  • Date: Mon, 26 Jan 2004 22:02:31 +0100
    From: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak to jest z tym spamem?

    Vectra wrote:

    > Witaj!
    >
    > mordplik nalezy do adminów ... Wolalbym inne opinie.
    >
    > Moze znajdzie sie ktos, kto toczyl bój w sadzie?
    > Obojetnie po której stronie. Interesuje mnie wykladnia.
    > Dotychczas znalazlem tylko burzliwe dyskusje, z których
    > wynika, ze ustawa jest do niczego, ze nie wiadomo
    > co to spam, itp ...

    Tak jak Ci podano: http://nospam-pl.net/ a w szczególności
    http://nospam-pl.net/prawo.php
    Wysyłając niezamówioną informację handlową (czyli: "każdą informację
    przeznaczoną bezpośrednio lub pośrednio do promowania towarów," jak
    definiuje to art 2. pkt 2 UoŚuDE), popełniłeś wykroczenie z art 24
    tejże ustawy (art 24 ust 1. Kto przesyła za pomocą środków komunikacji
    elektronicznej niezamówione informacje handlowe, podlega karze grzywny.)

    A także to bo:
    "Art. 10. 1. Zakazane jest przesyłanie niezamówionej informacji
    handlowej skierowanej do oznaczonego odbiorcy za pomocą środków
    komunikacji elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej."

    Jeśli chodzi o wykładnię to jeden delikwent już przepraszał za spam w
    Gazecie Wyborczej (tu masz adres
    http://nospam-pl.net/pub/Impuls_GW_20031030.gif);

    Tu http://polspam.com/cpi-relacja.html masz relację z procesu w Sądzie
    Grodzkim, który skończył się uniewinnieniem zlecającego spam, (ale
    dalszym ściganiem osoby faktycznie wysyłającej spam).

    Odrębną kwestią jest, że osobą poszkodowaną poprzez wysłanie przez
    Ciebie zakazanej prawem informacji handlowej była osoba prawna, a jej
    admin raczej nie był uprawniony do wnioskowania w jej imieniu o ukaranie
    Ciebie za popełnione wykroczenie. Jednakże, jak sądzę, może złożyć
    doniesienie do rzecznika konsumentów albo złośliwego konkurenta, gdyż
    wysyłanie niezamówionej informacji handlowej stanowi czyn nieuczciwej
    konkurencji.

    Jeszcze raz polecam serwis http://nospam-pl.net/ który jest najlepszym
    polskim serwisem na temat spamu. Dość że poleca go też jeden z
    przedpiszców, który sam nie ma najlepszej prasy na pl.news.mordplik.

    Wysyłam tu, bo może prawników zainteresują te linki...

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    Fear is the tax that conscience pays to guilt. (George Sewell)