  • 1. Data: 2016-10-21 22:49:23
    Temat: Inernet
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Witam

    Jak się ma do polskiego prawa działalność niektórych portali internetowych
    np. Komputer Świat proponujących tzw. asystenta do pobierania plików.
    Asystent ów psuje system, zamyka przegladarkę, czyści cache, oraz ibstaluje
    niechciane programy. Komu, gdzie to ewentualnie zgłosić? A inne pytanie.
    Dlaczego oni to robią? Po co i dlaczego? Jeśli ma juz byc jakiś "asysrent"
    to musi być szkodnikiem?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2016-10-22 01:36:23
    Temat: Re: Inernet
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-10-21 o 22:49, Kamil pisze:
> [...]
    > np. Komputer Świat proponujących tzw. asystenta do pobierania plików.
    > Asystent ów psuje system, zamyka przegladarkę, czyści cache, oraz ibstaluje

    Tylko za zgodą użytkownika. Naucz się klikać "nie" na propozycje
    dodatkowych instalacji.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2016-10-22 06:17:20
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    > np. Komputer Świat proponujących tzw. asystenta do pobierania plików.
    > Asystent ów psuje system, zamyka przegladarkę, czyści cache, oraz ibstaluje

    Na głupotę i nieświadomość nie pomoże żadne prawo.
    Mam znajomych, którzy klikną w każdy załacznik przychodzący z pocztą
    i co na to pomoże ustawa?

  • 4. Data: 2016-10-22 10:01:14
    Od: z <...@...pl>

    Tak przy okazji.

    Ostatnio jest afera z pobieraniem jakiegoś filmu przez torenty.

    Właśnie prawnik w tvnie wyłuszczał jak to działa i że
    wysyłanie/udostępnianie jest karalne....
    Blebleble wszyscy tu wiemy o co chodzi a to rozpowszechnienie filmu
    jakieś podejrzane nie wspominając o pobraniu masowemu tych IP a potem
    danych klientów.

    Padło też zdanie że pobierając/oglądając a nie udostępniając (np. z
    serwera) łamiemy prawo autorskie ale nie podlegamy już prawu karnemu.

    Czy coś się ostatnio zmieniło i dozwolony użytek osobisty już nie działa
    czy ten prawnik tylko tak tendencyjnie sobie interpretował? (jak to
    prawnik ;-) )

  • 5. Data: 2016-10-22 16:52:35
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "cef" napisał:

    > Na głupotę i nieświadomość nie pomoże żadne prawo.
    > Mam znajomych, którzy klikną w każdy załacznik przychodzący z pocztą
    > i co na to pomoże ustawa?

    Co masz na myśli pisząc o głupocie? Komputer Swiat to stare i znane pismo i
    obecnie portal. Nie jakieś noname. Czy skurwysyństwo przez nich uprawiane
    mozna usprawiedliwiać głupotą uzytkowników??? Dziwna ta Twoja mentalność.
    Czy jeśli kupiona w "oficjalnym" sklepie np. paczka kawy w trakcie
    otwierania wybuchnie i wypali Ci oczy to też powiesz, że to wina Twojej
    głupoty??? Jeśli nie masz lepszych argumentów to wyłącz się.

    Pzdr

  • 6. Data: 2016-10-22 18:36:28
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-10-22 o 10:01, z pisze:
> [...]
    >
    > Czy coś się ostatnio zmieniło i dozwolony użytek osobisty już nie działa
    > czy ten prawnik tylko tak tendencyjnie sobie interpretował? (jak to

    Ale że co, dozwolony użytek oznacza, że możemy pójść na bazar i kupić
    piracką kopię?

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2016-10-22 19:03:32
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22-10-16 o 01:36, Liwiusz pisze:

    > Tylko za zgodą użytkownika. Naucz się klikać "nie" na propozycje
    > dodatkowych instalacji.

    To ewentualnie wyjaśnia, jak się to ma do polskiego prawa. I też zresztą
    nie do końca. O ile wyjaśnia to ewentualną instalację oprogramowania, to
    rozwalania systemu już niekoniecznie. No i celu w tym żadnego nie widzę.
    Ja po prostu przestałem korzystać z tych stron do instalacji. Jak znajdę
    tam coś ciekawego, to szukam strony producenta.

    Natomiast wątek grzebania w systemie, to osobna sprawa. Nawet zgoda
    kliknięta w mojej ocenie prawa takiego nie daje. Moim zdaniem podobnie,
    jak przy oszustwie. Chyba, że autor pomysłu wykaże, że ma to jakiś inny,
    niż złośliwość cel.

  • 8. Data: 2016-10-22 19:04:59
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22-10-16 o 18:36, Liwiusz pisze:

    > Ale że co, dozwolony użytek oznacza, że możemy pójść na bazar i kupić
    > piracką kopię?

    Ale co innego piracka kopia, a co innego obejrzenie w Internecie. Jak
    niby miałby internauta sprawdzać legalność takiej kopii?

  • 9. Data: 2016-10-22 19:15:32
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-10-22 o 18:36, Liwiusz pisze:

    > Ale że co, dozwolony użytek oznacza, że możemy pójść na bazar i kupić
    > piracką kopię?

    Wtedy popełniasz paserstwo z u.p.a - nabywasz/przyjmujesz nośnik z
    zawartością nielegalnie skopiowanego utworu. Poza tym trudno przyjąć by
    np. Ukrainiec handlujący na bazarze pirackimi płytami był twoim bliskim
    znajomym ;)

    --
    Sonn

  • 10. Data: 2016-10-22 19:47:19
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22-10-16 o 19:15, Sonn pisze:

> [...]
    > zawartością nielegalnie skopiowanego utworu. Poza tym trudno przyjąć by
    > np. Ukrainiec handlujący na bazarze pirackimi płytami był twoim bliskim

    Wskażesz, który to przepis? Bo o ile udostępnianie jest karalne, to nie
    przychodzi mi do głowy przepis karny na samo "branie".