  • 171. Data: 2012-01-17 13:05:54
    Temat: Re: Ja w sprawie emerytury
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 17.01.2012 13:42, Kamil pisze:

    > To nie prawo, tylko obowiązek ;P
    > Z prawa mogę skorzystać, ale nie muszę.
    > Z obowiązku natomiast nie mogę się zwolnić (tzn. ot tak sobie) ;)

    To "prawo" to było tak trochę sarkastycznie, jak mniemam ;)

  • 172. Data: 2012-01-17 15:45:15
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (17.01.2012 13:49), Kamil wrote:

    > Bo jest kurwa mać następcą prawnym???
    > Czy dziedziczysz po swoim starym same aktywa czy pasywa także spadają na
    > ciebie po twoim przodku który wykitował/strzelił se w łeb/zdechł/odwalili
    > mu kitę???

    Ale jedna z tych firm w międzyczasie zbankrutowała.

    Sorry, ale narzekania wątkotwórcy są takie, jakby ktoś mu powiedział
    *dziesiąt lat temu, że żołnierze mają za zadanie strzec socjalizmu a
    teraz się zorientował że socjalizmu niet a żołnierze nawet palcem nie
    ruszą.

    Następca prawny pewne rzeczy dziedziczy, pewnych nie. Zależy od
    okoliczności. Im więcej w międzyczasie okoliczności gwałtownych i
    kryzysowych - tym więcej różnic między tym obiecał poprzednik a co
    dotrzyma następca.

    p. m.

  • 173. Data: 2012-01-17 18:02:14
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 16.01.2012 08:02, Liwiusz pisze:

    > Jeśli większość składki OFE inwestuje w obligacje, to zasadniczo niczym
    > się to nie różni od I filaru - tak czy siak wypłata takiej emerytury
    > jest uzależniona od pracy przyszłego pokolenia, a nie od oszczędności.

    nie masz racji. jeśli ja jutro umrę, rodzina z zusu nie dostanie nic, a
    z ofe całość + procenty.

    ToMasz

  • 174. Data: 2012-01-17 18:05:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-01-17 19:02, ToMasz pisze:

    > nie masz racji. jeśli ja jutro umrę, rodzina z zusu nie dostanie nic, a
    > z ofe całość + procenty.

    Nie dostanie pieniędzy, tylko jednostki OFE przejdą na spadkobierców,
    zatem: patrz wcześniej.

    --
    Liwiusz

  • 175. Data: 2012-01-17 18:11:54
    Od: KRZYZAK <k...@k...pl>

    Dnia Tue, 17 Jan 2012 10:23:34 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Ona nie daje żadnych "praw" - oprócz tych, którzy na jej podstawie
    > *idą na emeryturę*. Tu i teraz. Nie tym którzy nie mogą iść, bo
    > warunków (tu i teraz) nie spełniają.
    > Przyszłym emerytom nie obiecuje nic, słownie *nic*.

    Premier jest innego zdania.
    "prawa, które są gwarantowane konstytucją i werdyktem Trybunału
    Konstytucyjnego, a więc prawa nabyte przez dzisiejszych funkcjonariuszy
    wszystkich służb mundurowych są nietykalne"
    http://wiadomosci.onet.pl/kraj/tusk-to-sa-nietykalne
    -prawa-funkcjonariuszy,1,4233614,wiadomosc.html

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)

  • 176. Data: 2012-01-17 18:46:51
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 17.01.2012 19:05, Liwiusz pisze:

    > Nie dostanie pieniędzy, tylko jednostki OFE przejdą na spadkobierców,
    > zatem: patrz wcześniej.
    Masz racje, ale o to właśnie chodzi. gdyby nie było zusu, nic nie stało
    by na przeszkodzie aby na swoją starość oszczędzać lokując pieniądze w
    złoto, akcje, obligacje itp. ale jak w chwili przejścia na emeryture
    złoto będzie nisko stało - sory nic się z tym nie zrobi. Tyle ze taki
    scenariusz jest bardzo mało prowdopodobny

    ToMasz

  • 177. Data: 2012-01-17 19:24:10
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 17.01.2012 19:46, ToMasz pisze:

    > złoto, akcje, obligacje itp. ale jak w chwili przejścia na emeryture
    > złoto będzie nisko stało - sory nic się z tym nie zrobi. Tyle ze taki
    > scenariusz jest bardzo mało prowdopodobny

    Niby dlaczego? Wartość złota jest bardzo umowna i podatna na spekulacje.
    Raz szczyt, raz dno.

  • 178. Data: 2012-01-17 19:25:53
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 17.01.2012 19:02, ToMasz pisze:

    > nie masz racji. jeśli ja jutro umrę, rodzina z zusu nie dostanie nic, a
    > z ofe całość + procenty.

    Jakie procenty? A, te ujemne, co ostatnio naprodukowali inwestując jak
    głupi w ryzykowne interesy? ;->

  • 179. Data: 2012-01-17 19:28:49
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 17.01.2012 19:11, KRZYZAK pisze:

> [...]
    > wszystkich służb mundurowych są nietykalne"
    > http://wiadomosci.onet.pl/kraj/tusk-to-sa-nietykalne
    -prawa-funkcjonariuszy,1,4233614,wiadomosc.html

    Głupi zawsze święcie wierzą w to, co mówią politycy...

  • 180. Data: 2012-01-18 00:41:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 17 Jan 2012, KRZYZAK wrote:

> [...]
    > wszystkich służb mundurowych są nietykalne"
    > http://wiadomosci.onet.pl/kraj/tusk-to-sa-nietykalne
    -prawa-funkcjonariuszy,1,4233614,wiadomosc.html

    Khem, ale "służby" wcale nie płacą składek, więc pod argumentację
    o rozdzieleniu składek i emerytur (a raczej ustaw ich dotyczących)
    nie podlegają :)

    pzdr, Gotfryd