  • 1. Data: 2005-06-10 17:35:41
    Temat: Komornik-egzekucja za jazde bez biletu z 1999r???!!! help!
    Od: "Anubis" <a...@b...pl>

    Przyszło pismo od komornika sądowego przy rejonowym sadzie w grodzisku
    mazowieckim (2 pisma: jedno zawiadomienie o wszczęciu egzekucji a drugie w
    sprawie wyjaśnień - zapewne chodzi o to abym podał informacje na temat
    swojego banku, konta i mienia ruchomego.)

    1 pismo: Zawiadomienie o wszczęciu egzekucji.
    Komornik Sądowy przy Sądzie Rejonowym w Grodzisku Mazowieckim zawiadamia, że
    przeciwko:
    XXX XXX adres xxxxxxxxxxxxxx
    jako dłużnikowi na wniosek wierzyciela:
    Zarząd transportu Miejskiego Miasta Stołecznego Warszawy
    01-943 Warszawa, Pstrowskiego 26
    którego reprezentuje: Iwona Derlikowska Adwokat
    01-943 Warszawa, Pstrowskiego 26
    zostało wszczęte postępowanie egzekucyjne na podstawie tytułu wykonawczego:
    Nakaz zapłaty sądu rej. w grodzisku maz..
    z dnia 07-09-1999, sygnatura akt INc.507/99 zaopatrzony klauzulą
    wykonalności z dnia 15-03-2005
    w którym zasądzono od dłużnika na rzecz wierzyciela:
    należność główna 70zł
    odsetki do 09-05-2005 90,86zł
    W przypadku zwłoki również dalsze odsetki od dnia 10-05-2005 wraz z należną
    od nich opłatą egzekucyjną w wysokości 0,03zł dziennie.
    koszty procesu 15zł
    koszty klauzuli 12zł
    opłata egzekucyjna 182,92 zł
    wydatki gotówkowe 15,47zł
    Do powyższych kwot należy doliczyć opłatę za przelew 2zł
    W przypadku zwłoki również dalsze odsetki od dnia 10-05-2005.
    Do powyższych kwot dojdą dalsze koszty egzekucyjne wysokości których
    zostanie ustalona w miarę dokonywania czynności.
    W celu uniknięcia dalszych kosztów należy wpłacić całą egzekwowaną należność
    łącznie z kosztami na konto komornika:
    PKO BP SA O/Grodzisk Maz, XXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
    lub bezpośrednio do kancelarii mieszczącej się:
    05-825 Grodzisk Mazowiecki
    ul. Bałtycka 33, pokój nr1
    Wierzyciel wskazał we wniosku następujące sposoby egzekucji:
    - ruchomość, - wynagrodzenie za pracę, - rachunku bankowego.
    (w korespondencji oraz przy wpłatach podać sygnaturę KM 893/05)

    Wyjaśniam:
    W 1999r wchodząć do Warszawskiego metra centrum przekroczyłem linie biletową
    i zjechałem z biletem jednorazowym w dłoni na dół w celu skasowania biletu i
    odjechania. W 1999r nie było jeszcze bramek magnetycznych ani magnetycznych
    kasowników, była cienka linia żółta przy schodach i małe cienkie kasowniki
    na rogach ścian (małe nie rzucające się w oczy) samo metro było stosunkowo
    nowością.
    Zostałem poproszony o bilet i okazało się że nie został on skasowany (byłem
    pewien że robi się to na dole).
    Nie zapłaciłem za wypisany mandat? nie dostawałem upomnień i zapomniałem o
    sprawie, parę dni temu po prawie 6 latach dostałem pismo jak wyżej i inne
    jako wyjaśnień które muszę złożyć dla komornika?
    Czy to jest zgodne z prawem ? Minęło prawie 6 lat i sprawa powinna ulec
    przedawnieniu.
    Bardzo Proszę kogoś znającego się na prawie o pomoc, szkoda mi tych
    pieniędzy bo zarabiam na prawdę nędznie a do tego studiuje zaocznie i mam 2
    kredyty na barkach w wakacje trzeba tez gdzieś wyjechać :)

    Mam w pracy znajomego prokuratora i pewnie się go zapytam ale wolał bym nie
    zawracać mu głowy bo on za prace swoją bierze pensje i z swojej pomocy
    będzie miał tylko moją wdzięczność i ewentualnie pomoc informatyczna.

    Za wskazówki dziękuje.

  • 2. Data: 2005-06-10 18:14:27
    Od: "Iwone" <i...@v...pl>

    Możesz to pismo wywalić do kosza i spać spokojnie.
    Ta sprawa już dawno się przedawniła:-)

    Ostatnio firmy egzekucyjne liczą na naszą niewiedzę i sądzą że uda im się
    nas nastraszyć, w efekcie czego miało by być Twoje zapłacenie mandatu.

  • 3. Data: 2005-06-10 18:20:16
    Od: paweł <z...@w...pl>

    Użytkownik "Iwone" <i...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    |
    | Ostatnio firmy egzekucyjne liczą na naszą niewiedzę i sądzą że uda im się
    | nas nastraszyć, w efekcie czego miało by być Twoje zapłacenie mandatu.

    Co za głupia porada

  • 4. Data: 2005-06-10 18:22:32
    Od: "Iwone" <i...@v...pl>

    Użytkownik "paweł" <z...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Co za głupia porada

    a twoja jak jest?

  • 5. Data: 2005-06-10 18:23:32
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Ostatnio firmy egzekucyjne licz? na nasz? niewiedzę i s?dz? że uda im się
    > nas nastraszyć, w efekcie czego miało by być Twoje zapłacenie mandatu.

    Mowisz o swiadczeniach okresowych czy o prawomocnym wyroku ? Bo jak na
    moj gust cos ci sie porąbało ;)

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 6. Data: 2005-06-10 18:30:45
    Od: "aseta" <a...@o...pl>

> [...]
    > wykonawczego:
    > Nakaz zapłaty sądu rej. w grodzisku maz..
    > z dnia 07-09-1999, sygnatura akt INc.507/99 zaopatrzony klauzulą

    Nakaz zapłaty z 1999 r. powinien być doręczony, czy nic o nim nie wiesz? Od
    nakazu zapłaty można się odwołać i wówczas mógłbyś przedstawić swoje
    argumenty. Nawet gdybyś nic nie wskórał swoim odwołaniem, koszty byłyby
    niższe (odsetki, ew. uniknięcie kosztów egzekucji poprzez spłatę). Teraz gdy
    jest klauzula wykonalności oraz komornik, nic się nie da zrobić. Chyba, ze
    znajdzie się ktoś na grupie, kto ma jakiś pomysł.

  • 7. Data: 2005-06-10 18:42:22
    Od: "Iwone" <i...@v...pl>

    Użytkownik "Anubis" <a...@b...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > jako wyjaśnień które muszę złożyć dla komornika?
    > Czy to jest zgodne z prawem ? Minęło prawie 6 lat i sprawa powinna ulec

    Chyba powinny być jakieś powiaidomienia?!
    Nie było, więc dlatego uważam że sprawa powinna być przedawniona.

  • 8. Data: 2005-06-10 19:08:19
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Iwone wrote:
> [...]
    >
    > Ostatnio firmy egzekucyjne liczą na naszą niewiedzę i sądzą że uda im się
    > nas nastraszyć, w efekcie czego miało by być Twoje zapłacenie mandatu.

    No sorry, ale komornik to nie firma egzekucyjna.

  • 9. Data: 2005-06-10 19:10:39
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Iwone wrote:

    > Chyba powinny być jakieś powiaidomienia?!
    > Nie było, więc dlatego uważam że sprawa powinna być przedawniona.

    Sprawa była przedawniona, ale należało się na to powołać w momencie
    dostania nakazu zapłaty i się od niego odwołać. Teraz po zaklepaniu
    wyroku przez sąd pozostało zapłacić.
    Przedawnienie niestety nie działa automatycznie, trzeba podnieść 4
    litery i pofatygować się do sądu i o tym powiedzieć.

  • 10. Data: 2005-06-10 19:16:32
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    kam wrote:

    > nie była, wezwanie z 1999 r., nakaz też

    A fakt, nie zwróciłem uwagi.
    Myślałem, że nakaz zapłaty był niedawno.

    No to pytanie co zrobil autor watku po otrzymaniu nakazu zaplaty w 1999 r?
    Wywalił do kosza?