  • 31. Data: 2018-02-08 23:28:54
    Temat: Re: Karalność za "Polskie Obozy": Jak wyglądałoby przedawnienie?
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08-02-18 o 21:37, A. Filip pisze:

    > Była mowa o sytuacji w której osoba (tylko lub nie tylko) z Polskim
    > obywatelstwem odnosiłaby "paszportowe" (Schengen) korzyści z tego
    > obywatelstwa. Odnosiła je szerokim łukiem omijając terytorium RP3 i
    > możliwość zatrzymania przez władze RP3 bez konieczności ekstradycji.

    Europejski Nakaz Aresztowania, to poważna prawa i nikt nie będzie w ten
    sposób ścigał autorów jakiś wypowiedzi za granicą.

  • 32. Data: 2018-02-09 01:07:33
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > No ale nie można sobie tak dla hecy unieważniać paszportu. Paszport jest
    > dokumentem związanym z obywatelstwem. Obywatelstwo polskie się ma (i
    > paszport się należy), albo nie ma (i paszportu nie dostaniesz).
    > Cofnięcie obywatelstwa, to dość poważna sprawa.

    Unieważnienie paszportu nie oznacza cofnięcia obywatelstwa.

    Pozdrawiam

  • 33. Data: 2018-02-09 01:30:08
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-02-09, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:

    > Unieważnienie paszportu nie oznacza cofnięcia obywatelstwa.

    Nikt nie twierdzi, że oznacza, ale jak posiadasz obywatelstwo to po
    spełnieniu określonych warunków, różnych od widzimisie urzednika,
    paszport nalezy się jak psu buda.

    --
    Marcin

  • 34. Data: 2018-02-09 02:39:07
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > Nikt nie twierdzi, że oznacza, ale jak posiadasz obywatelstwo to po
    > spełnieniu określonych warunków, różnych od widzimisie urzednika,
    > paszport nalezy się jak psu buda.

    Mogą nie być różne od widzimisię panów posłów.

    Pozdrawiam

  • 35. Data: 2018-02-09 09:22:05
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> pisze:

    > Nikt nie twierdzi, że oznacza, ale jak posiadasz obywatelstwo to po
    > spełnieniu określonych warunków, różnych od widzimisie urzednika,
    > paszport nalezy się jak psu buda.

    O cofnięciu obywatelstwa jest w konstytucji (zakaz).
    O wydawaniu, odnawianiu i wycofywaniu paszportu może decydować
    "zwykła ustawa" i decyduje ustawa której dziesięć lat stuknęło.

    http://www.msz.gov.pl/resource/8987ec34-a031-499e-aa
    13-b2bc3306aedc

    --
    A. Filip

  • 36. Data: 2018-02-09 13:42:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Europejski Nakaz Aresztowania, to poważna prawa i nikt nie będzie w
    >ten
    >sposób ścigał autorów jakiś wypowiedzi za granicą.

    A przestepstwo zagrozone 3-letnim wiezieniem to nie jest powazne ?

    Poza tym badz pewien, ze sie zaraz znajda jacys dyzurni, co sie beda
    pytac czemu prokurator nie sciga :-)

    J.

  • 37. Data: 2018-02-09 13:48:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Jestem przekonany że tak. Jestem prawie przekonany, ze n
    >unieważnionym paszporcie nie przejdziesz kontroli przy wjeździe do
    >strefy.

    Co znaczy "nie przejdziesz" ?
    Byloby to dosc ciekawe, gdyby watpliwosci trzeba wyjasniac w
    Warszawie, a nie mozna sie do niej dostac.

    No dobra, mamy lotniska, mamy bezposrednie loty z wielu krajow, mamy
    porty ... takie Czechy maja juz tylko lotniska :-)

    J.

  • 38. Data: 2018-02-09 14:06:46
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> pisze:
> [...]
    >
    > No dobra, mamy lotniska, mamy bezposrednie loty z wielu krajow, mamy
    > porty ... takie Czechy maja juz tylko lotniska :-)

    To na granicy (także lotnisku) nie ma choćby procedury
    "zwrotu do kraju nadawcy"?

    Przy czym żeby była jasność: może być różnica między tym co sobie
    "ktoś bardziej znany" załatwi z góry przed wjazdem i "standardową masówką".
    Jak rozumiem rozmawiamy o "standardowej masówce" i trzymaniu się na
    granicy procedur bez "super wyjątków".

    --
    A. Filip

  • 39. Data: 2018-02-09 14:27:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.02.2018 o 13:48, J.F. pisze:

    > Co znaczy "nie przejdziesz" ?
    > Byloby to dosc ciekawe, gdyby watpliwosci trzeba wyjasniac w Warszawie,
    > a nie mozna sie do niej dostac.

    Normalnie - nie przepuszczą przez bramkę.

  • 40. Data: 2018-02-09 17:48:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Normalnie - nie przepuszczą przez bramkę.

    I co dalej ?

    A w szczegolnosci to mi dwa pytania chodza:
    -powiedzmy ze sie Polak zasiedzial za granica i waznosc paszportu mu
    sie skonczyla. Czy komputerom cos sie pomylilo. Czy mandatu w
    Warszawie nie zaplacil.
    Teraz laduje np z Argentyny w takim np Paryzu, i co dalej ?

    -SM Warszawy strasznie chce od niego tej kwoty mandatu, a Francuzi go
    za bramka trzymaja ? Gdzie tu sens, gdzie logika ?

    J.