  • 1. Data: 2009-11-05 18:37:04
    Temat: szczepionki na swinska grype
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    Tak sie zastanawiam. Tyle mowie sie, ze "Rzad" nie zakupil szczepionek. I tak sobie
    mysle co Rzad ma do tego? Czy z lekami nie jest
    tak, ze kupuje hurtownik i sprzedaje aptece ? Czemu Rzad ma cos kupoac dla obywateli?
    Czemu hurtownik nie kupuje od producenta?

    Icek

  • 2. Data: 2009-11-05 18:42:05
    Temat: Re: szczepionki na swinska grype
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > tak, ze kupuje hurtownik i sprzedaje aptece ? Czemu Rzad ma cos kupoac
    > dla obywateli? Czemu hurtownik nie kupuje od producenta?

    W temacie się orientuję pobieżnie, ale zdaje się, że te szczepionki, które
    ewentualnie Rząd by miał kupić, nie mogą być legalnie w Polsce sprzedawane,
    bo nie są dopuszczone do sprzedaży. A ich dopuszczenie wiąże się z
    pokryciem kosztów procedury, na co niespecjalnie chętni są producenci.

  • 3. Data: 2009-11-05 18:50:09
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

> [...]
    > kupuje hurtownik i sprzedaje aptece ? Czemu Rzad ma cos kupoac dla
    > obywateli? Czemu hurtownik nie kupuje od producenta? Icek

    Bo jak kupuje rząd, to:
    1. jest zbyt na miliony szczepionek;
    2. rząd, a nie firma farmaceutyczna bierze odpowiedzialność za skutki
    uboczne, a malo czasu na testowanie bylo.
    Przem

  • 4. Data: 2009-11-05 18:53:42
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Icek pisze:
> [...]
    > tak, ze kupuje hurtownik i sprzedaje aptece ? Czemu Rzad ma cos kupoac dla
    obywateli? Czemu hurtownik nie kupuje od producenta?

    Cała afera polega właśnie na tym, że firmy farmaceutyczne stręczą
    rządom szczepionkę, ale nie chcą brać za nią odpowiedzialności.

    Minister Fedak mówiła - jak któryś producent chce, może rozpocząć
    sprzedaż w aptece. Warunkiem jest zarejestrowanie leku I WZIĘCIE
    ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA SKUTKI UBOCZNE. W umowach z rządami tej
    odpowiedzialności nie ma.

    A teraz odpowiedz sobie na pytanie: dlaczego firmy farmaceutyczne nie
    chcą wziąć na siebie tej odpowiedzialności i wprowadzić szczepionki do
    wolnego obrotu w aptekach? Dlaczego jedynie stręczy się rządom miliony
    dawek szczepionek? Gołym okiem widać, że chodzi tu tylko o pieniądze.

    A świńska grypa przechodzi łagodniej i daje mniejszą śmiertelność niż
    zwykła grypa sezonowa.

    Jak rzadko kiedy zgadzam się w tej kwestii z Panią Minister.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2009-11-05 19:00:52
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Liwiusz pisze:

> [...]
    > wolnego obrotu w aptekach? Dlaczego jedynie stręczy się rządom miliony
    > dawek szczepionek? Gołym okiem widać, że chodzi tu tylko o pieniądze.

    Niestety... Swoją szosą szczepionki na zwykłą grypę to też IMHO "chwyt
    marketingowy" - jak sobie poczytałem potencjalne skutki uboczne, to już
    chyba lepiej przejść grypę ;)

  • 6. Data: 2009-11-05 19:12:41
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Niestety... Swoją szosą szczepionki na zwykłą grypę to też IMHO "chwyt
    > marketingowy" - jak sobie poczytałem potencjalne skutki uboczne, to już
    > chyba lepiej przejść grypę ;)

    Może lepiej, może nie, niech każdy podejmie sam decyzję, względnie
    niech taką decyzję podejmie jego lekarz, a nie rząd.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2009-11-05 19:57:55
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 05 Nov 2009 20:00:52 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Niestety... Swoją szosą szczepionki na zwykłą grypę to też IMHO "chwyt
    > marketingowy" - jak sobie poczytałem potencjalne skutki uboczne, to już
    > chyba lepiej przejść grypę ;)

    Nie chodzi nawet o skutki uboczne, ale o czas jaki zajmuje opracowanie
    takiej szczepionki. Z tego co pamiętam jest to kilka lat, 3 albo 5, więc
    szczepiąc się w tym roku, jesteś odporny na szczep grypy sprzed kilku lat,
    a nie na obecną mutację. Co do szczepionek na świńską grypę, to jest kilka
    potwierdzonych doniesien, że po podaniu szczepionki wystąpiły bardzo
    poważne skutki uboczne z zejściem włącznie.

    --
    best regards,
    scream

  • 8. Data: 2009-11-05 20:32:54
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    scream napisał(a):

    > Co do szczepionek na świńską grypę, to jest kilka
    > potwierdzonych doniesien, że po podaniu szczepionki wystąpiły bardzo
    > poważne skutki uboczne z zejściem włącznie.

    Źródło?

    j.

  • 9. Data: 2009-11-05 20:39:02
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Źródło?

    "mowili w TV i pisali w gazecie" ;)

    Icek

  • 10. Data: 2009-11-05 20:45:20
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "scream" napisał:
    > Co do szczepionek na świńską grypę, to jest kilka
    > potwierdzonych doniesien, że po podaniu szczepionki wystąpiły bardzo
    > poważne skutki uboczne z zejściem włącznie.

    skutki uboczne to podstawowe działanie każdego leku!:O(
    a zajścia śmiertelne zawsze się zatuszuje jak zwykle, albo zwali się na
    kosnituf!:O)
    przecież jak narut będzie zdrowy to kto będzie opłacał słuszpe zdrofia i
    koncerny farmaceutyczne?:O)