  • 11. Data: 2005-06-10 19:18:04
    Temat: Re: Komornik-egzekucja za jazde bez biletu z 1999r???!!! help!
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    witek napisał(a):
    > Sprawa była przedawniona

    nie była, wezwanie z 1999 r., nakaz też

    KG

  • 12. Data: 2005-06-10 19:27:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Iwone wrote:
    > Możesz to pismo wywalić do kosza i spać spokojnie.
    > Ta sprawa już dawno się przedawniła:-)
    >
    > Ostatnio firmy egzekucyjne liczą na naszą niewiedzę i sądzą że uda im się
    > nas nastraszyć, w efekcie czego miało by być Twoje zapłacenie mandatu.

    Czytaj uważnie. To nie firma windykacyjna, a komornik - mający w ręku
    wyrok sądowy.

  • 13. Data: 2005-06-10 19:32:52
    Od: "Anubis" <a...@b...pl>

    > A fakt, nie zwróciłem uwagi.
    > Myślałem, że nakaz zapłaty był niedawno.
    >
    > No to pytanie co zrobil autor watku po otrzymaniu nakazu zaplaty w 1999 r?
    > Wywalił do kosza?

    Być może ale czy to oznacza ze mimo ze bylo to 6 lat temu mam teraz
    komornikowi zaplacic ?
    Dla mnie to troche nie racjonalne ale jesli bedzie trzeba to trudno
    zaplace... cenie swiety spokoj ale oczywiscie licze na anulowanie dlugu z
    racji tych 6 lat.

  • 14. Data: 2005-06-10 19:39:14
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Anubis napisał(a):

    > Być może ale czy to oznacza ze mimo ze bylo to 6 lat temu mam teraz
    > komornikowi zaplacic ?

    Było zadzierać z SG1 i atakować Ziemię? Nasłali na Ciebie komornika... ;P

    j.

    pansp

    --
    WEGE-Koszulka dla każdego normalnego: http://tinyurl.com/5ojz6

  • 15. Data: 2005-06-10 19:47:01
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Anubis wrote:

    > Być może ale czy to oznacza ze mimo ze bylo to 6 lat temu mam teraz
    > komornikowi zaplacic ?
    tak
    3 lata przedawnienia leci tylko dla firmy, w momencie kiedy w 1999 roku
    firma oddala sprawe do sadu i wygrala przedawnienia nie ma.
    Oni od 1999 roku mieli w reku wyrok sądowy i poszli z nim teraz do
    komornika. Mieli na to zdaje sie 10 lat i sie w tym czasie zmiescili.

    > Dla mnie to troche nie racjonalne ale jesli bedzie trzeba to trudno
    > zaplace... cenie swiety spokoj ale oczywiscie licze na anulowanie dlugu z
    > racji tych 6 lat.

    teraz juz nie za bardzo jest co anulowac. klamka zapadla.

  • 16. Data: 2005-06-11 11:50:30
    Od: "Aleksander Kwaśniak" <k...@g...pl>

> [...]
    > odjechania. W 1999r nie było jeszcze bramek magnetycznych ani magnetycznych
    > kasowników, była cienka linia żółta przy schodach i małe cienkie kasowniki
    > na rogach ścian (małe nie rzucające się w oczy) samo metro było stosunkowo
    > nowością.
    > Zostałem poproszony o bilet i okazało się że nie został on skasowany (byłem
    > pewien że robi się to na dole).
    > Nie zapłaciłem za wypisany mandat? nie dostawałem upomnień i zapomniałem o
    > sprawie, parę dni temu po prawie 6 latach dostałem pismo jak wyżej i inne
    > jako wyjaśnień które muszę złożyć dla komornika?

    Wątpliwe okoliczności łagodzące...

    > Czy to jest zgodne z prawem ? Minęło prawie 6 lat i sprawa powinna ulec
    > przedawnieniu.

    Roszczenia tego rodzaju przedawniają się po roku, ale tego rodzaju zarzut
    powinieneś wnieść bezposrednio w ciągu 14 dni od wydania przez sad nakazu.
    Wówczas sprawy by nie było. Skoro to olałeś i sąd wydał klauzulę, mozesz juz
    o tym zapomnieć - biegnie nowy termin przedawnienia, 10-letni.

    > Bardzo Proszę kogoś znającego się na prawie o pomoc, szkoda mi tych
    > pieniędzy bo zarabiam na prawdę nędznie a do tego studiuje zaocznie i mam 2
    > kredyty na barkach w wakacje trzeba tez gdzieś wyjechać :)

    Jakby Ci było szkoda to byś zapłacił od razu w ciągu 7 dni. Nie jest zadną
    tajemnicą, ze im pozniej tym więcej.

    pdr
    Olo

  • 17. Data: 2005-06-11 11:51:50
    Od: "Aleksander Kwaśniak" <k...@g...pl>

> [...]
    >
    > Ostatnio firmy egzekucyjne liczą na naszą niewiedzę i sądzą że uda im się
    > nas nastraszyć, w efekcie czego miało by być Twoje zapłacenie mandatu.

    Jeśli się nie znasz to nie wprowadzaj człowieka w błąd bo tylko mu wyrządzasz
    krzywdę.
    Przeczytaj co on napisał: to nie jest pismo ponaglające od jakiegoś
    windykatora, tylko od komornika sądowego.

    pdr
    Olo

  • 18. Data: 2005-06-11 12:01:19
    Od: "Aleksander Kwaśniak" <k...@g...pl>

    > Chyba powinny być jakieś powiaidomienia?!
    > Nie było, więc dlatego uważam że sprawa powinna być przedawniona.

    Uważać sobie możesz, przepisy uważają inaczej. W dniu zdarzenia przewoźnik
    wezwał dłużnika do zapłaty. Dłużnik nie wpłacił, więc przewoźnik skierował
    pozew do sądu, który wydał nakaz zapłaty przesyłając go dłużnikowi. W ciągu
    14 dni dłużnik nie wpłacił kwoty i nie wniósł sprzeciwu, zatem sąd nadał
    nakazowi klauzulę wykonalności. Przewoźnik z takim dokumentem udał się do
    właściwego komornika sądowego a ten uruchomił procedurę egzekucyjną - proste.

    pdr
    Olo

  • 19. Data: 2005-06-11 12:06:55
    Od: "Aleksander Kwaśniak" <k...@g...pl>

    > Być może ale czy to oznacza ze mimo ze bylo to 6 lat temu mam teraz
    > komornikowi zaplacic ?

    Oczywiscie, a dlaczego by nie? Przedawnia się to po 10 latach, zostały
    jeszcze 4.

    pdr
    Olo

  • 20. Data: 2005-06-11 13:02:50