

    A co z moralną stroną? Nie wiem za co były te pieniądze. Ale czy autorka postu
    nie powinna ich zwrócić dobrowolnie?

    --
    JOHNSON :)

  • 7. Data: 2004-11-02 15:04:23
    Od: "pamana" <p...@w...pl>

    > A co z moralną stroną? Nie wiem za co były te pieniądze. Ale czy autorka
    > postu
    > nie powinna ich zwrócić dobrowolnie?

    pieniadze chciała oddac dobrowolnie w ratach ale najgorsze jest to ze on ja
    straszył komornikiem itp ,spłacila juz wszytsko (pieniadze przelał jej na
    jej konto bo potrzebowała na mieszkanie-nie chciała ich ale on jej przelał)
    ,chodzi o sam fakt -gosc jest prawnikiem -chciał sobei chyba poćwiczyc na
    niej.
    thx .
    p.

  • 8. Data: 2004-11-02 18:45:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "pamana" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    Jeśli tam jest napisane "wpłata własna", to taki przelew nie jest dowodem
    jakiejkolwiek operacji pomiędzy nimi. Równie dobrze ona mogła mu swoje
    własne pieniądze dać i poprosić go o przysługę wpłacenia na jej własne
    konto. Tak więc na tej podstawie, to narzeczony raczej niczego dochodzić
    moim zdaniem nie może.

  • 9. Data: 2004-11-02 23:32:47
    Od: "Dulek" <f...@b...pl>

    Robert Tomasik:
> [...]
    > własne pieniądze dać i poprosić go o przysługę wpłacenia na jej własne
    > konto. Tak więc na tej podstawie, to narzeczony raczej niczego dochodzić

    Jak dla mnie, to mozesz sobie w przelewie napisac, co Ci sie tam podoba,
    trzeba miec jeszcze do tego jakies kwity. To oczywiscie nie jest zadna
    polemika.
    Pozdr. Dulek

  • 10. Data: 2004-11-02 23:48:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Dulek" <f...@b...pl> napisał w wiadomości

    Mniej więcej o to właśnie chodzi. Przelew, to przelew i nic więcej. jest to
    dowód na to, że ktoś przelał komuś jakieś środki. Ale za czorta z tego nie
    dowiedziesz, jaki był tytuł. Bo to okienko, to ma być tylko ułatwienie, by
    strony się nie pogubiły.