  • 411. Data: 2015-03-17 22:31:23
    Temat: Re: "Komornik wiedział że to nie należy do dłużnika a i tak zabrał!"
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Nie będę Ci pisał, że wg. mnie. Oni powinni odrzucać wnioski z tego
    > samego powodu, z którego odrzucają, gdy nie jest znany dłużnik.
    > Powiedzmy,że ktoś dostał wyrok na Jana KOWALSKIEGO i składa do komornika
    > wniosek o egzekucję. Co komornik robi? Zajmuje mienie należące do
    > wszystkich Janów KOWALSKICH, czy jednak wzywa do doprecyzowania?
    >
    > Podstawa egzekucji jest tytuł wykonawczy. Jak nie precyzuje dłużnika, to
    > sąd to powinien doprecyzować i tyle.

    I nawet znalazłem podstawę prawną: art. 825 pkt 3 kpc. Egzekucje
    skierowano przeciwko Janowi Kowalskiemu, a ten twierdzi, że nie jest tym
    Janem Kowalskim, na którego wydano klauzulę.

  • 412. Data: 2015-03-17 22:32:13
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Tomasz Myrdin"

    Zajmuje się rzeczy będące we władaniu nie badając własności z prostego
    powodu, by dłużnicy nie rozpisywali swojego majątku na innych (tzn. i tak to
    robią ale jest im trudniej).
    ---
    Zajmuje się rzeczy dlatego, że ich odzyskanie jest kłopotliwe. Wystarczy że
    właściciel nie będzie miał jak wykazać, że jest jego. Poza tym po to by
    "wszyscy się od dłużnika odwrócili" łącznie z rodziną. Posrane rozumowanie.

  • 413. Data: 2015-03-17 22:32:34
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17-03-15 o 21:00, Tomasz Myrdin pisze:

    > Jak widzę mamy tu wieloletnie doświadczenie w kontaktach z różnymi
    > komornikami. ;) Czyżby to właśnie było powodem niechęci do
    > komorników? Jeśli tak to rozumiem, punkt widzenia i tak dalej.

    Argument bardzo merytoryczny :-)

  • 414. Data: 2015-03-17 22:34:04
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > I nawet znalazłem podstawę prawną: art. 825 pkt 3 kpc. Egzekucje
    > skierowano przeciwko Janowi Kowalskiemu, a ten twierdzi, że nie jest tym
    > Janem Kowalskim, na którego wydano klauzulę.

    No właśnie, to jest linia obrony dłużnika (a nie odmowa wszczęcia
    egzekucji przez komornika).

    --
    Liwiusz

  • 415. Data: 2015-03-17 22:36:27
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17-03-15 o 20:58, Tomasz Myrdin pisze:

> [...]
    > dłużnika która na stałe mieszka w USA i która od razu zleciła
    > dłużnikowi odpłatnie (10 zł rocznie) przechowywać jej rzeczy do
    > chwili gdy uzna za celowe ich odebranie. To była dobrze sporządzona
    > umowa - opisane były nawet wzory na widelcach, wszystko można było
    > zidentyfikować (swoją drogą byłem dłużnikowi za tą umowę bardzo
    > wdzięczny, wszystko miałem wypisane i wycenione, wystarczyło tylko
    > sprawdzić czy jest). Gdyby miało być tak jak chcesz to w ten prosty
    > sposób każdy zabezpieczyłby cały swój majątek ruchomy przed egzekucją
    > (bo miałbym podważać wiarygodność aktu notarialnego?).

    Akt notarialny jest jedynie spisaniem woli uczestników. Dokument, jak
    dokument. Sprawcy powinni w opisanej przez Ciebie sytuacji dostać
    dodatkowo zarzuty uchylania się, od egzekucji i po sprawie.

    > Nie, komornik nie może badać! Jedyne co warto byłoby zmienić to dać
    > komornikowi możliwość (możliwość, nie obowiązek!) odstąpienia od
    > zajęcia gdy uzna że oczywistością jest iż dłużnik nie jest
    > właścicielem rzeczy (oczywiście, na wniosek wierzyciela rzecz powinna
    > być zabezpieczona - na równi z zajęciem - i o zasadności uznania
    > komornika decydowałby sąd).

    Jeśli to jest problem, to Twój wniosek uważam za zasadny. Choć nadal ja
    nie dostrzegam takiej potrzeby na gruncie obecnego prawa.

  • 416. Data: 2015-03-17 22:59:33
    Od: <6...@5...225933.invalid> (Tom N)

    Liwiusz w

    > Poznać głupiego po śmiechu jego ;)

    Tak Liwiuszu, poznać wannabie prawnika po języku jego -- "jak pożyczyłeś
    samochód". Odpowie, ze nijak...

    > Oczywiście że posiadacz. Czy użytkownik - nie wiadomo, może w ogóle nie
    > jeździ.

    Użytkownik nie jeździ, posiadacz też nie jeździ -- ba samochód tez nie
    jeździ...

    > Gówno mnie obchodzi co masz w papierach,

    Dla uściślenia: "mnie Liwiusza gówno obchodzi, że jestem oszołomem..." --
    zaprzeczysz merytorycznie, czy pojedziesz mkarwanem?

    --
    'Tom N'

  • 417. Data: 2015-03-17 23:05:30
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-03-17 o 22:59, (Tom N) pisze:
> [...]
    >
    > Dla uściślenia: "mnie Liwiusza gówno obchodzi, że jestem oszołomem..." --
    > zaprzeczysz merytorycznie, czy pojedziesz mkarwanem?

    Nie widzę niczego, na co można odpowiedzieć.

    --
    Liwiusz

  • 418. Data: 2015-03-17 23:15:26
    Od: <4...@8...231526.invalid> (Tom N)

    Liwiusz w

    > Nie widzę niczego, na co można odpowiedzieć.

    No masz, czasem trzeba zapytać, ale to wyższa szkoła, niedostępna
    autorom/autoryzującym teksty w stylu: "W Kancelarii wykorzystuję swoją
    teoretyczną i praktyczną wiedzę w doradztwie w sprawach wierzycieli,
    dłużników"

    --
    'Tom N'

  • 419. Data: 2015-03-17 23:17:22
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-03-17 o 23:15, (Tom N) pisze:
    > No masz, czasem trzeba zapytać,

    Skoro raz nie udało ci się zrozumiale wysłowić, to po co mam tracić czas
    na więcej, tym bardziej, że widzę, że wcale nie po dyskusję tu przyszedłeś.

    --
    Liwiusz

  • 420. Data: 2015-03-17 23:23:58
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    Rok więzienia w zawieszeniu na trzy lata, wypłata odszkodowania i
    poniesienie kosztów procesu, na tyle skazał sąd rejonowy w Giżycku
    nabywcę ciągnika rolniczego, który sprzedał mu komornik po zaniżonej
    cenie...
    - Trwało to ponad trzy lata, ale wreszcie udało się postawić przed sąd i
    skazać winnych naszej krzywdy - mówią zgodnie Jan i Teresa Satkun,
    rolnicy spod Giżycka (woj. warmińsko-mazurskie). Odzyskaliśmy wiarę w
    sprawiedliwość - dodają.
    Jak ustaliła prokuratura, komornik Sebastian Sz. i kupujący w licytacji
    maszynę rolniczą Bogusław W, spod Mławy byli w zmowie.

    Fakt.pl
    Wydarzenia
    Polska
    Precedensowy wyrok sądu w sprawie zmowy polskich komorników

    Brawo sąd!
    Wyrok za ustawkę na aukcji z komornikiem!
    17.03.2015 21:01 aktualizacja: 17.03.2015 21:19 Słowa kluczowe: Lech
    Obara, Tomasz Nowociński, Wyrok w sprawie licytacji komorniczej,
    egzekucja, egzekutor, kara, komornik, nabywca, odszkodowanie,
    precedensowy wyrok w sprawie komorników, skandal, sprawiedliwość, sąd w
    Giżycku, więzienie, wyrok, zaniżenie wartości, zmowa, zmowa z komornikiem
    ZOBACZ ZDJĘCIA
    Sąd skazał nabywcę ruchomości w ustawionej licytacji komorniczej

    Bog­dan Hryw­niak / newspix.pl
    Poszkodowani rolnicy Teresa i Jan Stakun
    Sąd skazał nabywcę ruchomości w ustawionej licytacji komorniczej
    Sąd skazał nabywcę ruchomości w ustawionej licytacji komorniczej
    zły komornik
[...]

    Polecane artykuły

    Prokurator utajnia sprawę komornika Komornicza afera Prokurator
    utajnia sprawę komornika Niebywałe! Prokuratura Okręgowa w Płocku, która
    prowadzi śledztwo w sprawie słynnego asesora komorniczego Michała K.,
    utajniła całe postępowanie! Jak ...
    Brawo panie sędzio! Skazał komornika, który skrzywdził rodzinę

    Naj­pierw za to przed sadem sta­nął ko­mor­nik Se­ba­stian Sz. i zo­stał
    ska­za­ny na grzyw­nę i zakaz wy­ko­ny­wa­nia za­wo­du ko­mor­ni­ka.
    Kiedy upra­wo­moc­nił się jego wyrok, pod­trzy­ma­ny zresz­tą przez sąd
    okrę­go­wy w Olsz­ty­nie, na ławie oskar­żo­nych za­siadł na­byw­ca
    cią­gni­ka na­le­żą­ce­go do Jana i Te­re­sy Sta­kun.

    - To pierw­sza tego typu spra­wa w Pol­sce, kiedy zo­stał oskar­żo­ny
    na­byw­ca - mówi mec. Lech Obara peł­no­moc­nik po­szko­do­wa­nych
    rol­ni­ków. - To się do­pie­ro udało dzię­ki współ­pra­cy mojej
    kan­ce­la­rii i pro­ku­ra­tu­ry, bo do­star­czy­li­śmy wiele do­wo­dów,
    które po­zwo­li­ły sfor­mu­ło­wać akt oskar­że­nia - do­da­je Obara.

    Bo­gu­sław W., na­byw­ca cią­gni­ka jak zresz­tą jego wspól­nik
    ko­mor­nik Se­ba­stian Sz., nie przy­zna­wa­li się do winy. Jed­nak w
    spra­wie udało się ze­brać tak mocne do­wo­dy, że obaj męż­czyź­ni
    zo­sta­li ska­za­ni. Do tego Se­ba­stian Sz. stra­cił prawo
    wy­ko­ny­wa­nia za­wo­du ko­mor­ni­ka i jest bez­ro­bot­nym, a
    Bo­gu­sław W., musi wy­pła­cić od­szko­do­wa­nie po­szko­do­wa­nym
    rol­ni­kom, bo jak tego nie zrobi, to trafi do wię­zie­nia.

    - Je­stem za­do­wo­lo­ny z wy­ro­ku, bo on daje na­dzie­ję innym
    oso­bom, któ­rzy do­świad­czy­li złego ze stro­ny ko­mor­ni­ków - mówi
    mec. Obara.

    Jest to pierw­sza tego ro­dza­ju spra­wa w Pol­sce, gdzie nie tylko
    ko­mor­nik zo­stał ska­za­ny, ale też na­byw­ca. Ta spra­wa wy­zna­cza
    nowe wła­ści­we stan­dar­dy w po­stę­po­wa­niach w spra­wie
    nie­uczci­wych ko­mor­ni­ków-do­da­je Obara.

    http://www.fakt.pl/wydarzenia/precedensowy-wyrok-sad
    u-w-sprawie-zmowy-polskich-komornikow,artykuly,53209
    1.html

    --
    animka