  • 1. Data: 2010-01-18 07:39:40
    Temat: Komornik nadużywa prawa, wzywając?
    Od: Rentier <f...@g...com>

    Pracownicy firmy potrącają z wypłaty to co należne -komornikowi. Ów
    komornik ma jakieś wątpliwości.Maniakalnie wzywa na określoną godzinę
    pracowników (nawet 2 osoby na raz) w zależności od tego,czyją
    pieczątkę ujrzał w dokumentach.
    Kobiety maszerują z papierami przez pół miasta i czekają u niego na
    korytarzu po 20 minut ( "bo pan Komornik w tej chwili jest zajęty")
    Nasmarowano skargę do prezesa sądu m.in. o odrywaniu ludzi od pracy, a
    on na to że komornik ma prawo wzywać do kancelarii osoby
    podpowiedzialne za potrącanie należności.

    Pytanie:
    Z czego wynika ( o ile wynika) takie uprawnienie komornika?

  • 2. Data: 2010-01-18 08:21:26
    Temat: Re: Komornik nadużywa prawa, wzywając?
    Od: "amBrose" <a...@y...com>

    >Z czego wynika ( o ile wynika) takie uprawnienie komornika?

    pewnie wynika. Lepiej załatwić go sposobem.
    Wezwanie - usprawidsliwienie że jest w delegacji, albo co innego. po 3-4
    razach znudzi mu sie

    jk

  • 3. Data: 2010-01-18 08:44:15
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Rentier" <f...@g...com> napisał
    >Z czego wynika ( o ile wynika) takie uprawnienie komornika?

    Z k.p.c.

  • 4. Data: 2010-01-18 09:34:45
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Piotr [trzykoty] napisal:
    > Użytkownik "Rentier" <f...@g...com> napisał
    >
    > Z k.p.c.

    A moglbys przytoczyc LITERALNIE ewentualna podstawe?
    Bo mam watpliwosci, co do WZYWANIA pracownikow firmy.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 5. Data: 2010-01-18 09:49:09
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Mon, 18 Jan 2010 09:34:45 +0000 (UTC), Jacek_P napisał(a):

    > A moglbys przytoczyc LITERALNIE ewentualna podstawe?
    > Bo mam watpliwosci, co do WZYWANIA pracownikow firmy.

    Hehe -bo komornik pewnie nie ma pojęcia jak WYLICZYĆ kwotę wolną od
    zajęcia, potem jak wyliczyć MAKSYMALNĄ kwotę potrącenia i jak policzyć samo
    potrącenie :))))
    Ostatnio ćwiczyłem jedną "znajomą" że pracownikowi MUSZĘ potrącić 6x zł z
    wynagrodzenia 300zł z etatu 1/5 (za rok 2009). To jak mi pokazała pisemko
    które z kolei jej napisał znajomy ... KOMORNIK to o mało nie spadłem z
    krzesła :)))
    W skrócie mówiąc - stwierdził w tym piśmie że kwota jest wolna od zajęcia
    komorniczego :))))))))))))))

    Na szczęście nie ja podpisywałem to pismo z odpowiedzią do komornika :)))

    Podsumowując - komornicy nie mają pojęcia jak obliczać kwotę do zajęcia.
    Ale faktycznie - jest trochę liczenia :)

  • 6. Data: 2010-01-18 09:55:35
    Od: "mecenas" <m...@o...pl>

    > A moglbys przytoczyc LITERALNIE ewentualna podstawe?
    > Bo mam watpliwosci, co do WZYWANIA pracownikow firmy.

    Proszę bardzo - literalnie:
    art. 761, 762 i następne kodeksu postępowania cywilnego.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2010-01-18 10:07:06
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    mecenas napisal:
    > Proszę bardzo - literalnie:
    > art. 761, 762 i następne kodeksu postępowania cywilnego.

    No wiec 761.1 nie upowaznia komornika do WZYWANIA pracownikow
    na drugi koniec miasta. Jezeli ma ochote zadac zlozenia wyjasnien,
    to niech je formuluje na pismie, przesle i uzyska odpowiedz pisemna.

    Natomiast jak sobie przeczytalem 762.2 i 762.4 to sa one
    kuriozalne. Panstwo w panstwie. Komornik uber alles.
    Dzialanie w trybie egzekucji sadowej bez praktycznie
    zadnego nadzoru PRZED wykonaniem? Samowola pojedynczej osoby?
    Jakim cudem cos takiego sie uchowalo w systemie prawnym?

    W swietle tych 'przepisow' nie dziwie sie, ze potem sa
    zachowania na pograniczu bandytyzmu pokroju komornika z Bytowa.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 8. Data: 2010-01-18 10:25:05
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    Jacek_P <L...@c...edu.pl> naskrobał/a w

> [...]
    > zadnego nadzoru PRZED wykonaniem? Samowola pojedynczej osoby?
    > Jakim cudem cos takiego sie uchowalo w systemie prawnym?

    Poczytaj sobie jeszcze rozporządzenie o czynnościach komorników.

    --
    Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153

  • 9. Data: 2010-01-18 21:21:08
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    A niewydaje wam się, że art. 762 par. 5 jest coś lekko niezgodny z
    konstytucją? Można być 2x ukaranym za tą samą czynność?

  • 10. Data: 2010-01-18 21:53:01
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>