  • 31. Data: 2004-11-03 17:04:45
    Temat: Re: Kruk i NOM
    Od: "yanki" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Adam" <info[antyspam]news@poczta.fm> napisał w wiadomości
    news:cmaqfc$6od$1@news.dialog.net.pl...

    > Użytkownik "Galis" <g...@t...pl> napisał w wiadomości

    ]

    Nie powiedzialem ze nie zaplace tylko dziala tu jakas dziwna zasada tak jak
    koledzy opisywali nie bylo przedstawionej zanej umowy do podpisania wiec nie
    bylo co podpisac tak samo nie bylo przedstawionego zadnego regulaminu.Oplaty
    miala pobierac tepsa z tego co bylo przedstawione na tamte czasy a ze byly
    jakies niedociagnieca prawne to mnie to nie obchodzi .Wiec jakim prawem
    Tepsa przekazala moje dane do MON a on nastepnie dalej Krukowi. Dlatego
    zadalem pytanie jaka podstawe prawna ma Kruk do sciagania wierzytelnosci

  • 32. Data: 2004-11-04 09:03:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 3 Nov 2004, it was written:
    [...]
    >+ wejściu do tegoż autobusu mam możliwość wglądu do regulaminu _duża nalepka_
    >+ :)

    Zgoda :)
    Ale nawet jak ci się nie podoba, to nim do nalepki dojdziesz autobus
    rusza i zapłata za przejazd (pierszego przystanku o ile taryfa przewiduje
    różne) się należy :)

    >+ Odnosząc to do NOM po wyborze prefiksu, podobno nie było żadnej informacji

    AFAIR nie.

    >+ Myślę, że gdyby faktury przyszły z TPSA ludzie płaciliby
    >+ z mniejszym oporem jak za numery 0-7xx, a jednak tak się nie stało.

    Trzeba przyznać że TPSA była głównym sprawcą zamieszania, co właśnie
    fakt pobierania opłat za 0-700 pokazuje.
    Przepisy VAT jakoś nie stały na przeszkodzie wykazywania 0-700 na
    kwitku, a należności konkurenta - jakoby tak...

    >+ Stąd wątpliwości.. czy to wyłudzenie?

    IMHO - pod żadnym pozorem.
    Co najwyżej wprowadzenie w błąd nie powodujące niekorzystnego
    rozporządzenia mieniem. Nawet to trudno podnieść... przecież
    jak dzwoniący wykręca *świadomie* (a nie na skutek manipulacji
    ukrywającej numer !) 0-700 to raczej wie czego się spodziewać :>
    więc jak wykręcił "prefiks" to WIEDZIAŁ że GDZIEŚ dzwoni.
    Nadto dzwoniący nie poniósł szkody - miał do zapłacenia
    TYLE SAMO (albo mniej :)) niż zapłaciłby u swojego operatora.
    Ani dzwoniący nie dostał "towaru niezgodnego z umową" :)
    Ani dzwoniący nie ma zapłacić "za nic".

    Równie dobrze można by wszystkie zarzuty stawiane NOMowi
    stawiać np. firmom transportowycm (w tym lotniczym) wysługującym
    się innymi wykonawcami... mało - ja takie narzekania w prasie
    (przedruki :)) widywałem: "kupiłem bilet w kasie NLM a to był
    bilet na samolot Delty i straciłem 2000 km zaliczanych do
    ulg za kilometry bo liczy się jakim samolotem, chamstwo" :)
    (UWAGA: wszelkie podobieństwo nazw i firm przypadkowe, bo
    nie pamiętam które firmy którym tak "przebookowują" !).

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 33. Data: 2004-11-04 09:10:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 3 Nov 2004, yanki wrote:
    [...]
    >+ Nie powiedzialem ze nie zaplace tylko dziala tu jakas dziwna zasada tak jak
    >+ koledzy opisywali nie bylo przedstawionej zanej umowy do podpisania

    ...podpisywałeś umowy z PKS, PKP, MZKP Tarnowskie Góry, KZK GOP,
    ZTM Warszawa,...[dopisać do listy] ? I co, powątpiewasz że "z powodu
    niepodpisania" jazda transportem wymienionych firm jest bezpłatna ? :)

    >+ bylo co podpisac tak samo nie bylo przedstawionego zadnego regulaminu.Oplaty
    >+ miala pobierac tepsa

    No to jedyne do czego można mieć zastrzeżenia - że wobec pulicznej
    informacji iż "opłaty ma wystawiać tepsa" zastrzeżenia powinno
    być odwołane (w tej samej formie).
    Zaraz, zaraz... a skąd ty to wiesz że "opłaty miała pobierać
    tapsa" ?? Trzeba ustalić :) czy przypadkiem w tym samym źródle
    i formie nie było informacji ze *wycofano się z pomysłu* :)
    Jedziemy:
    - umowy notarialne ani pisemnej nie zawierałeś, to już wiemy
    - informacja była w prasie ? A o tym ze "NOM jednak wystawia
    faktury" jej NIE było ?
    - informacja była w internecie ? A o tym j.w. też NIE ?

    :)

    >+ jakies niedociagnieca prawne to mnie to nie obchodzi .Wiec jakim prawem
    >+ Tepsa przekazala moje dane do MON

    ...to trzeba TPSA pytać, nie NOMu :>

    >+ a on nastepnie dalej Krukowi.

    ...a to prawda :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 34. Data: 2004-11-04 11:30:16
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    on 2004-11-04 10:10 Gotfryd Smolik news said the following:
    [...]

    > - informacja była w internecie ? A o tym j.w. też NIE ?

    Informacja o tym była w paragrafach regulaminu umieszconych w
    ogólnopolskich gazetach.
    Regulaminy te mam u siebie na stronie.
    IIRC par 47-49

    KJ
    http://strony.aster.pl/kjonca/

  • 35. Data: 2004-11-04 16:55:24
    Od: "yanki" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Kamil Jońca" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > [...]
    > >

    > Informacja o tym była w paragrafach regulaminu umieszconych w

    No wlasnie NOM wyraznie pisze ze swidczy uslugi dopiero po podpisaniu
    pisemnej umowy a ja takiej umowy nie podpisywalem

    Pozdrawiam

  • 36. Data: 2004-11-05 10:01:37
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    on 2004-11-04 17:55 yanki said the following:
    [...]

    > No wlasnie NOM wyraznie pisze ze swidczy uslugi dopiero po podpisaniu
    *PRESELEKCJI*
    > pisemnej umowy a ja takiej umowy nie podpisywalem
    Nie podpisywałeś umowy na *PRESELEKCJĘ*. Do kręcenia "ręcznego" nie
    trzeba było nic podpisywać.

    KJ

  • 37. Data: 2004-11-05 22:25:16
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Uzytkownik yanki <y...@w...pl> w poscie
    news:cm82cl$gkc$1@nemesis.news.tpi.pl napisal, co nastepuje:

    > Czy Kruk ma prawo zadac splaty zadluzenia jesli Niezalezny Operatot
    > Miedzystrefowy nie mial podpisanej umowy zemna na swiadczenie uslug?
    > czy ktos przerabial ten temat i moze cos pomoc .

    To co pisza inni grupowicze to prawda, ale przeciez nie bedziesz musial
    placic :)
    Podstawa to:
    - ignorowac wezwania przysylane listem zwyklym
    - pod zadnym pozorem nie dzwonic do Kruka, Intrum Iustitia itp.
    - odebrawszy telefon, w ktorym kobitka gada "Tu firma Kruk inkaso"
    pokrzyczec kilka razy "Nie slysze Pana, halo, halo..." po czym odlozyc
    sluchawke

    i bedzie po sprawie :) - zwazywszy, ze juz niewiele czasu im zostalo :)

    Pozdrawiam
    SDD

    --
    Rozwiązywanie zadań, pisanie prac.
    www.wszechwiedza.pl

  • 38. Data: 2004-11-15 22:32:11
    Od: "Kicał" <j...@i...pl>

    W myśl apisów regulaminu obowiązującego od dnia 01.07.2001r. /par 49/,
    oraz następnego, obowiązującego od 01.01.2002r /par 48/, faktury dla
    Użytkownika, korzystającego z usłu NOM, wystawiane są przez
    obsługującego go Operatora lokalnego.
    W myśl tych regulaminów "Operator lokalny" to operator, do którego
    sieci telekomunikacyjnej podłączona jest linia Użytkownika.
    Więc, chyba w przeważającej liczbie użytkowników, przez TPSA. Więc
    faktury należało się spodziewać właśnie od tego operatora. Jeśli
    wystawiającym fakturę była TPSA, to tylko ona może się zwrócić do KRUKA
    i jemu podobnych o egzekucję długu.
    Poprawcie mnie, jeśli się mylę