  • 1. Data: 2010-01-18 08:23:37
    Temat: Kłamstwo producenta na opakowaniu
    Od: "Kane" <k...@a...pl>

    WItam

    Czy producent odpowiada jakos za kłamstwo na opakowaniu produktu
    (i/lub manipulacje - zalezy jak to nazwac) ?

    Przykład:
    Jest UPS (podtrzymanie prądu) o mocy 350VA. Czyli prąd 1,5ampera przy
    napieciu 230V wg specyfikacji. I producent pisze na kartonie wyraznie 350VA
    ale podaje tez tabelę w przykładowymi czasami podtrzyman dla danych zestawow
    i w tej tabeli jak byk stoi:

    "desktop pc" + "21 CRT monitor" (czyli zwykly, nie LCD) = powiedzmy 8 minut

    "tower pc" + "21 CRT monitor" = powiedzmy 6 minut

    tyle że:
    sam taki monitor 21" CRT bedzie miał już więcej niż 1,5 ampera (wzialem 2
    dowolne monitory CRT 17" i juz 17" ma 1.5 ampera) a gdzie komputer ?! :)
    Wiec nie ma szans zmiescic takich sprzetow jakie opisuja w danym amperarzu a
    wiec w danej mocy UPSa (mocy pozornej - bo liczac po mocy czynnej bez
    problemu sie miesci).

    Pytanie wiec brzmi:
    czy taka tabela w ktorej widnieje ewidetna nieprawda jest podstawa do
    ugrania czegos w temacie takiego produktu od producenta przez UOKIK ?
    Ugranie czegos: zwrot kosztow zakupu UPSów na podstawie faktury zakupu,
    kupilismy pare sztuk do biura kierujac sie tylko moca czynna (ktora znalismy
    i wiedizelismy ze starczy) oraz tabela z kartonu UPSa oraz jego "legendarną"
    marką.

    W miejscu zakupu oddac nie mozemy (i nie chcemy, UPSy najwyzej wykorzystamy
    do podtrzymania drukarek i monitorow).

    Pozdrawiam

    Kane

  • 2. Data: 2010-01-18 09:55:00
    Temat: Re: Kłamstwo producenta na opakowaniu
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    na pl.misc.elektronika i niech tam cie spuszcza na drzewo.
    350VA utrzyma ci kompa i monitor crt - przeciazenie bedzie przy probie
    wlaczenia monitora podlaczonego do ups ale pracowac po utracie zasilania
    bedzie.
    Wpadles na to ze prąd podany na sprzecie to prąd MAKSYMALNY jaki moze
    pociagnac taki sprzet?

    Widziales monitor pobierajacy 300W? bo ja nie. Zwroc uwage na to ze napiecia
    zazwyczaj masz podane 110-230V i zazwyczaj tez nie masz podanego osobno
    prądu dla jednej i drugiej wartosci, tylko jedna. uwazasz ze sprzet
    podlaczony do sieci 110V zuzywa polowe mniej prądu?

    albo lepiej! zaloz im sprawe!
    z pewnoscia przegrasz.

    Pozostalych grupowiczow prosze o wyrozumialosc - regularnie co pewien czas
    trafia sie w mojej firmie czlowiek ktory uwaza sie za alfe i omege
    zazwyczaj pieprzac glupoty wciska mi ciemnote. kwadrans wyjasniania i
    uzupelniania mu wiedzy w zakresie ktorej sie ze mna kloci i przyznaje mi
    racje (albo i nie i dalej idzie w zaparte).

    Chcesz scignac producentow/importerow? zajmij sie zywnoscia - tam jest duzo
    wiecej walkow i tam bedziesz mial zajecie.

    milego dnia

  • 3. Data: 2010-01-18 10:05:28
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Michał Gut napisał(a):

    > 350VA utrzyma ci kompa i monitor crt - przeciazenie bedzie przy probie
    > wlaczenia monitora podlaczonego do ups ale pracowac po utracie zasilania
    > bedzie.

    Ok, tak bedzie jak zaczniemy za bardzo wchodzic w szczegoly ;) Te sprawe
    trzeba uproscic: co w sytuacji, w ktorej na opakowaniu napisano ze
    komputer + monitor 21" ups utrzyma przez 10 min, a konsument, ktory kupi
    kierujac sie tym napisem stwierdzi, ze jego komputer + monitor lcd
    podtrzymywany jest przez minut 7 - czy taki konsument moze sie powolac
    na niezgodnosc z umowa?

    j.

    --
    ps. swoja droga szukam fachmana z uprawnieniami do podlaczenia kuchenki
    gazowej (we Wrocku), info na priva, trzeba wywalic "polska" z adresu ;)

  • 4. Data: 2010-01-18 10:14:08
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    januszek pisze:

> [...]
    > kierujac sie tym napisem stwierdzi, ze jego komputer + monitor lcd
    > podtrzymywany jest przez minut 7 - czy taki konsument moze sie powolac

    Nie - bo tam było zapewne napisane jako przykład. Pewnie znajdzie się
    zestaw, który spełni te założenia. Są to rzeczy orientacyjne i nie można
    tych wielkości podać jako pewnej dla każdego zestawu.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 5. Data: 2010-01-18 10:19:28
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Mon, 18 Jan 2010 10:55:00 +0100, Michał Gut napisał(a):

> [...]
    > 350VA utrzyma ci kompa i monitor crt
    >
    > Wpadles na to ze prąd podany na sprzecie to prąd MAKSYMALNY jaki moze

    A ja widzę że panowie tutaj piszecie o dwóch różnych mocach. Raz
    posługujecie się mocą bierną (VA) a raz mocą czynną (W).
    To dwie różne moce :)

    Pewnie stąd "rozczarowanie" pytającego, który kupując UPSa miał podaną moc
    bierną, a tymczasem na odbiornikach (jednostka centralna, monitor) ma
    podawana moc czynną.
    W dużym uproszczeniu - moc czynna jest mniejsza od mocy biernej o ~35%

  • 6. Data: 2010-01-18 11:48:44
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    Użytkownik "Herald" <h...@o...eu> napisał w wiadomości

> [...]
    > podawana moc czynną.
    > W dużym uproszczeniu - moc czynna jest mniejsza od mocy biernej o ~35%

    uzylem z premedytacja W a nie VA wlasnie m.in. z powodu roznic. na
    odbiornikach ma moc czynna maksymalna - to jeszcze dosc istotny element:)
    jaka normalnie moze pobierac za wyjatkiem rozruchu

  • 7. Data: 2010-01-18 13:12:12
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Tomasz Kaczanowski napisał(a):

    > Nie - bo tam było zapewne napisane jako przykład.

    Otóż właśnie do tego sprowadza się to pytanie: czy używanie przykładów
    wziętych z nieba może być podstawą powoływania się na niezgodność z
    zawartą umową.

    j.

  • 8. Data: 2010-01-18 14:55:37
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    januszek pisze:

    > Otóż właśnie do tego sprowadza się to pytanie: czy używanie przykładów
    > wziętych z nieba może być podstawą powoływania się na niezgodność z
    > zawartą umową.
    musiałbyś udowodnić, że nie istnieje nawet jeden taki zestaw, który
    spełni powyższe, a to raczej malowykonalne...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 9. Data: 2010-01-18 15:13:05
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 18-01-2010 09:23, Kane pisze:
> [...]
    > marką.
    >
    > W miejscu zakupu oddac nie mozemy (i nie chcemy, UPSy najwyzej wykorzystamy

    Ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym i wskazane tam
    uprawnienia: m.in. odszkodowanie, złożenie przeprosin itd.

    --
    .B:artek.

  • 10. Data: 2010-01-18 17:06:17
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    > musiałbyś udowodnić, że nie istnieje nawet jeden taki zestaw, który
    > spełni powyższe, a to raczej malowykonalne...

    To absurd przeciez bo ja kupuje do swojego zestawu i tylko to mnie
    interesuje a nie, czy gdzies jest jakis zestaw, z ktorym to bedzie
    dzialac.

    j.