  • 81. Data: 2021-01-13 17:10:38
    Temat: Re: Ja tylko wykonywałem rozkazy
    Od: Kviat

    > Jak zwykle wymyślasz sobie jakąś teorię, którą przez kilka kolejnych
    > postów będziesz zwalczał.

    Jak zwykle nie zrozumiałeś. Punktuję bzdury, które ty produkujesz.

    To ty napisałeś, że milicjanci kierują wnioski o ukaranie nie mając
    pojęcia, czy obywatel popełnił wykroczenie, czy nie popełnił. Że oni nie
    rozstrzygają czy coś jest zgodne z prawem, czy nie jest. Więc albo
    wymyśliłeś sobie taką teorię, albo faktycznie tak robią.
    Co w teorii mogłoby być nawet całkiem zabawne, ale w prawdziwym życiu
    zabawne nie jest.

    > Tu nie chodzi o to, jakie przekonanie ma policjant. Bo on na tym
    > krawężniku nie jest od wygłaszania własnych prywatnych opinii.

    Jak nie, jak tak?
    Przecież kierując do sądu taki wniosek o ukaranie (czy wlepiając mandat)
    wygłasza właśnie swoją opinię.
    Dlaczego uznał, że obywatel popełnił wykroczenie, skoro nie wie czy
    popełnił? Najwyraźniej na podstawie własnej opinii.

    Albo dostał taki rozkaz i bezmyślnie go wykonuje.

    > Dokładnie. Niech sąd sobie to ustala.

    Co sąd ma ustalać?

    Mam napisać drukowanymi żebyś zrozumiał?
    JEŻELI NIE JEST PEWIEN CZY KTOŚ POPEŁNIŁ WYKROCZENIE, TO NIE WYSTAWIA
    MANDATU, ANI NIE KIERUJE DO SĄDU WNIOSKU O UKARANIE.
    ROBI TO TYLKO WTEDY, GDY JEST PEWIEN.

    A przynajmniej tak powinno być w normalnym kraju z normalną policją.

    Ja doskonale rozumiem, że jest jak piszesz, że wystawiają na wszelki
    wypadek, bo nie wiedzą czy obywatel popełnił, czy nie popełnił.
    Bezmyślnie robią co im każą, bez sekundy zastanowienia czy to jest
    zgodne z prawem, czy nie jest.

    Niesamowite jest to, że ty nie widzisz w tym nic dziwnego, a wręcz
    piszesz, że tak właśnie powinno być.
    To nie jest normalne i to właśnie wyśmiewam.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 82. Data: 2021-01-13 17:15:38
    Od: Alojzy Gąska <g...@g...com>

    błyskotliwy Kviat napisał(a):

    > W końcu policjant ma stać na straży prawa i go przestrzegać, a nie
    > naginać czy przekraczać.

    No to tak jak sędziowie:) Zlikwidujmy sądy okręgowe i SN:)
    Przeca wystarczy rejonowy w którym sędzia stoi na straży ... ble ble ble.

  • 83. Data: 2021-01-13 17:18:05
    Od: Kviat

    > Musisz rozdzielić ustalanie stanu faktycznego, od prawnego. Stan
    > faktyczny w omawianym przez nas zakresie, to przykładowo brak maseczki.
    > To już policjant może stwierdzić. Stan prawny, to czy zakaz jest
    > legalny. Skoro go ogłoszono w dzienniku urzędowym to jest, dokąd ktoś
    > nie stwierdzi, ze nie jest. Ale Policjant nie jest uprawniony do
    > stwierdzenia tego.

    Stan faktyczny jest taki, że sądy te mandaty uwalają jako niezgodne z
    prawem. Czyli pomimo ogłoszenia w dzienniku urzędowym - nie jest.
    Ale milicjanci dalej mandaty wystawiają i kierują do sądu wnioski o
    ukaranie... kompletnie ignorując stan faktyczny.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 84. Data: 2021-01-13 17:18:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.01.2021 o 12:45, ąćęłńóśźż pisze:
    > Sprawiedliwe procesy to były w ZSRR, inaczej 300 tys. procesów nie
    > ogarniesz ;-)

    I to mnie napawa smutkiem, że koniec pisu nie będzie końcem ich
    posranych standardów prawnych. Sprzątenie tego burdelu będzie się
    odbywało w podobny sposób - czyli bez żadnego trybu.

    Będzie jak z gowinem - będę za, bo w jakiś sposób trzeba ten burdel
    sprzątnąć, ale nie będę się cieszył, bo metody będą siłą rzeczy podobne
    do tych pisich:(

    --
    Shrek

  • 85. Data: 2021-01-13 17:23:09
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.01.2021 o 13:48, J.F. pisze:

    > W łapę? Bo skoro nie wiadomo jak bedzie, to trzeba brac mozliwie duzo
    > teraz i odkladac.

    Trochę strach już. Choć miłem kiedyś taką rozmowę (i to nie w latach 90,
    że do tej pory jestem w szku i bardzo żałuję, że tego nie nagrałem - jak
    kurwa w rosji zaraz poradzieckiej)

    > A rzad jakos bardzo duzo nie da.

    Dużo czy nie... Bo ja wiem - policjanci bardzo źle nie zarabiają. Jakby
    emki doliczyć to wręcz doskonale.

    > Wiec moze jednak myslec ... czy te rozkazy sa legalne :-)

    I co - jak się wypiszesz z firmy to już na 100% firmowej emki nie
    dostaniesz:P

    > No, jak powie ktory kolega polamal reke zatrzymanej, to nalezy mu sie
    > sprawiedliwy proces.
    >
    > A jak nie powie - to zbiorowo, za uczestnictwo w grupie przestepczej :-)

    W sumie... skoro łamanie prawa staje się tam normą i to na rozkaz,
    formacja co do zasady zorganizowana...

    --
    Shrek

  • 86. Data: 2021-01-13 17:24:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.01.2021 o 12:44, ąćęłńóśźż pisze:
    > A strzał w potylicę, lub z kałacha w płynącego przez Odrę, to było
    > przekroczenie uprawnień, czy nawet nie to?

    A rzeczywiście tak strzelali?

    --
    Shrek

  • 87. Data: 2021-01-13 17:30:03
    Od: Kviat

    > Natomiast poza sportowcami, to jeszcze emerytury pozabierano
    > telefonistkom, sekretarkom, pracownikom stacji szyfrów, laborantom - ci
    > ludzie w ogóle nie mieli kontaktu z obywatelem, by w ogóle móc cokolwiek
    > zrobić źle.

    No oczywiście, bo żeby coś źle zrobić obywatelowi, to koniecznie musi
    być osobisty kontakt z obywatelem.
    Bez osobistego kontaktu z obywatelem nie da się np. sfabrykować w
    laboratorium dowodów przeciwko obywatelowi.

    Zapisujesz się do organizacji przestępczej - jesteś przestępcą.
    Jak policja wpada do siedziby mafii, albo do fabryki podróbek czy
    fałszywych dokumentów, to krzyczy "sekretarki, telefonistki i laboranci
    zostają, a resztę zapraszamy do pierdla"?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 88. Data: 2021-01-13 17:33:17
    Od: Shrek <...@w...pl>

    strzał w potylicę, lub z kałacha w płynącego przez Odrę, to było

    > Tak, czy siak, to trzeba sądzić sprawcę, a przypadkowe osoby.

    Niby tak, ale skoro kulsony łapią przypadkowe osoby, tylko dlatego że
    julek nie lubią. No widzisz kulson - jak kuba bogu tak bóg fidelowi.

    > Okazało się, ze mogą i masz skutki tego
    > na ulicach.

    Za skutki to jest odpowiedzialna kulsoneria, która na rozkaz
    wicepremiera zaczęła pałować julki a wcześniej bez żadnego trybu
    ganiając ludzi po lasach czy na myjniach i bijąc przedsiębiorców. NIe
    wykręcaj alika ogonem. Jak wam mówili, że w kilka miesięcy
    przepierdoliliście społeczne zaufanie, które (niesłusznie zresztą)
    ciułaliście dwie dekady i chodzenie na wojnę ze społeczeństwem to
    kiepski pomysł, to mieliście to w dupie. A teraz mówisz, że to co się
    odpierdala, to wina tego, że komuś emki zabrali (również w wielu
    wypadkach niesłusznie)?

    Poniekąd słusznie się obawiasz. Skoro raz się dało, bo kogoś
    społeczeństwo nie lubi to go nie bronili, to masz rację - kiepsko to
    wygląda - w razie jak ktoś wpadnie na podobny pomysł, to rzeczyuwiście
    wiele większych protestów w obronie "kulosnów" nie będzie niż w
    przypadku "ubeków". I tamci będą tak samo argumentować - to pewnie nawet
    niezgodne z prawem, no ale nie ma komu orzec - więc czekaj i zdychaj.

    --
    Shrek

  • 89. Data: 2021-01-13 18:49:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >No oczywiście, bo żeby coś źle zrobić obywatelowi, to koniecznie musi
    >być osobisty kontakt z obywatelem.
    >Bez osobistego kontaktu z obywatelem nie da się np. sfabrykować w
    >laboratorium dowodów przeciwko obywatelowi.

    Nie trzeba fabrykowac, mozna uczciwie sprawdzic, ze ta ulotka to na
    tej maszynie zostala napisana :-)

> [...]
    >fałszywych dokumentów, to krzyczy "sekretarki, telefonistki i
    >laboranci zostają, a resztę zapraszamy do pierdla"?

    Taa ... i co - robotnikow robiacych te podrobki to zamykaja na dlugo ?

    A szefa zwalniaja, bo on przeciez tych podrobek nie robil ?

    Sekretarka to tam niekoniecznie wie co oni robia i na ile legalnie ...

    J.

  • 90. Data: 2021-01-13 18:51:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >A rzeczywiście tak strzelali?

    Chyba rzadko, bo i po co - daleko za ta Odra nie uciekl.

    Za to w Berlinie to tak strzelali ...

    No ale straznik graniczny ma pilnowac zeby nie uciekali (albo, zeby
    nie przybywali), to co - zle robi, czy dobrze robi jak strzela ?

    J.