  • 381. Data: 2017-09-07 09:12:24
    Temat: Re: Komornik z Mławy cd. ["Tak działa nasze sądownictwo"]
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > Ja proponuję, aby skargi na działalności komorników były rozpatrywane
    > w ciągu dni, a nie miesięcy czy lat. Przewlekłość skarg jest właśnie
    > powodem tego, że komornicy wydają się bezkarni, a dłużnicy bezsilni.
    >
    > To, że komornik zajmuje to, co dłużnik ma, a dopiero potem bada się
    > własność, to akurat przydatna cecha postępowania egzekucyjnego. Myślę,
    > że gdyby późniejsze badanie było szybkie, to nikt by z was zastrzeżeń
    > do tego nie miał - co byłoby dowodem na to, że obecne swoje krytyki
    > kierujecie w złą stronę.

    Mówimy o przewlekłości postępowania przed sądami. "Zawalone robotą"
    sądy niby wyrobią się z rozpatrywaniem skarg "nie na odczep" w ciągu dni?
    Ty w cuda wierzysz czy chcesz _tylko_ przerzucić/zwalić odpowiedzialność?

    Zaproponuj procedurę która ma szansę działać bez "zaorania na metr w głąb".
    IMHO Podstawą do dyskusji mogłoby być n.p, prawo wybranych stowarzyszeń/fundacji
    do składania wraz z dłużnikiem/poszkodowanym skarg w trybie ekspresowym
    o ile utrzymają powiedzmy stosunek 1/3 skutecznych skarg lub 1/10 skarg
    skutecznych _dopiero po apelacji_. IMHO To może znacząco _ograniczyć_
    występowanie co _bardziej rażących_ komorniczych "przegięć" szczególnie
    tych przyklepywanych przez lokalne sądy. Dla równowagi w takim trybie
    samorząd komorniczy miałby prawo (ale nie obowiązek) występować wraz z
    komornikiem.

    --
    A. Filip

  • 382. Data: 2017-09-07 09:19:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-09-07 o 09:12, A. Filip pisze:

    > Mówimy o przewlekłości postępowania przed sądami. "Zawalone robotą"
    > sądy niby wyrobią się z rozpatrywaniem skarg "nie na odczep" w ciągu dni?
    > Ty w cuda wierzysz czy chcesz _tylko_ przerzucić/zwalić odpowiedzialność?

    Przecież reforma ma nie polegać na uchwaleniu przepisu "ma być w 3 dni",
    tylko takiemu powiększeniu zatrudnienia w sądzie, aby był tam sędzia,
    którego zadaniem jest właśnie (a może tylko, jeśli jest taka potrzeba)
    rozpatrywać skargi z rewiru jego komorników.

    > Zaproponuj procedurę która ma szansę działać bez "zaorania na metr w głąb".

    Aha, więc ty z typu wiary, że procedurą można nawet dom wybudować.
    Dyskusja bezcelowa ;)

    > IMHO Podstawą do dyskusji mogłoby być n.p, prawo wybranych stowarzyszeń/fundacji
    > do składania wraz z dłużnikiem/poszkodowanym

    Ależ nie ma zakazu, aby jakaś fundacja składała z poszkodowanym skargę.

    > skarg w trybie ekspresowym

    Nie, nie, nie. Żadnych uprzywilejowanych. Tryb ma być szybki dla wszystkich.

    > o ile utrzymają powiedzmy stosunek 1/3 skutecznych skarg lub 1/10 skarg

    Tu już mnie zęby zaczęły boleć od nadregulacji.

    --
    Liwiusz

  • 383. Data: 2017-09-07 09:30:14
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

> [...]
    > potrzeba) rozpatrywać skargi z rewiru jego komorników.

    > Aha, więc ty z typu wiary, że procedurą można nawet dom

    Sama procedura cudów nie zrobi, widoczną poprawę _może_ osiągnąć.

    > Ależ nie ma zakazu, aby jakaś fundacja składała z poszkodowanym skargę.

    A skarga jest wtedy rozpatrywana w "trybie przyspieszonym"?

    > Nie, nie, nie. Żadnych uprzywilejowanych. Tryb ma być szybki dla wszystkich.

    Piękna teoria, piękna jak Chruszczowa "komunizm za 25 lat" :-)
    _Skuteczny_ tryb przyśpieszony IMHO wymaga ograniczonej liczny spraw
    rozpatrywanych w takim trybie. Ograniczyć można na inny sposób niż ja
    zasugerowałem.

    > Tu już mnie zęby zaczęły boleć od nadregulacji.

    Mi chodziło o to żeby ktoś kto składa "w 100% nieskuteczne" skargi przestał
    zajmować czas sądom sprawami _w trybie przyśpieszonym_.

    --
    A. Filip

  • 384. Data: 2017-09-07 09:44:47
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-09-07 o 09:30, A. Filip pisze:
    > Mi chodziło o to żeby ktoś kto składa "w 100% nieskuteczne" skargi przestał
    > zajmować czas sądom sprawami _w trybie przyśpieszonym_.

    Utopia. Nie sprawdzisz "100% nieskutecznie" (pewnie miałeś na myśli
    "100% niezasadnie", ale były problemy z wysłowieniem :) ), dopóki skargi
    nie rozpatrzysz.

    A i pieniacz ma więcej frajdy, jak jego skarga jest oddalana po pół
    roku, a nie na następny dzień.

    --
    Liwiusz

  • 385. Data: 2017-09-07 09:50:23
    Temat: Re: Komornik z Mławy cd.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 06.09.2017 o 19:18, A. Filip pisze:

    >O tym własnie piszę. Dostał zwrot wartości ciągnika plus odsetki. I
    >jak na razie to prawo nic do tego nie ma, bo dostał to od komornika
    >"dobrowolnie" jak ten po tym jak stał się sławny, przestraszył się że
    >ta sława może go bardzo drogo kosztować. Sąd _jeszcze_ niczego nie
    >orzekł i prawo nie miało tu jeszcze zastosowania.

    A owa "wartosc" ... sprzedalem za 30 tys w licytacji, to znaczy, ze
    wartosc byla 30 tys ...
    Licytacji nie bylo, ale przepisy to dopuszczaja. A cena ...
    odpowiadala wartosci okreslonej przez komornika, do czego znow ma
    prawo.

    J.

  • 386. Data: 2017-09-07 09:57:49
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    A skąd jako wierzyciel znasz tak dokładnie stan majątkowy Twojego dłużnika?

    -----

  • 387. Data: 2017-09-07 10:01:40
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Przyczyn jest więcej, np. brak uzasadnień w przypadku oddalenia skarg na komornika.
    No i jak sądowi/sedziemu podskoczysz?
    Konieczność sporządzenia pisemnego uzasadnienia powinna zostać wpisana do ustawy.
    Do tego zaskarżalność postanowień (przynajmniej od pewnego pułapu w.p.s.)
    Do tego zwrot kosztów (komornik na dzis nie zwraca kosztów skargi poniesionych przez
    stronę) oraz badanie skargi przez sąd pomimo formalnego zakończenia egzekucji.

    -----

  • 388. Data: 2017-09-07 10:28:14
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-09-07 o 08:43, Kris pisze:

    > Znowu mącisz
    > W dyskutowanym przypadku było że J.F kupił auto od Ąckiego
    > Ą Ty po raz kolejny mącisz i jakieś teorie dorabiasz.

    Ty mącisz nietrafionymi przykładami.
    W dyskutowanym przypadku właścicielem była firma wynajmująca pojazdy.

    > Czyli pewnie odpowie za swój błąd i o to przeciez chodzi żeby bezkarny nie był

    Dotychczas niewielu odpowiedziało, co gorsza dalej pracują w tym zawodzie.

    > Jesteś mądrzejszy jak widzę od kilku instancji sądów które tą konkretnie sprawę
    rozpatrywały. Dopiero ŚĄd Najwyższy maił inne zdanie
    > Ale Ty widzę na podstawie notatki prasowej wiesz lepiej jak było. Ok
    > Widocznie jakieś nadprzyrodzone skłonności masz.

    > Nie masz obowiązku komentować przecież. Jest to grupa dyskusyjna to dyskutujemy.
    Ale przymusu nie ma.

    Ty nie masz obowiązku kłamać, mącić i naginać prawdy, a jednak to robisz.

    Pozdrawiam

  • 389. Data: 2017-09-07 10:34:15
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 7 września 2017 10:28:20 UTC+2 użytkownik RadoslawF napisał:

    > Ty mącisz nietrafionymi przykładami.
    > W dyskutowanym przypadku właścicielem była firma wynajmująca pojazdy.

    Węz no sprawdź dokładnie.
    > Dotychczas niewielu odpowiedziało, co gorsza dalej pracują w tym zawodzie.
    Ten z Mławy nie pracuje przecież
    Znalazłeś dwa przypadki zajęcia aut w warsztacie to zakąłdam że z googla korzystać
    potrafisz poszukaj więc iine przypadki ze komornik odpowiedział za swoje
    błędy/bezprawną działalność

    > Ty nie masz obowiązku kłamać, mącić i naginać prawdy, a jednak to robisz.

    Po raz kolejny proszę o linka/cytat gdzie kłamałem
    No chyba ze Ty kłamiesz że ja kłamamałem;)

  • 390. Data: 2017-09-07 10:37:49
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 7 września 2017 09:50:27 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

> [...]
    > Licytacji nie bylo, ale przepisy to dopuszczaja. A cena ...
    > odpowiadala wartosci okreslonej przez komornika, do czego znow ma

    Za ciągnik rolnik z Mławy dostał 80tys a o kolejne 200tys zadośćuczynienia toczy się
    sprawa w sądzie
    Czyli jest tak jak np. Shrek chce żeby było;)