    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <5ffcc1ab$0$523$65785112@news.neostrada.pl> <rtjj5r$prg$1@gioia.aioe.org>
    <5ffdc2c6$0$31100$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ffdce05$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ffe0c0a$0$31286$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ffef902$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ffefe20$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fff1d3d$0$532$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Subject: Re: Ja tylko wykonywałem rozkazy
    Date: Wed, 13 Jan 2021 19:43:37 +0100

    W dniu 13.01.2021 o 17:18, Kviat pisze:
    > Stan faktyczny jest taki, że sądy te mandaty uwalają jako niezgodne z
    > prawem. Czyli pomimo ogłoszenia w dzienniku urzędowym - nie jest.
    > Ale milicjanci dalej mandaty wystawiają i kierują do sądu wnioski o
    > ukaranie... kompletnie ignorując stan faktyczny.

    Po pierwsze sądy uwalają - o czym już pisałem tu - mandaty do stanu
    prawnego sprzed kilku zmian stanu prawnego. Żaden sąd nie zajął
    stanowiska do obecnego stanu prawnego, a policjant nie jest jasnowidzem,
    co też sąd może postanowić w sprawie obecnego stanu prawnego za kilka
    miesięcy.

    Po drugie piszę od dłuższego czasu, że należałoby właśnie sporządzać
    notatki stwierdzające stan faktyczny (gość nie miał maseczki) i to do
    sądu wysyłać. Sąd będzie za kilka miesięcy orzekał, jak się pogląd na
    temat zakazu skrystalizuje. Tu jest przepychanka, bo są naciski, by
    policjanci wątpliwości nie mieli. Ponieważ niejakim wentylem jest tu
    pouczenie "obwinionego", że mandatu przyjąć nie musi, no to pojawił się
    pomysł pozbawienia tego obywateli.

    Po trzecie - chcę dodać, że dotknąłeś bardzo istotnego problemu. Gdyby w
    kodeksie wykroczeń był odpowiednik przepisu art. 28 kk, to z całą
    pewnością w obecnej sytuacji każdy by został uniewinniony. Ale nie ma.

    --
    Robert Tomasik