  • 91. Data: 2021-01-13 19:31:26
    Temat: Re: Ja tylko wykonywałem rozkazy
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > jak nie ma uprawnien, art 27 punt 1 ustawy o policji w połączeniu z
    > artykułem 58 punt 1 tej samej ustawy jeśli dobrze pamiętam!
    > z tego wynika, że policjant ma "chronić ustanowiony Konstytucją
    > Rzeczypospolitej Polskiej porządek prawny"

    No i chroni. Akt prawny jest opublikowany i zgodnie z Konstytucją
    obowiązuje.

    --
    Robert Tomasik

  • 92. Data: 2021-01-13 19:33:04
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 13.01.2021 o 15:36, J.F. pisze:
    > Albo Ci sie wydaje i tez skonczysz z minimalna emerytura :-P

    Posłuchaj. nie da się na bezprawie nic poradzić. jedyna nadzieja, ze
    kiedyś oszołomi zostaną osądzeni.

    --
    Robert Tomasik

  • 93. Data: 2021-01-13 19:34:23
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > kara wystawiana ma być na podstawie ustawy do której jest
    > rozporządzenie. Ustawa ta dotyczy określonych osób, wiec sprawdza, czy
    > osoba bez maseczki należy do tych osób, jeśli nie, przeprasza za kłopot
    > i odchodzi.

    A jak sie pomyli i skieruje wniosek o ukaranie do Sądu, to sąd to ma
    wyprostować.

    --
    Robert Tomasik

  • 94. Data: 2021-01-13 19:42:03
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Oj tam oj tam, ja tylko odludnym w parku na rowerze uciekałem przez radiolką sraszy
    wiejskiej strzelającej do mnie dźwiękiem z
    megafonów ;-))

    -----

  • 95. Data: 2021-01-13 19:43:37
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 13.01.2021 o 17:18, Kviat pisze:
    > Stan faktyczny jest taki, że sądy te mandaty uwalają jako niezgodne z
    > prawem. Czyli pomimo ogłoszenia w dzienniku urzędowym - nie jest.
    > Ale milicjanci dalej mandaty wystawiają i kierują do sądu wnioski o
    > ukaranie... kompletnie ignorując stan faktyczny.

    Po pierwsze sądy uwalają - o czym już pisałem tu - mandaty do stanu
    prawnego sprzed kilku zmian stanu prawnego. Żaden sąd nie zajął
    stanowiska do obecnego stanu prawnego, a policjant nie jest jasnowidzem,
    co też sąd może postanowić w sprawie obecnego stanu prawnego za kilka
    miesięcy.

    Po drugie piszę od dłuższego czasu, że należałoby właśnie sporządzać
    notatki stwierdzające stan faktyczny (gość nie miał maseczki) i to do
    sądu wysyłać. Sąd będzie za kilka miesięcy orzekał, jak się pogląd na
    temat zakazu skrystalizuje. Tu jest przepychanka, bo są naciski, by
    policjanci wątpliwości nie mieli. Ponieważ niejakim wentylem jest tu
    pouczenie "obwinionego", że mandatu przyjąć nie musi, no to pojawił się
    pomysł pozbawienia tego obywateli.

    Po trzecie - chcę dodać, że dotknąłeś bardzo istotnego problemu. Gdyby w
    kodeksie wykroczeń był odpowiednik przepisu art. 28 kk, to z całą
    pewnością w obecnej sytuacji każdy by został uniewinniony. Ale nie ma.

    --
    Robert Tomasik

  • 96. Data: 2021-01-13 19:45:07
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 13.01.2021 o 18:51, J.F. pisze:
    > No ale straznik graniczny ma pilnowac zeby nie uciekali (albo, zeby nie
    > przybywali), to co - zle robi, czy dobrze robi jak strzela ?

    Powinien przewidzieć, jak za 50 lat sąd ustanowi. :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 97. Data: 2021-01-13 20:39:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Posłuchaj. nie da się na bezprawie nic poradzić. jedyna nadzieja, ze
    >kiedyś oszołomi zostaną osądzeni.

    No to sie kiedys oszolomow osądzi, a popierajacym ich dzis policjantom
    obetnie emeryturki :-P

    J.

  • 98. Data: 2021-01-13 20:43:30
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 13.01.2021 o 20:39, J.F. pisze:
    > No to sie kiedys oszolomow osądzi, a popierajacym ich dzis policjantom
    > obetnie emeryturki :-P

    Na wszelki wypadek wszystkim, żeby się któyś nie uchował :-P

    --
    Robert Tomasik

  • 99. Data: 2021-01-13 21:51:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Na wszelki wypadek wszystkim, żeby się któyś nie uchował :-P

    No skoro wszyscy potulnie wykonywali rozkazy, to wsystkim policjantom
    z tego okresu :-P

    J.

  • 100. Data: 2021-01-13 22:24:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Chyba rzadko, bo i po co - daleko za ta Odra nie uciekl.
    >
    > Za to w Berlinie to tak strzelali ...

    No ale to nie nasi wopiści. Nasi to pamiętam że różne odbicia mieli -
    wlepianie mandatów na śnieżce, jak pontonem w bałtyku pływaliśy to
    przyjechali gazikiem a jak się dowiedzieli, że czesi z nami byli to w
    ogóle wyszło na to że pepiczki przyjechały spierdalać na borholm, ale
    bez przesady - nikt nie strzelał do ludzi. Przynajmniej nie słyszałem.
    Co innego jak ktoś samolotem próbował uciec - zwłaszcza wojskowym.

    --
    Shrek