  • 41. Data: 2003-09-20 12:34:56
    Temat: Re: Kanary i co dalej....
    Od: Artur Górniak <j...@d...ists.pwr.wroc.pl>

    Olo Kwasniak <o...@p...wp.pl> wrote:
    > Nie rozumiem pojecia "kazdemu moze sie zdarzyc" - jak skasuje bilet to sie
    > nie zdarzy...wyobrazasz sobie cos takiego jak jazda na gape niechcacy?
    nie odzywałbym się w tej sprawie gdybym był kimś komu przysługują
    darmowe przejazdy..
    inna sprawa, że na miejscu perzewoźnia pozbyłbym się takiego kanara ;-)

    a jeszcze inna sprawa, że worcławskie MPK okradło znajomego z praw
    autorskich i im się upiekło.. bo kumpel uznał, że nie wygra, a nawet
    gdyby to zysk z takiego procesu byłby znikkomu w stosunku do kosztów..
    teraz żałuję... ale to były początki prawa internetowego i panowała
    jescze całkowita wolna amerykanka.

    Artur Górniak

  • 42. Data: 2003-09-20 12:35:10
    Temat: Re: do prokuratora z nimi!
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > Wskazuje na to uklad tzw. "drzewka" - odpowiedz byla do "Rodriga von
    costam"

    To coś masz z tym "drzewkiem" nie tak.
    Ja w swoim Outlooku widzę Twoja odpowiedź pod moją (i inni pewnie też) bo
    ustawione zazwyczaj jest wg. czasu wysłania.
    Nagłówek też by się przydał.Popatrz jak mają inni i nie wycinaj wszystkiego.

    Pozdr
    Leszek

  • 43. Data: 2003-09-20 12:37:52
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Masz rację, gapowicz powinien zapłacić za przejazd bez biletu, zmianę
    trasy
    > - a kontrolerzy odpowiadać za bezprawne zatrzymanie i ograniczenie
    > wolności. A może uważasz, że wszystko było OK _po_ odjeździe z
    posterunku?

    Nie...to jest dla mnie dosc zagadkowa sprawa...ale trudno tez stwierdzic ile
    winy bylo po stronie kontrolerow a ile po stronie policji...Z drugiej strony
    nie wierze zeby jednostka byla calkowicie pusta - na pewno byl w niech choc
    jeden funkcjonariusz, ktory moglby przeprowadzic gapowiczow z pojazdu do
    wnetrza i tam stopniowo zajac sie ustalaniem ich danych.

    > Może, a czy kontroler MOŻE odmówić podania numeru służbowego?

    Zalezy w jakiej sytuacji. W trakcie wykonywania czynnosci sluzbowych nie ma
    takiego prawa - na kazde zadanie musi w sposob widoczny dla zadajacego
    okazywac identyfikator sluzbowy w sposob umozliwiajacy odnotowanie danych.
    Natomiast czesto pasazerowie juz po opuszczeniu pojazdu, na przystanku, chca
    nagle zobaczyc moja legitymacje - w sumie nie mam nic do ukrycia i nic mi
    nie szkodzi ja okazac, ale dla zasady odmawiam...

    > Wymagasz od drobnych naciągaczy (gapowicze) poszanowania prawa - OK,

    Noooo zdziwilbys sie jacy to "drobni" naciagacze - w KZK GOP dlugi
    rekordzistow opiewaja na tysiące zlotych...Ale znacznie bardziej od samego
    wyludzania przejazdow oburzajaca jest ich postawa (niestety bedaca udzialem
    niektorych subskrybentow tej grupy) - takie bezczelne, cwaniackie
    przeswiadczenie o wlasnej bezkarnosci a takze o tym, ze tramwaj jest ich
    prywatna wlasnoscia i moga se w nim robic czego dusza zapragnie.

    > dlaczego nie postulujesz tego samego od kotrolerów?

    A kto powiedzial ze nie postuluje? Gdyby jakis kontroler bez powodu dal
    pasazerowi w gębę, bo ten "krzywo na niego spojrzal" pierwszy zazadalbym
    usuniecia go z pracy i wsczecia przeciwko niemu postepowania...

    pdr
    Olo

  • 44. Data: 2003-09-20 12:38:20
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "scream" <s...@...pl> napisał w wiadomości

    > pokaz mi jedno panstwo na swiecie gdzie za jazde bez biletu idzie sie do
    > wiezienia

    Chiny, Korea Północna i Kuba. Nie do więzienia ale do obozu pracy.
    I tylko wtedy gdy I sekretarz skorzysta z prawa łaski bo inaczej to rodzina
    skazanego nawet za amunicję musi zapłacić;))

    Pozdr
    Leszek

  • 45. Data: 2003-09-20 12:49:23
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > pokaz mi jedno panstwo na swiecie gdzie za jazde bez biletu idzie sie do
    > wiezienia

    Podejrzewam ze w Singapurze za takie cos bez gadania uwaliliby Ci rękę
    siekierą - jak za każdą inną kradziez...Poza tym np. w Londynie kary za
    jazdę na gapę opiewają na tysiące funtow...

    pdr
    Olo

  • 46. Data: 2003-09-20 12:52:09
    Od: "Piwek" <p...@i...pl>

    <Nie rozumiem pojecia "kazdemu moze sie zdarzyc" - jak skasuje bilet to sie
    <nie zdarzy...wyobrazasz sobie cos takiego jak jazda na gape niechcacy

    No powaliles mnie tym tekstem na kolana...ROTFL...Zeby nie umiec sobei
    wyobrazic sytuacji, ze ktos moze niechcacy jechac na gape trzeba byc
    calkowiecie jej pozbawionym...krotko mowiac miec IQ nie przekraczającym
    setki...Jasne, ze sie moze kazdemu zdarzyc. Takie sa prawa rachunku
    prawdopodobienstwa. Na tyle milionow ludzi codziennie sie zdarza komus
    NIECHCACY przejechac na gape...tak jak i zdarza sie zapewne milion innych
    rzeczy...

  • 47. Data: 2003-09-20 12:52:57
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    > Nie rozumiem pojecia "kazdemu moze sie zdarzyc" - jak skasuje bilet to sie
    > nie zdarzy...wyobrazasz sobie cos takiego jak jazda na gape niechcacy?

    Wyobrażam sobie.
    Raz nie mogłem odpalić samochodu w zimie. Autobusami nie jeżdzę już chyba z
    10 lat.
    Wkurzony poszedłem na przystanek, kupiłem bilet i gazetę.
    Wsiadłem do autobusu i zapomniałem o bilecie.
    Przypomniał mi o nim kontroler. Kosztowało mnie to wówczas 49 zł.

  • 48. Data: 2003-09-20 12:53:38
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > w takim przypadku kanar ma prawo spisać, a większość MPK daje prawo
    > do odwołania się w ciągu 3 dni bodajże jeśli to sieciówka imienna.

    Generalnie jesli odwolanie dotyczy braku biletu imiennego/dokumentu
    uprawniajacego do ulgi lub przejazdu bezplatnego podczas kontroli to termin
    wynosi 3 dni robocze.
    W pozostalych wypadkach pasazerowi sluzy prawo odwolania w terminie 7 dni od
    daty wystawienia protokolu - wezwania.

    > czy wysokość opłaty manipulacyjnej jest regulowana przez prawo?

    Nie sadze, poniewaz jest ona baaardzo rozna. U nas np. w komunikacji KZK GOP
    (a takze MZK Tychy) wynosi 10zl, w Zawierciu to koszt 10,50 ale juz w
    Jaworznie 20. Natomiast rekordzista w skali kraju jest PKP - niecale 50zl.

    > i czy jest z prawem zgodna?

    Taaa, jest jakis punkt w Prawie Przewozowym, ale nie przytocze Ci teraz
    dokladnego cytatu.

    pdr
    Olo

  • 49. Data: 2003-09-20 12:54:15
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    " Rodrig von Falkenstein" <r...@N...gazeta.pl> wrote in
    message news:bkh5fo$2oo$1@inews.gazeta.pl...
    > Kanarom ....
    eeee, bzdury opowiadasz

  • 50. Data: 2003-09-20 13:00:32
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Wkurzony poszedłem na przystanek, kupiłem bilet i gazetę.
    > Wsiadłem do autobusu i zapomniałem o bilecie.
    > Przypomniał mi o nim kontroler. Kosztowało mnie to wówczas 49 zł.

    No i czyja to byla wina? Wylacznie Twoja...

    pdr
    Olo