  • 171. Data: 2009-07-19 22:09:01
    Temat: Re: Jakoś cicho nad dzisiejszym wyrokiem.
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:v57cj6-du7.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Uhm. Genialny pomysł. Przypomina mi pomysł na strategię Jimbo i Neda na
    > polowanie na każdą zwierzynę, niezależnie od sezonu czy ochrony ;)
    > "Leci prosto na nas!" BUM!
    > Tylko tu by było "Ucieka prosto od nas!" BUM
    > [ciach]

    Nie. Moim zdaniem wbrew pozorom ucieczek by było mniej. Jak ktoś by
    uciekał, to z góry by było wiadomo, że to przestępca, a nie dowcipniś. Poza
    tym takie ucieczki często kończą się nieszczęściem zupełnie bez udziału
    policjantów - załóżmy "dzwonem" w latarnię czy drzewo.

    > Uhm. Jasne. Ktoś sobie jedzie, nie zauważy zaczajonego w krzakach
    > patrolu, patrol zaczyna strzelać, jadący wpada w panikę i faktycznie
    > zaczyna uciekać - sprawa "czysta".

    Andrzej, ale teraz tak jest, że ten przyczajony patrol czasem może otworzyć
    ogień. To na dobrą stprawę loteria. Wystarczy, że w okolicy dojdzie do
    jakiegoś poważnego przestępstwa i w wypadku podjęcia ucieczki zawsze można
    przypuszczać, że to sprawca (jak z motocyklistą).

  • 172. Data: 2009-07-19 22:09:46
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:e97cj6-du7.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Czyli zaplanowana akcja, w której realizację planu spieprzono,
    > automatycznie staje się akcją nieplanowaną i spontaniczną? ;->

    A nie? Mieli działać nadal wg planu zatrzymania pod domem? :-)

  • 173. Data: 2009-07-19 22:11:22
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:hk7cj6-du7.ln1@ncc1701.lechistan.com...
    > Robert... Zwykle piszesz rozsądnie, ale tym razem to chyba "solidarność
    > blach" się odzywa :-(
    > Kiedyś, zaraz po zdarzeniu, dyskutowaliśmy o tej sprawie. Opisałem, jak
    > ja bym przeprowadził taką akcję - bez narażania niewinnych. Pamiętasz?

    Szczerze mówiąc nie. Zresztą nie ma to większego znaczenia, bowiem jak się
    ma czas i wie, co poszło w sprawie źle, to można później wymyślać z tuzin
    lepszych sposobów.

  • 174. Data: 2009-07-19 22:22:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:c08cj6-sv7.ln1@ncc1701.lechistan.com...
    > Nie, bandytom. Nie wylegitymowali się. Zabawili się w dziki zachód.
    > Bandyci.
    > [ciach]

    Andrzej, znajdź w ustawie ten obowiązek legitymowania się.

    > Uhm. Genialny sposób na rabunek samochodów. Ubieram się na czarno,
    > zakładam kominiarkę, wyskakuję z atrapą P99 i każdy samochód mój, a
    > każdego, kto zacznie uciekać, każdy przechodzący w okolicy patrol może
    > rozstrzelać, bo skoro uciekają, to na pewno to bandyci ;-/

    No, musisz jeszcze krzyknąć "Policja". Sposób dobry, tylko ma tę wagę, że
    gwarantuję Ci, że wszystko co ma dziurę z tyłu stanie na głowie, by Cię
    złapać. Z punktu widzenia napadniętego lepiej być bez samochodu, niż
    martwym bez samochodu.

    Co niby miało by tu zmienić okazanie legitymacji przykładowo? 99,99% ludzi
    nawet nie patrzy na to, co im pokazujesz mówiąc "Policja" i równie dobrze
    mógłby to być bilet miesięczny. Pozostała tysięczna nie robi tego w
    momencie okazania, tylko później, jeśli załóżmy komuś coś zatrzymujesz,
    albo żądasz jakiś informacji.

    Co do zasady uważam, że tę akcję o tyle źle rozegrano, że powinien w niej
    wziąć udział oznakowany radiowóz z umundurowanymi policjantami. Ale stało
    się, a my mamy ocenić to, czy policjanci naruszyli prawo, a nie chwalić
    się, jak byśmy my to zrobili.

    Gdybym ja to miał zrobić, to przede wszystkim zabrałbym do radiowozu
    strzelbę gładkolufową i w sytuacji która się wydarzyła (podjęcie ucieczki)
    oddał 1-2 strzały breneką w blok silnikowy. Ten by pęk i silnik by się
    zatrzymał. potem strony by uzgodniły, kto miał rację, ale pasażerowie by
    żyli.

  • 175. Data: 2009-07-19 22:24:37
    Od: Arek <a...@e...net>

    Robert Tomasik pisze:
    > A zatem keiruj sie dalej "zdrowym rozsądkiem", zamiast prawem.

    A Ty ciągle nie rozumiesz, że jeśli prawo pozwala policjantom zabijać
    niewinnych ludzi to znaczy, że jest do bani.
    Tyle, że w tym przypadku policjanci nawet nie zachowali sie zgodnie z
    prawem . Jechali zabić i to zrobili.

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 176. Data: 2009-07-19 23:15:26
    Od: Michał <r...@x...cy>

    Andrzej Lawa pisze:
    > Naiwnyś jak dziecko.
    > Kiedy rządzi kapitał, notabene potężnie zwirtualizowany, możliwe są
    > dowolne sztuczki - kwestia umiejętności i posiadanych zasobów. Dodaj
    > sztuczne zawyżanie wartości posiadanych walorów, sztuczne zaniżanie
    > wartości walorów na które się "poluje" lub wykorzystanie załamania na
    > lokalnym rynku i voila.

    Posługujesz się mitami. Łatwiejszych sposobem wpłynięcia na rynek są
    regulacje prawne pod pięknymi pozorami, niż "wykupowanie". I to jest
    wykorzystywany mechanizm, bo łatwiej przekupić urzędnika czy kupić
    ustawę niż zmonopolizować wolny rynek.

    Wolny rynek zawsze jesz najkorzystniejszy dla małych i słabych, którzy
    tym samym mają swobodę działania i możliwość obrony, a nie silnych
    przedsiębiorców, którzy jeszcze inne instrumenty i do tego tańsze.

    > Nie jedynym. Poczytaj sobie chociażby tak podstawową rzecz:
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Hostile_takeover

    Mam wrażenie, że piszesz o czymś zupełnie innym niż wolny rynek albo nie
    rozumiesz istoty pojęcia.

    Wiesz na czym poleca wrogie przejęcie? Jeśli właściciel nie chce, to nie
    sprzedaje i najbardziej wrogi podmiot nic mu zrobi. Wrogie przejęcie
    może się odbyć gdy akcjonariat jest rozproszony i przejmujący skupuje
    akcje wbrew woli głównego akcjonariusza (który jednak musi mieć mniej
    niż 50% głosów).

    Wrogim przejęciem nazywane jest też przejęcie udziału dominującego wbrew
    woli zarządu, ale to pomieszanie pojęć.

    --
    pzdr, Michał
    http://finances.pl/

  • 177. Data: 2009-07-19 23:20:33
    Od: Michał <r...@x...cy>

    Andrzej Lawa pisze:
    > Zwracam uwagę, że była to patologia systemu politycznego, a nie systemu
    > gospodarczego jako takiego.

    Ten system gospodarczy opiera się na takim a nie innym systemie
    politycznym - idei politycznej kontroli gospodarki. Tak więc każda
    gospodarka kontrolowana politycznie jest na to narażona. Przy tym nie da
    się zrealizować pomysłu gospodarki państwowej niekontrolowanej
    politycznie... bo jeśli państwowa, to ktoś musi kontrolować mienie
    państwowe i system samoczynnie się upolitycznia. Nawet jeśli znaczy to
    tylko politykę lokalną lub lokalne koterie towarzyskie.

    --
    pzdr, Michał
    http://finances.pl/

  • 178. Data: 2009-07-19 23:24:56
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > niewinnych ludzi to znaczy, że jest do bani.
    > Tyle, że w tym przypadku policjanci nawet nie zachowali sie zgodnie z

    A jakieś argumenty merytoryczne?

  • 179. Data: 2009-07-20 05:26:58
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> pisze:

    > Użytkownik "Andrzej Adam Filip" <a...@x...wp.pl> napisał w wiadomości

    > A zatem keiruj sie dalej "zdrowym rozsądkiem", zamiast prawem.

    Policjanci *MYLNIE* zidentyfikowali osoby które ostrzelali jako
    "zapewne" (w ich opinii) groźnego bandytę. Skoro *bezspornie* mylnie
    zidentyfikowali te osoby to kwestia do jakiego stopnia pewności
    identyfikacji byli uprawnieni określa do jak bardzo zabójczej reakcji
    mieli prawo oraz jakie konsekwencje swojego *zabójczego błędu* powinni
    ponieść. Kto nie stosuje zdrowego rozsądku oraz nie uwzględnia
    "marginesu niepewności" przy stosowaniu oraz unaznawaniu prawa do użycia
    *zabójczej* siły nie nadaje się do określenia mianem "stróża prawa".
    Prawo które w praktyce nie chroni *ŻYCIA* obywateli znacznie bardziej
    niż "niewinności policjantów" jest w praktyce gówniane.

    Jak na razie nikt poważny nie oskarża ich *publicznie* o "zabójstwo z
    premedytacją". Zginął człowiek bo policjanci przyjęli *mylne* założenia
    a sąd uznał że nie są winni *czegokolwiek*, nawet drobnego zaniedbania
    lub "spowodowania wypadku przy pracy ze skutkiem śmiertelnym".

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : A...@g...com
    Głęboka rzeka nie huczy.

  • 180. Data: 2009-07-20 06:32:47
    Od: Paweł <b...@m...com>

    > A sąd zrobił taki fantastyczny kolejny krok w umacnianiu buraczanej
    > republiki policyjnej.
    > Rozumiem, że nikogo nie zaskakuje uniewinnienie dzielnych policjantów,
    > ale że nie ma dysputy nad uzasadnieniem uniewinnienia to mnie już dziwi.

    Policjant na służbie nie może się bać używać broni.
    To bandyci mają się bać, że ktoś może ich zastrzelić.

    O zdarzeniu w Poznaniu można powiedzieć nieszczęśliwy splot okoliczności.
    Ale polskie prawo i tak jest dla policji wyjątkowo restrykcyjne w porównaniu
    do Europy zachodniej czy USA.
    A nie są to chyba państwa policyjne?

    Rozumiem, że wolałbyś by policjantowi można było naubliżać, nasikać do
    butów, a jedyne jego uprawnienie to pogłaskać Cię po główce?

    --
    Paweł