  • 31. Data: 2011-05-01 19:03:31
    Temat: Re: Korzystanie z niezabezpieczonej sieci-przestępstwo czy nie?
    Od: "R. P." <r...@w...to.wp.pl>

    animka wrote:

    > Czy to jest grupa ze snami, powównywaniami, czy tu powinny być konkretne
    > odpowiedzi na konkretnie zadane pytania?
    > Prześcigacie się dzieciaki z tymi swoimi snami, a konkretnej odpowiedzi
    > TAK lub NIE nie potraficie dać.

    Za to ty potrafisz dac konkretna odpowiedz, trollu...

  • 32. Data: 2011-05-01 19:04:30
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Sun, 01 May 2011 20:40:14 +0200, pilarp napisał(a):

    > Ale tu chodzi o to, że zgodnie z zapisem, na który się gdzieś natknąłem,
    > każdą niezabezpieczoną sieć bezprzewodową można TRAKTOWAĆ jako ogólnie
    > dostępną i właśnie prawdziwość tego stwierdzenia chciałem tu
    > zweryfikować. Hotspot- wiadomo, publiczny punkt dostępu do "otwartej"
    > sieci. Na przeciwnym biegunie jest sieć zabezpieczona-tu też nie ma
    > wątpliwości, włamywanie się do takowej jest nielegalne. Pozostaje do
    > rozważenia trzeci przypadek, o którym właśnie tu dyskutujemy.

    Odpowiadam - NIE.
    http://olgierd.bblog.pl/
    wpis,karalnosc;korzystania;z;niezabezpieczonej;sieci
    ;wifi,42337.html

  • 33. Data: 2011-05-01 19:20:50
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 01.05.2011 20:46, qwerty pisze:
    > Użytkownik "Sebastian Biały" napisał w wiadomości grup
    >
    > To będzie pozwolenie. Łącząc się przez niezabezpieczoną sieć masz
    > pozwolenie od sąsiada?

    Poniekąd tak: AP się ogłasza, zaprasza i daje parametry łącza.

  • 34. Data: 2011-05-01 19:34:49
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-05-01 20:46, qwerty wrote:
    > To będzie pozwolenie. Łącząc się przez niezabezpieczoną sieć masz
    > pozwolenie od sąsiada?

    Oczywiście. Tym pozwoleniem jest wrzeszczenie na całe osiedle w paśmie
    wifi: "mam darmowy net, bierzcie i ssajcie z tego wszyscy". Zupełnie tak
    samo jak w hotspocie. Z resztą ja nie wiem czy to sasiad. To jest
    "linksys-255j67" albo "zibo" albo "dlink". A że nie jest w formie
    pisemnej? A masz pisemne pozwolenie oglądania usenetu, czytanie portali
    lub oddychanie?

  • 35. Data: 2011-05-01 19:39:05
    Od: "Nostradamus" <l...@w...pl>

    Użytkownik "R. P." napisał w wiadomości grup
    .pl...
    ?
    > Prześcigacie się dzieciaki z tymi swoimi snami, a konkretnej odpowiedzi
    > TAK lub NIE nie potraficie dać.

    Za to ty potrafisz dac konkretna odpowiedz, trollu...

    Przyganiał kocioł garnkowi.......

    jak jacek S.

  • 36. Data: 2011-05-01 19:41:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:4dbda844$1@news.home.net.pl...

    > A jak odróżniasz AP postawiony w celu rozpowszechniania od takiego, który
    > takiego celu nie ma, hmm?

    Jesli ktoś przez przypadek korzysta, to nie ma przestępstwa. Ja pisałem o
    celowym korzystaniu, bo to choćby oszustwo.

  • 37. Data: 2011-05-01 19:44:32
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-05-01 20:49, qwerty wrote:
    > Sieci zabezpieczone też mają widoczny SSID i jakoś nie uznajesz ich jako
    > zaproszenia do internetu.

    Sieci zabezpieczone wymagają przelamania zabezpieczeń. Sieci bez
    zabezpieczeń nie wymagają przełamania zabezpieczeń. Zazwyczaj *nic* nie
    wymagają do połaczenia ze strony człowieka. System operacyjny sam się z
    nimi łączy z prawie zerową ingerencją. Znam ludzi ktorzy mają w laptopie
    internet nawet nie potrafiąc wskazać skąd się wziął (a wziął się od
    siąsiada bo nawet nie widzieli że trzeba to kupować). Analfabetyzm
    techniczny. Oni się nigdzie nie włamywali.

  • 38. Data: 2011-05-01 19:54:01
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 01.05.2011 21:41, Robert Tomasik pisze:

    > Jesli ktoś przez przypadek korzysta, to nie ma przestępstwa.

    Przypadek?

    Otwierasz menedżer połączeń sieciowych - dostajesz listę punktów
    dostępowych, które mówią "dostęp tylko dla mających klucz" lub "dostęp
    tylko dla konkretnych osób (MACadres) oraz takich, które mówią
    "zapraszam wszystkie chętne komputery".

    Wybieram jeden z tych, co zapraszają wszystkich chętnych.

    I ponawiam pytanie: jak odróżnisz AP zapraszający wszystkich celowo od
    takiego, który zaprasza omyłkowo z powodu głupoty właściciela?

    > Ja pisałem o celowym korzystaniu, bo to choćby oszustwo.

    Hęęęęęęęęęęęęę??!?!?!?

  • 39. Data: 2011-05-01 19:54:23
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (01.05.2011 20:49), qwerty wrote:
    > Użytkownik "mvoicem" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Co z tego? To, że jest widoczny SSID to oznacza, że jest hot spotem.

    Ale jak jest niezabezpieczona, to tak jakby była. Jeżeli dodatkowo nie
    ma filtrowania po MACu, jest DHCP i SSID nie brzmi "nie korzystać,
    prywatne", po prostu wchodzisz i korzystasz ... to tak jakbyś siadł na
    ławce w parku. Być może to jest czyjaś prywatna, zarezerwowana ławka,
    ale ty o tym nie wiesz - domyślnie jest to ławka do siadania dla każdego.

    > Sieci zabezpieczone też mają widoczny SSID i jakoś nie uznajesz ich jako
    > zaproszenia do internetu.

    No ale rozmawiamy o niezabezpieczonych sieciach.

    p. m.

  • 40. Data: 2011-05-01 19:56:03
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Robert Tomasik

    > A jak się mu włamiesz na router, to niby nie bedzie miał mniejszej
    > przepustowości?

    Jak można się włamać na otwarty router? Wiele urządzeń ma opcję
    automatycznego wyszukiwania hotspota o najlepszym sygnalne i przełączania
    się nań. Twierdzisz, że używanie tej opcji jest nielegalne? Jeśli ktoś
    nieświadomie robi hotspota (bo jest na tyle leniwy lub głupi żeby
    przejrzeć instrukcję do urządzenia, które kupił) to jakby jego problem.

    Oczywiście inna sprawa, jeśli ktoś będzie np. korzystał z routera
    sąsiada, wyzyskując świadomie jego błąd, ale tutaj też raczej trudno
    byłoby tą "świadomość" udowodnić.