  • 11. Data: 2016-10-22 20:21:13
    Temat: Re: Inernet
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Ale co innego piracka kopia, a co innego obejrzenie w Internecie.

    I to, i to pirackie.

    > Jak
    > niby miałby internauta sprawdzać legalność takiej kopii?

    Tak samo jak na bazarze.

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2016-10-22 20:23:19
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-10-22 o 19:15, Sonn pisze:

    > Wtedy popełniasz paserstwo z u.p.a - nabywasz/przyjmujesz nośnik z
    > zawartością nielegalnie skopiowanego utworu. Poza tym trudno przyjąć by
    > np. Ukrainiec handlujący na bazarze pirackimi płytami był twoim bliskim
    > znajomym ;)

    Tak samo jak właściciel strony typu zalukaj, z torrentami.

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2016-10-22 21:17:36
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-10-22 o 20:23, Liwiusz pisze:

    > Tak samo jak właściciel strony typu zalukaj, z torrentami.

    Nie.

    --
    Sonn

  • 14. Data: 2016-10-22 21:19:10
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    > Wskażesz, który to przepis? Bo o ile udostępnianie jest karalne, to nie
    > przychodzi mi do głowy przepis karny na samo "branie".

    Art. 118. 1. Kto w celu osiągnięcia korzyści majątkowej przedmiot będący
    nośnikiem utworu, artystycznego wykonania, fonogramu, wideogramu
    rozpowszechnianego lub zwielokrotnionego bez uprawnienia albo wbrew jego
    warunkom nabywa lub pomaga w jego zbyciu albo przedmiot ten przyjmuje
    lub pomaga w jego ukryciu, podlega karze pozbawienia wolności od 3
    miesięcy do lat 5.

    --
    Sonn

  • 15. Data: 2016-10-22 21:20:21
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    > Wskażesz, który to przepis? Bo o ile udostępnianie jest karalne, to nie
    > przychodzi mi do głowy przepis karny na samo "branie".

    A wskażesz przepis penalizujący "udostępnianie"? Bo to nie jest tożsame
    z "rozpowszechnianiem".

    --
    Sonn

  • 16. Data: 2016-10-22 22:34:29
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22-10-16 o 21:19, Sonn pisze:

> [...]
    > warunkom nabywa lub pomaga w jego zbyciu albo przedmiot ten przyjmuje
    > lub pomaga w jego ukryciu, podlega karze pozbawienia wolności od 3

    I masz pomysł w jaki sposób wykazać cel osiągnięcia korzyści majątkowej,
    gdy ktoś sobie zrzuci na dysk udostępniany w Internecie materiał? I żeby
    ubiec stanowisko, że owa korzyść wynika z faktu, że za darmo - bo
    spotkałem się kiedyś z takim stanowiskiem - to idąc tym tokiem
    rozumowania każdy powinien kupić tam, gdzie najdrożej, bo inaczej
    osiągnie korzyść majątkową. Co prowadzi do oczywistej paranoi.

    Nie zapominaj, że organizacje zbiorowego zarządzania prawami autorskimi
    zbierają haracz z wszystkich czystych nośników podnosząc, że służą do
    kopiowania utworów. No ale skoro otrzymują już ową zapłatę - ryczałtem
    niejako - no to normalne użytkowanie tych nośników powinno być legalne.

  • 17. Data: 2016-10-22 22:37:04
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22-10-16 o 21:20, Sonn pisze:

    > A wskażesz przepis penalizujący "udostępnianie"? Bo to nie jest tożsame
    > z "rozpowszechnianiem".

    Masz rację. Chodziło mi o rozpowszechnianie rozumiane jako udostępnianie
    nieograniczonej ilości osób.

  • 18. Data: 2016-10-22 22:40:36
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22-10-16 o 20:23, Liwiusz pisze:

    > Tak samo jak właściciel strony typu zalukaj, z torrentami.

    No nie do końca to ten sam mechanizm. Właściciel strony po prostu
    bezlicencyjnie rozpowszechnia. Facet na bazarze sprzedaje nielegalne
    kopie. To i to może być, ale nie musi nielegalne. Zwłaszcza z tymi
    stronami bywa różnie, bo czasem one zawierają tylko linki do
    rozpowszechnionych w sieci utworów. Czyli, coś jakbyś po prostu wskazał
    nabywcy palcem pasera na giełdzie - samo w sobie przestępstwem nie jest.

  • 19. Data: 2016-10-22 23:08:42
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-10-22 o 20:21, Liwiusz pisze:
    > I to, i to pirackie.

    > Tak samo jak na bazarze.

    Chwila.

    Ale jest przepis w polskim prawie o dozwolonym użytku osobistym czy go
    już nie ma? Wyrażasz swoje zdanie czy przedstawiasz stan prawny?

  • 20. Data: 2016-10-22 23:11:46

> [...]
    > kopiowania utworów. No ale skoro otrzymują już ową zapłatę - ryczałtem
    > niejako - no to normalne użytkowanie tych nośników powinno być legalne.

    Uff. A już myślałem że tylko ja taki "niedzisiejszy" :-)