  • 1. Data: 2016-10-24 11:08:20
    Temat: Straż miejska a kontrolowanie posesji.
    Od: marsel <marcin@pl>

    Niedawno wpadła mi w ręce ulotka wydana przez urząd miasta, w którym
    między innymi postraszono właścicieli domów, że w godzinach 6-22 może do
    nich wpaść straż miejska na kontrolę pieców, pod kątem spalania odpadów.
    Znalazłem artykuł z zeszłego roku, że w Krakowie faktycznie kogoś naszli
    i miał z tego powodu problemy.
    Ustawa, na którą powołują się urzędnicy w artykule 379, mówi coś takiego
    *3. Kontrolujący, wykonując kontrolę, jest uprawniony do:
    wstępu wraz z rzeczoznawcami i niezbędnym sprzętem przez całą dobę na
    teren nieruchomości, obiektu lub ich części, na których prowadzona jest
    działalność gospodarcza, a w godzinach od 6 do 22 - na pozostały teren;*
    Działalności gospodarczej nie prowadzę, ale co znaczy zwrot "pozostały
    teren", czy pod teren łapie się też dom lub mieszkanie?
    Znalazłem też link do postanowienia TK z czerwca w sprawie tych
    kontroli, ale jedynie co z tego zrozumiałem, to że TK postępowanie umorzył.
    Jak to w końcu jest, mam obowiązek ich wpuścić do domu czy nie?
    Tu linki to strony z artykułem i TK
    http://trybunal.gov.pl/rozprawy-i-ogloszenia-orzecze
    n/postanowienia/art/9097-zasady-przeprowadzania-kont
    roli-przestrzegania-i-stosowania-przepisow-o-ochroni
    e-srodowiska/
    http://krakow.wyborcza.pl/krakow/1,44425,18520744,cz
    y-straz-miejska-moze-wejsc-do-naszego-domu-i-nas-sko
    ntrolowac.html

  • 2. Data: 2016-10-24 20:19:39
    Temat: Re: Straż miejska a kontrolowanie posesji.
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24-10-16 o 11:08, marsel pisze:

> [...]
    > Działalności gospodarczej nie prowadzę, ale co znaczy zwrot "pozostały
    > teren", czy pod teren łapie się też dom lub mieszkanie?
    (...)
    > Jak to w końcu jest, mam obowiązek ich wpuścić do domu czy nie?

    Skoro mają prawo wstępu,to masz i obowiązek wpuścić.

  • 3. Data: 2016-10-24 21:02:19
    Od: Jacek <k...@a...com>

    > (...)
    >
    > Skoro mają prawo wstępu,to masz i obowiązek wpuścić.
    Jak rozumieć "wraz z rzeczoznawcami"?
    A. przyszli bez rzeczoznawców = nie wpuszczam
    B. przyszli sami = wpuszczam, a jak z rzeczoznawcami, to ich także?
    Jacek

  • 4. Data: 2016-10-24 21:44:48
    Od: marsel <m...@c...pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > (...)
    >
    > Skoro mają prawo wstępu,to masz i obowiązek wpuścić.

    Mają prawo wstępu na "pozostały teren". Czy teren to mieszkanie lub dom,
    czy teren to działka, ogród lub pole?
    Teren według wikipedii - każdy dowolnie określony fragment powierzchni
    lądowej. Termin spełniający taką samą funkcję jak akwen w odniesieniu do
    powierzchni wodnej.

  • 5. Data: 2016-10-24 22:03:19
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Eee tam...
    Dopiero, jak jest sankcja za niewpuszczenie.
    Jest sankcja?

    -----

  • 6. Data: 2016-10-24 22:05:09
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    No tak, to ciekawe
    "Na" teren "na" którym, a nie "do" pomieszczeń "w" których...

  • 7. Data: 2016-10-24 22:58:38
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2016-10-24 o 21:02, Jacek pisze:

    > Jak rozumieć "wraz z rzeczoznawcami"?
    > A. przyszli bez rzeczoznawców = nie wpuszczam
    > B. przyszli sami = wpuszczam, a jak z rzeczoznawcami, to ich także?
    > Jacek

    Ja tam nie wiem, ale zobacz artykuł:
    http://www.se.pl/wiadomosci/polska/uwaga-straz-miejs
    ka-puka-do-drzwi-i-sprawdza-smietniki_908257.html

    Mają blisko do tych bogatych ludzi, bo ich siedziba w pobliżu i
    nienachodzą i nienapracują się za bardzo.

    http://www.strazmiejska.waw.pl/aktualnosci/pozostale
    /5623-straz-miejska-kontroluje-stacje-paliw-funkcjon
    ariusze-sprawdzaja-czy-odpowiednio-segreguje-sie-tam
    -odpady.html

    http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,straznic
    y-kontroluja-warsztaty-samochodowe-sa-mandaty,202518
    .html

    --
    animka

  • 8. Data: 2016-10-25 08:44:00
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    Użytkownik "marsel" <marcin@pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Działalności gospodarczej nie prowadzę, ale co znaczy zwrot "pozostały
    > teren", czy pod teren łapie się też dom lub mieszkanie?

    W Krakowie Straż Miejska ma prawo wejścia do pomieszczenia gdzie znajduje sie piec
    centralnego ogrzewania.
    Jest to napisane dość wyraźnie i oznacza brak prawa do rewizji, chodzenia po całym
    mieszkaniu, lub budynku w którym nie ma pieca co. Oznacza to że masz obowiązek
    wpuszczenia ich do pomieszczenia z piecem i pomieszczenia gdzie masz zmagazynowany
    opał, nigdzie więcej.

  • 9. Data: 2016-10-25 12:36:19
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Danusia <d...@w...pl> wrote:

    > Oznacza to że masz obowiązek wpuszczenia ich do pomieszczenia z piecem i
    > pomieszczenia gdzie masz zmagazynowany opał, nigdzie więcej.

    A jak cię nie ma w domu (lub udajesz, że cię nie ma) to co - drzwi wywalą?

    Co jak nie wpuścisz, ale wiedzą że jesteś w domu?

    --
    http://www.chmurka.net/

  • 10. Data: 2016-10-25 13:56:21
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-10-25 o 12:36, Adam Wysocki pisze:

    > A jak cię nie ma w domu (lub udajesz, że cię nie ma) to co - drzwi wywalą?
    >
    > Co jak nie wpuścisz, ale wiedzą że jesteś w domu?

    Dostaniesz z sądu rachunek za niewpuszczenie.