  • 191. Data: 2016-10-27 18:53:07
    Temat: Re: Inernet
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-10-27 o 18:49, Shrek pisze:
    > Argumentacja że robisz to w celu osiągnięcia korzyści majątkowej jest
    > mocno absurdalna. Na przykład ja właśnie jem sobie zupę. Ja powiem, że w
    > celu użytku osobistego, żeby po prostu zjeść. Ktoś powie, że w celu
    > osiągnięcia korzyści majątkowej, gdyż oszczędzam na restauracji:P

    Dobre. Temu panu polać :-)

  • 192. Data: 2016-10-27 18:55:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.10.2016 o 18:53, z pisze:

    > Dobre. Temu panu polać :-)

    Tylko nie zupe;) I na użytek osobisty:P

    Shrek

  • 193. Data: 2016-10-27 19:03:50
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-10-27 o 18:52, J.F. pisze:
    > Tym niemniej sad moze sie oprzec na "powszechnym rozumieniu".
    > Zabranie portfela lezacego na ulicy jest karalne, a zabranie
    > pordzewialego roweru opartego o sciane smietnika juz nie.
    > Pordzewialy samochod stojacy pod smietnikiem tez nie znaczy "mozesz
    > zabierac do woli" :-P

    Gdybym miał magiczne urządzenie do powielania rzeczy (taka
    teleduplikacja z filmów SF) i sobie skopiowałbym ten akurat rower bo mi
    się podoba to ukradłbym go czy nie ukradł? :-)

    > A serwer jak sie nazywa ? Chomik, rapidshare, vod, czy piotrweresniak.pl ?

    Może się nazywać i "kamieni kupa" i co z tego.

    > Rower oparty o sciane smietnika ale na prywatnym podworku tez nie jest
    > porzucony :-P

    Gdybym miał magiczne urządzenie do powielania rzeczy (taka
    teleduplikacja z filmów SF) i sobie skopiowałbym ten akurat rower bo mi
    się podoba to ukradłbym go czy nie ukradł? :-)

    > Znaczy sie podniesc podatek, az obie strony beda zadowolone ? :-)
    > No i oczywiscie zalegalizowac wylacznie sciaganie na nosniki, za ktore
    > zaplacono podatek :-)
    > Czy oblizyc podatkiem kazdy GB dysku ponad powiedzmy 50 :-)

    Każdy podatek ryczałtowy jest tańszy niż uciążliwe rozliczanie
    dystrybucyjne.
    Ja chciałbym płacić taki podatek (roczy czy miesięczny od posiadania
    netu) i w ten sposób odciążyć "oragny" żeby się zajmowały tylko tym do
    czego zostały powołane a nie do ścigania wyimaginowanych złoczyńców co
    przysporzyli korporacjom wyimaginowanych strat czy lepiej to nazywając
    potencjalnych dochodów :-)

  • 194. Data: 2016-10-27 19:55:09
    Od: the_foe <t...@c...pl>

    W dniu 2016-10-27 o 10:06, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > Hmmm kupując program GoldED-a, dostałem płytę nagrywaną, gdyż dane tam
    > zawarte autor personalizował - taki system sprzedaży miał.
    >
    > Kilku muzyków tworzących muzykę niszową/alternatywną sprzedawali swoje
    > płyty nagrywane.... Tak więc to, ze jest coś z nagrywarki jeszcze o
    > niczym nie swiadczy...

    polskie przepisy karne lubią zwrot "na podstawie towarzyszących
    okoliczności... powinien i może przypuszczać"
    IMO to jakas gomułkowszczyzna, która w demokratycznym panstwie prawa nie
    powinna mieć miejsca.

    --
    @foe_pl

  • 195. Data: 2016-10-27 22:05:01
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27-10-16 o 12:30, J.F. pisze:

    > No to mamy sytuacje, ze sciagnal w celu zaoszczedzenia na zakupie plyty.
    > I juz na moj gust mamy korzysc majatkowa.

    Ale to założenie oparte o przekonanie, że kupił by płytę. Ja przykładowo
    dość regularnie oglądam filmy na serwerze http://vod.tvp.pl/. Mam
    możliwość obejrzenia tego w telewizji, ale wolę tu, bo obejrzę kiedy mi
    pasuje i oglądam bez reklam. W życiu bym jednak płyty z takim filmem nie
    kupił.

  • 196. Data: 2016-10-27 22:34:54
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "z"

> [...]

    czego zostały powołane a nie do ścigania wyimaginowanych złoczyńców co
    przysporzyli korporacjom wyimaginowanych strat czy lepiej to nazywając
    ---
    Podatek jest od czegoś a nie na coś. Wyrzuciłbyś swoje pieniądze w błoto,
    tzn oni by je przesrali a Ty byś nadal był ścigany itp itd

  • 197. Data: 2016-10-27 22:45:43
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "z"

    Cały czas pamiętając o podatku od czystych nośników który ma być formą
    zadośćuczynienia twórcom za używanie ich utworów w ramach tego
    dozwolonego użytku.
    ---
    To opłata a nie podatek.

  • 198. Data: 2016-10-27 22:47:39
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > celu użytku osobistego, żeby po prostu zjeść. Ktoś powie, że w celu
    > osiągnięcia korzyści majątkowej, gdyż oszczędzam na restauracji:P

    Możesz jeść zupę w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, to nie jest
    zabronione.

    --
    Liwiusz

  • 199. Data: 2016-10-27 22:49:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Ale to założenie oparte o przekonanie, że kupił by płytę.

    Nie trzeba robić tego założenia. Nie musiał hipotetycznie kupować, aby
    piracąc, korzyść osiągnąć.

    --
    Liwiusz

  • 200. Data: 2016-10-27 23:56:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.10.2016 o 22:47, Liwiusz pisze:

    > Możesz jeść zupę w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, to nie jest
    > zabronione.

    Z tym, że jem ją w celu użytku osobistego, a nie jak próbujesz mi wmówić
    w celu osiągnięcia korzyści majątkowej. Podobnie jak film czy muzykę
    zamierzam odsłuchać/obejrzeć w celu uzytku osobistego, a nie jak mi
    próbujesz wmówić korzyści majątkowej. A dopóki ściągam w celu użytku
    osobistego (a nie jak mi to próbujesz wmówić korzyści majątkowej) dopóty
    prokurator nie ma tu nic do roboty. Co innego gdybym "rozpowszechniał".

    Shrek