  • 1. Data: 2009-11-05 21:57:30
    Temat: Ile jest warte 20.000 z 1980 r. dzisiaj?
    Od: wombi <w...@o...eu>

    Jak obliczyć zmianę wartości pieniądza?

    Przykład:
    W 1980 r. została wpłacona kaucja za najem lokalu w wysokości 20.000 zł
    W 2009 r. ma nastąpić zwrot tej kwoty.]

    Na jakich zasadach obliczyć kwotę która ma być zwrócona?

  • 2. Data: 2009-11-05 22:02:59
    Temat: Re: Ile jest warte 20.000 z 1980 r. dzisiaj?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    wombi pisze:
> [...]
    > W 2009 r. ma nastąpić zwrot tej kwoty.]
    >
    > Na jakich zasadach obliczyć kwotę która ma być zwrócona?

    Podzielić przez 10000, do zwrotu 2zl.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2009-11-05 22:20:41
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Podzielić przez 10000, do zwrotu 2zl.

    Eeee ;) Niedawno pytałem o podobną kwestię - u mnie rozchodziło
    się o wkład mieszkaniowy w spółdzielni mieszkaniowej.

    Biegły sądowy radził ponad miesiąc i po miesiącu wydał z siebie
    opinię, że 40 tysięcy złotych z lat siedemdziesiątych warte jest
    dziś około 40 tysięcy złotych ;) (W ekspertyzie było kilka
    wariantów liczenia, z których wynikło że owo 40 000 złotych jest
    dziś warte od paru złotych do stu tysięcy - wziął w związku z
    tym biegły zastosował średnią). ;)

    6008

  • 4. Data: 2009-11-05 22:28:49
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    wombi wyskrobał(a):
> [...]
    > zł W 2009 r. ma nastąpić zwrot tej kwoty.]
    >
    > Na jakich zasadach obliczyć kwotę która ma być zwrócona?

    Jeżeli umowa nic nie mówi o oprocentowaniu kaucji, to będzie to 2 zł.

    --
    .B:artek.

  • 5. Data: 2009-11-05 22:39:25
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > których wynikło że owo 40 000 złotych jest dziś warte od paru złotych do
    > stu tysięcy - wziął w związku z tym biegły zastosował średnią). ;)

    I sad to uwzględnił?

  • 6. Data: 2009-11-05 23:01:03
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    .B:artek. pisze:

    > Jeżeli umowa nic nie mówi o oprocentowaniu kaucji, to będzie to 2 zł.

    Dobie się z denominacją pomyliło ;)

    6008

  • 7. Data: 2009-11-06 06:58:23
    Od: gr <j...@w...pl>

    On 6 Lis, 00:01, "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl> wrote:

    > Dobie się z denominacją pomyliło ;)

    No bo była denominacja w międzyczasie.

  • 8. Data: 2009-11-06 07:40:22
    Od: "gosmo" <t...@m...pl>

    Użytkownik "wombi" <w...@o...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > W 2009 r. ma nastąpić zwrot tej kwoty.]
    > Na jakich zasadach obliczyć kwotę która ma być zwrócona?

    Nie mam zielonego pojęcia i nie wiem jakie przepisy w tej sprawie obowiązują
    ale imo, powinna być wzięta pod uwagę inflacja która w niektórych latach
    była ogromna. Jeśli dobrze policzyłem to około 5tyś PLN

  • 9. Data: 2009-11-06 07:44:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    gosmo pisze:
> [...]
    > ale imo, powinna być wzięta pod uwagę inflacja która w niektórych latach
    > była ogromna. Jeśli dobrze policzyłem to około 5tyś PLN

    A dlaczego uważasz, że powinna być wzięta pod uwagę inflacja, skoro
    strony się tak nie umawiały? Kaucja to kaucja. Po określonym czasie
    zostaje zwrócone to, co zostało założone.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2009-11-06 07:49:54
    Od: "Kbb" <k...@N...gazeta.pl>

    > I sad to uwzględnił?

    Nie wiem jak to wygląda od strony prawnej, ale od faktycznej wyliczenie
    biegłego jest całkiem poprawne. No moze troszke zawyżone, ale tylko troszke.
    Najsensowniej jest przeciez odnieść to do przeciętnych zarobków a te w
    latach 70 i obecnie są w liczbach bezwzględnych zbliżone.