  • 41. Data: 2011-05-01 19:57:16
    Temat: Re: Korzystanie z niezabezpieczonej sieci-przestępstwo czy nie?
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Andrzej Lawa

    > Tu nie była mowa o włamaniu - tylko o korzystaniu z "niezabezpieczonego"
    > punktu dostępowego.

    Nie tyle z "niezabezpieczonego" co po prostu z otwartego.

  • 42. Data: 2011-05-01 20:03:49
    Temat: Re: Korzystanie z niezabezpieczonej sieci-przestepstwo czy nie?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > begin Robert Tomasik

    > Jak można się włamać na otwarty router? Wiele urządzeń ma opcję
    > automatycznego wyszukiwania hotspota o najlepszym sygnalne i przełączania
    > się nań. Twierdzisz, że używanie tej opcji jest nielegalne? Jeśli ktoś
    > nieświadomie robi hotspota (bo jest na tyle leniwy lub głupi żeby
    > przejrzeć instrukcję do urządzenia, które kupił) to jakby jego problem.
    >
    > Oczywiście inna sprawa, jeśli ktoś będzie np. korzystał z routera
    > sąsiada, wyzyskując świadomie jego błąd, ale tutaj też raczej trudno
    > byłoby tą "świadomość" udowodnić.

    Ja piszę o takiej innej sparwie właśnie. Pozostaje kwestia dowodowa.

  • 43. Data: 2011-05-01 20:05:15
    Temat: Re: Korzystanie z niezabezpieczonej sieci-przest?pstwo czy nie?
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Bydlę

    > Ale właśnie o tym jest mowa.
    > Problem jest zaś taki, że automatyzm otrzymywania dostępu nie jest w
    > ustawie wymieniony - stąd wątpliwości.

    Ale jakie wątpliwości? Jak wchodzisz na stronę www to zastanawiasz się,
    czy przypadkiem nie powinna być zabezpieczona hasłem, tylko komuś nie
    chciało się ustawić?

  • 44. Data: 2011-05-01 20:07:02
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Sun, 01 May 2011 21:41:48 +0200, Robert Tomasik napisał(a):
    /../
    > Jesli ktoś przez przypadek korzysta, to nie ma przestępstwa. Ja pisałem
    > o celowym korzystaniu, bo to choćby oszustwo.
    Udowodnij,że samo się zrobiło.

  • 45. Data: 2011-05-01 20:41:16
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 01.05.2011 22:03, Robert Tomasik pisze:

    > Ja piszę o takiej innej sparwie właśnie. Pozostaje kwestia dowodowa.

    A jak udowodnisz, że właściciel AP nie miał intencji udostępnienia _i_
    korzystający z AP o tym wiedział, hmm?

    Czyżby polski wymiar sprawiedliwości miał dostęp do usług
    certyfikowanych telepatów?

  • 46. Data: 2011-05-01 20:41:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 01.05.2011 21:57, to pisze:
    > begin Andrzej Lawa

    > Nie tyle z "niezabezpieczonego" co po prostu z otwartego.

    Stąd cudzysłów.

  • 47. Data: 2011-05-01 20:55:58
    Od: "Jacek S." <o...@f...cy>

    W dniu 2011-05-01 21:39, Nostradamus pisze:

    > Przyganiał kocioł garnkowi.......
    >
    > jak jacek S.

    LOL Odezwał się lesiosan.
    Imiona się pisze z dużej litery. W szkole nie nauczono?

    --
    Jacek S.

  • 48. Data: 2011-05-01 22:24:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:4dbdc56c$1@news.home.net.pl...

> [...]
    > korzystający z AP o tym wiedział, hmm?
    >
    > Czyżby polski wymiar sprawiedliwości miał dostęp do usług certyfikowanych

    Raczej nie. Wiele zależy od okoliczności. Jak to blok, a facet kolejno
    korzysta z różnych niezabezpeiczonych routerów, to ciężko będzie mu się
    bronić. Zwłaszcza, jak nie ma własnego łącza, tylko cały czas jeździ na
    sąsiada.

  • 49. Data: 2011-05-01 22:48:43
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-05-02 00:24:43 +0200, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> said:

    > w wiadomości news:4dbdc56c$1@news.home.net.pl...

    > Raczej nie. Wiele zależy od okoliczności. Jak to blok,

    Jakiś przepis zabraniający obejmowania zasięgiem mieszkańców bloku?

    > a facet kolejno korzysta z różnych niezabezpeiczonych routerów,

    Niczym nie różniących się od takich, które powstały w takim celu, by z
    nich korzystał, jak i od takich, które w takim celu postawione nie
    zostały.

    > to ciężko będzie mu się bronić.

    I ciężko będzie go oskarżać?

    > Zwłaszcza, jak nie ma własnego łącza,

    Daj przepis o obowiązku posiadania takowego.

    > tylko cały czas jeździ na sąsiada.

    No właśnie, nieważne czyje - jeśli to hostpot.
    I tu wracamy do pytania: jak odróżnić celowe udostępnianie łącza, od
    niecelowego?
    I czy korzystanie z udostępnionego to przestępstwo?

    --
    Bydlę

  • 50. Data: 2011-05-02 06:10:22
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "to" napisał w wiadomości grup
    .pl...
> [...]
    > nieświadomie robi hotspota (bo jest na tyle leniwy lub głupi żeby
    > przejrzeć instrukcję do urządzenia, które kupił) to jakby jego problem.

    Podaj te urządzenie, bo się z takim nie spotkałem.