  • 1. Data: 2012-11-23 11:46:33
    Temat: Intrum Justitia Atakuje
    Od: Paweł U. <p...@n...pl>

    Wczoraj wpadł do skrzynki list od tej firmy z Białegostoku zatytułowany
    "Zawiadomienie o wizycie inspektora terenowego". Przypominają o konieczności
    spłaty zadłużenia pierwotnie wobec - Telekomunikacja Polska S.A. itd. Prawdę
    mówiąc to prawie zapomniałem, że taka firma istnieje.

    Bardzo ciekawa sprawa. Czuję przekręt szyty grubymi nićmi! Pierwszy list od
    nich /i do wczoraj jedyny/ doszedł pod mój adres gdzieś w latach...
    dziewięćdziesiątych. Firma działała na zlecenie Telekomunikacji Polskiej, bo
    abonent zalegał z ostatnim rachunkiem pożegnalnym po zakończeniu umowy.
    Prawdę mówiąc to w liście zgadzał się tylko adres i nazwisko. Reszta wzięta
    z sufitu, nawet płeć pomylili. Skąd pamiętam? A stąd, że zaległa faktura
    została zapłacona niedługo później, ale Telekomunikacja Polska przysłała
    poleconym wezwanie do zapłacenia jeszcze odsetek w wysokości... 5 groszy
    (!). To też było płacone co wzbudziło zdrowy rechot na pobliskiej poczcie.
    Leżą papiery gdzieś w piwnicy ku pamięci - takich rodzynków się nie wyrzuca.
    W świeżym liście - poza nazwiskiem - dane abonenta i kwota są też z sufitu.
    Realne są tylko dane kontaktowe do firmy i konto. Oczywiście nie mam zamiaru
    się z nimi kontaktować, bo list jest nie do mnie.

    Co kombinują po kilkunastu latach? Próba wyłudzenia?

    Paweł

  • 2. Data: 2012-11-23 11:59:07
    Temat: Re: Intrum Justitia Atakuje
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 23.11.2012 11:46, Paweł U. pisze:

    > Bardzo ciekawa sprawa. Czuję przekręt szyty grubymi nićmi! Pierwszy list

    Czyli normalny "model biznesowy" takich firm windykacyjnych.

    [ciach]

    > Co kombinują po kilkunastu latach? Próba wyłudzenia?

    Standardowe działanie. Kupują fikcyjne (wynikające z burdelu lub
    celowego wyłudzenia) lub sporne długi, czekają do przedawnienia aż jest
    duża szansa na wyrzucenie pokwitowań, przysyłają wezwanie, jak się nie
    dajesz zastraszyć idą do e-sądu licząc, że człowiek zapomni wspomnieć o
    przedawnieniu już w pierwszym piśmie.

  • 3. Data: 2012-11-23 13:40:52
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-11-23 10:46:33 +0000, Paweł U. <p...@n...pl> said:

    > list jest nie do mnie.

    To skąd wiesz, co w nim jest?

    --
    Bydlę

  • 4. Data: 2012-11-23 13:47:52
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 23.11.2012 13:40, Bydlę pisze:

    > To skąd wiesz, co w nim jest?

    Adresat pozwolił mu przeczytać. Co, nie może?

  • 5. Data: 2012-11-23 16:16:50
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2012-11-23 11:46, Paweł U. pisze:
    > Wczoraj wpadł do skrzynki list od tej firmy z Białegostoku
    Wygląda, że to chyba złodzieje. Postrasz ich zgłoszeniem do prokuratury,
    czy policji oczywiście po sprawdzeniu zasadności roszczenia.
    Ćwiczyłem to z Tele2 w 2008. Sprzedali należności hurtem do jakiejś
    firmy z Luksemburga a ci zlecili to firmie windykacyjnej w Polsce. Jak
    ktoś się wystraszy i zapłaci, to są "do przodu". Sprzedali te należności
    jak leci łącznie z przeterminowanymi i spornymi.
    Przy okazji wyszło na jaw, jakie to aktywa miały w swoich portfelach
    fundusze inwestycyjne, w które tak chętni inwestowali ludziska.
    Słowo klucz do sprawy to przedawnienie należności
    http://tinyurl.com/clk72cj
    Jacek

  • 6. Data: 2012-11-23 16:19:13
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Paweł U." <p...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Co kombinują po kilkunastu latach? Próba wyłudzenia?

    Oni kupują długi hurtowo. nikt tego nie sprawdza, bo po co? Jak to przyszło
    zwykłym listem, to bym nie reagował. Jak zareagujesz, to sobie odnotują
    Twój numer i bedą marudzić bezsensownie. Jak przyszło listem poleconym - w
    co wątpię - to by pasowało nie odbierać takiej korespondencji. Zwłąszcza
    wyczulam, by nie odbierać sądówki na cudze dane osobowe. Odmówić odbioru z
    adnotacją, że adresat nie znany.

    Natomiast trudno powiedzieć, na ile zasadne jest to ich roszczenie, skoro
    nie Ty masz być dłużnikiem. Może jakaś baba podała im kiedyś taki adres i
    tyle. Ale jak masz chwilę czasu, to dla idei mozesz przespacerować sie do
    najbliższej jednostki Policji i złożyć zawiadomienie, ze ktoś oszukał tę
    zaczną firmę sprzedając im nieistniejacy dług. Takiego wierzyciela nie ma i
    nigdy przecież nie było. Pomóżcie tej firmie. Jak się przylecą kilka razy
    na Policję i bedą musieli wyjaśnić, skąd kretyńskie wezwanie, to może
    zaczną choc pobieżnie weryfikować.

  • 7. Data: 2012-11-23 17:38:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 23 Nov 2012, Andrzej Lawa wrote:

    > Adresat pozwolił mu przeczytać. Co, nie może?

    Taka argumentacja może poskutkować wezwaniem na komisariat,
    w roli świadka, gdzie tego adresata ostatnio spotkał ;)
    Oczywiście o ile "wierzyciel" miałby jakiś dowód że zwykły
    list doszedł, że został otwarty i "dla zasady" postanowiłby
    sprowokować poszukiwanie dłużnika z niewykluczonym meldowaniem
    z urzędu :P
    (oczywiscie za dużo "o ile", w praktyce nie przejdzie, ale
    składanie fałszywych oświadczeń to może nie być dobry pomysł)

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2012-11-23 18:55:21
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Taka argumentacja może poskutkować wezwaniem na komisariat,
    > w roli świadka, gdzie tego adresata ostatnio spotkał ;)

    A musiał spotkać? Zwłaszcza ostatnio?

  • 9. Data: 2012-11-23 21:15:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > A musiał spotkać?

    Nie musiał, ale może coś wiedzieć.

    > Zwłaszcza ostatnio?

    A wcale, ustalanie miejsca zameldowania obejmuje poszukiwanie
    "ostatniego" AFAIR, więc wezwać na przesłuchanie nie zawadzi
    (choć w tej procedurze chyba częściej dzielnicowy fatyguje
    się na "wizję" czy jak to się nazywa).

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2012-11-23 22:20:54
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2012-11-23 11:59, Andrzej Lawa pisze:

    > Standardowe działanie. Kupują fikcyjne (wynikające z burdelu lub
    > celowego wyłudzenia) lub sporne długi,

    Starym tekstem: w d**** byłeś, g**** widziałeś.
    To, że do portfela wierzytelności opisanych jako *bezsporne*
    firmy sprzedające pchają na potęgę fraudy i lewizny, to nie wina
    nabywców - nie sprawdzisz wszystkiego. Do tego klauzule w
    umowach zazwyczaj ograniczają czas na "zdiagnozowanie" czy w
    zakupionym pakiecie były "lewizny" do określonego czasu ... a
    sprawdź tu wszystkie dokumenty "reklamacyjne" przy zakupie
    portfela zawierającego kilkadziesiąt tysięcy wierzytelności.

    Zgodzę się z tobą, że potem firmy windykacyjne pozywają.
    Pozywają MASOWO, i nie celując umyślnie w lewe wierzytelności.
    Takich się nie chce mieć, bo potem czarny PR etc ...

    Ciekawym ilu dłużników z istniejącymi i nieprzedawnionymi
    długami w firmach windykacyjnych przychodzi na pl.soc.prawo oi
    użala się, że zostali pozwani, i przerypali aż po kasację.

    Na prosty przykład: moja prywatna wierzytelność, (ja dłużnik)
    względem ORANGE - będąca w pełni wątpliwą, sporną i nienależną -
    została sprzedana firmie windykacyjnej ...

    Po kontakcie z tą firmą windykacyjną i naświetleniem tematu -
    odpuścili mi. Nie pozywają mnie w epu bo wiedzą, że przerżną
    postępowanie z kretesem ... Nie mogą jednak wycofać ze sprzedaży
    tej wierzytelności - bo umowa z orange ich wiążąca uniemożliwia
    już to im ...

    KPW ?

    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90