  • 1. Data: 2004-01-26 18:00:02
    Temat: Jak to jest z tym spamem?
    Od: Vectra <a...@b...vectranet.pl>

    Wielce Szanowni Dyskutanci!

    [Archiwa przeszukalem.]

    Spytalem mailowo pewna uczelnie, której adres znalazlem
    w wyszukiwarce, czy chce informacji na temat specjalistycznego
    oprogramowania.
    Bez zadnych list mailingowych, baz danych, itp.
    Po prostu konkretne pytanie do pojedynczego odbiorcy.

    Pytanie zakonczylem podpisem "www.costam.costam"
    Nawet adres ten nie prowadzil do strony o owym
    oprogramowaniu, a do strony glównej. Tak by pytany
    mógl swiadomie kliknac wen i doczytac kto zacz
    lub tez nie klikac, gdy go pytanie nie interesuje.

    Admin owej uczelni pognal mnie na zbity pysk, postraszyl
    sadem i zagrozil opublikowaniem adresu na adminskich,
    inkwizycyjnych serwerach.

    [Ciekawostka. Zadzwonilem (telefon - jak mail tez ze strony
    internetowej) i okazalo sie, ze uczelnia jednak interesuje
    sie oferta ...]

    Oto pytanie: czy juz nawet nie moge skierowac pytania,
    czy moge wyslac oferte? Czy miedzy wiadomoscia "penis enlargement"
    i pytaniem o zgode na przeslanie materialów nie ma róznicy?

    Czy admini maja prawo decydowania, komu nalezy wyrzadzic
    krzywde (np. zadenuncjowac na listy spamerów)?

    Czy publicznie podawane adresy email instytucji maja inny
    charakter niz takiz adres pocztowy lub telefon? Nie wolno
    kierowac tam jednozdaniowego pytania?

    Czy ktos juz wygral/przegral sprawe o podobne spamowanie?
    Moze zostal ukarany/domagal sie ukarania grzywna?

    Prosze o wszelkie opinie.
    ---
    V.

  • 2. Data: 2004-01-26 18:01:26
    Temat: Re: Jak to jest z tym spamem?
    Od: "Lesio5" <I...@w...pI>

    Użytkownik "Vectra" <a...@b...vectranet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > kierowac tam jednozdaniowego pytania?
    >
    > Czy ktos juz wygral/przegral sprawe o podobne spamowanie?
    > Moze zostal ukarany/domagal sie ukarania grzywna?

    To byl sfrustrowany informatyk, który nie ma zadnej wladzy w firmie i sie
    odgrywa. Mozesz go olać.

    --
    Leszek Grelak - Lesio5
    "- Słuchamy, Radio Maryja... w czyjej intencji modlitwa?

  • 3. Data: 2004-01-26 18:30:33
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    Vectra napisał(a):

    > Prosze o wszelkie opinie.

    Archiwum grupy pl.news.mordplik, gdzie było to wałkowane wielokrotnie oraz
    http://nospam-pl.net/

    *ICQ-79050392* *Tlen-msprungk*
    *GG-1447098* *Skype-msprungk*

  • 4. Data: 2004-01-26 18:42:45
    Od: Vectra <a...@b...vectranet.pl>

    > Archiwum grupy pl.news.mordplik, gdzie było to wałkowane wielokrotnie oraz
    > http://nospam-pl.net/

    Witaj!

    mordplik nalezy do adminów ... Wolalbym inne opinie.

    Moze znajdzie sie ktos, kto toczyl bój w sadzie?
    Obojetnie po której stronie. Interesuje mnie wykladnia.
    Dotychczas znalazlem tylko burzliwe dyskusje, z których
    wynika, ze ustawa jest do niczego, ze nie wiadomo
    co to spam, itp ...

    pozdro
    ---
    V.

  • 5. Data: 2004-01-26 18:59:25
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    Vectra napisał(a):

    > mordplik nalezy do adminów ... Wolalbym inne opinie.

    Do kogo należy? Chyba jesteś przeczulony

    *ICQ-79050392* *Tlen-msprungk*
    *GG-1447098* *Skype-msprungk*

  • 6. Data: 2004-01-26 21:02:31
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    Vectra wrote:

> [...]
    > Dotychczas znalazlem tylko burzliwe dyskusje, z których
    > wynika, ze ustawa jest do niczego, ze nie wiadomo

    Tak jak Ci podano: http://nospam-pl.net/ a w szczególności
    http://nospam-pl.net/prawo.php
    Wysyłając niezamówioną informację handlową (czyli: "każdą informację
    przeznaczoną bezpośrednio lub pośrednio do promowania towarów," jak
    definiuje to art 2. pkt 2 UoŚuDE), popełniłeś wykroczenie z art 24
    tejże ustawy (art 24 ust 1. Kto przesyła za pomocą środków komunikacji
    elektronicznej niezamówione informacje handlowe, podlega karze grzywny.)

    A także to bo:
    "Art. 10. 1. Zakazane jest przesyłanie niezamówionej informacji
    handlowej skierowanej do oznaczonego odbiorcy za pomocą środków
    komunikacji elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej."

    Jeśli chodzi o wykładnię to jeden delikwent już przepraszał za spam w
    Gazecie Wyborczej (tu masz adres
    http://nospam-pl.net/pub/Impuls_GW_20031030.gif);

    Tu http://polspam.com/cpi-relacja.html masz relację z procesu w Sądzie
    Grodzkim, który skończył się uniewinnieniem zlecającego spam, (ale
    dalszym ściganiem osoby faktycznie wysyłającej spam).

    Odrębną kwestią jest, że osobą poszkodowaną poprzez wysłanie przez
    Ciebie zakazanej prawem informacji handlowej była osoba prawna, a jej
    admin raczej nie był uprawniony do wnioskowania w jej imieniu o ukaranie
    Ciebie za popełnione wykroczenie. Jednakże, jak sądzę, może złożyć
    doniesienie do rzecznika konsumentów albo złośliwego konkurenta, gdyż
    wysyłanie niezamówionej informacji handlowej stanowi czyn nieuczciwej
    konkurencji.

    Jeszcze raz polecam serwis http://nospam-pl.net/ który jest najlepszym
    polskim serwisem na temat spamu. Dość że poleca go też jeden z
    przedpiszców, który sam nie ma najlepszej prasy na pl.news.mordplik.

    Wysyłam tu, bo może prawników zainteresują te linki...

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    Fear is the tax that conscience pays to guilt. (George Sewell)

  • 7. Data: 2004-01-26 21:09:18
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki napisał(a):

    > Jeszcze raz polecam serwis http://nospam-pl.net/ który jest najlepszym
    > polskim serwisem na temat spamu. Dość że poleca go też jeden z
    > przedpiszców, który sam nie ma najlepszej prasy na pl.news.mordplik.

    Przepraszam, ale czy Ty piszesz może o mnie?

    *ICQ-79050392* *Tlen-msprungk*
    *GG-1447098* *Skype-msprungk*

  • 8. Data: 2004-01-27 10:18:46
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    On 1/26/2004 10:09 PM, Markus Sprungk wrote :

    > Przepraszam, ale czy Ty piszesz może o mnie?

    W ślad za wyjaśnieniem posłanym prywatnie, niniejszym publicznie
    wyjaśniam, że poprzednia moja wypowiedź (skancelowana już) była
    spowodowana pomyleniem kolegi Markusa z kimś zupełnie innym.

    Markus Sprungk jest szanowanym członkiem pl.news.mordplik.
    Niesłusznie pomówionego serdecznie przepraszam.

    [FUT: poster]
    --
    Przemysław 'Pshemekan' Płaskowicki
    Everyone ought to worship God according to his own inclinations, and not